Toon posts:

dvd-r bewerken en zien op mijn computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb sinds kort een computer met dvd-speler/brander
Hij kan + en - lezen, schrijven. Het is de Lite-on DVDRW LDW-811S.

Wij hebben ook een dvd recorder voor bij onze tv(de JVC-M1SLE), we nemen welleens dingen op, nou zou ik die opgenomen programma;s ook willen bewerken en bekijken op mijn computer, en hier gaat het mis.

Mijn computer ziet dat er een lege dvd in zit, maar niet dat er een film op zit. Er is me aangeraden om een dvd-rip programma tegebruiken, ik heb dat wel gedaan, maar het programma zelf kon ook niks vinden.

Ik wil die opgenomen programma's kunnen zien en eventueel kunnen bewerken, maar hoe moet ik dat doen?

Voor alle duidelijkheid hierzo de gegevens:
dvd: Lite-on DVDRW LDW-811S
Recorder: JVC-M1SLE
Firmware: uptodate volgens Lite-on
Ripper: smart ripper.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:50

Sjaak_Afhaak

Bleh!

jouw lite-on kan waarschijnlijk niet overweg met het merk schijfje dat je recorder hebt beschreven.. probeer eens een ander merk.

Hier staat tekst

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03 13:41

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Heb je de DVD wel "ge-finalised" (afgesloten zodat er niet meer op geschreven kan worden) in de JVC, dan worden de hoofdstukken aangemaakt en zal je PC er wel wat mee kunnen.
(staat hier: http://www.kieskeurig.nl/...5BEBDC1256DB90068195F.htm)

Let op, je kunt dan niet verder schrijven op de DVD!!!

[ Voor 3% gewijzigd door ajhaverkamp op 07-04-2004 17:36 ]

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
@ Sjaak_Afhaak
Ik heb 2 redelijk bekende merken erin gedaan: TDK en Imation. Ik heb er niet veel verstand van, maar dat ie al er 2 niet kan lezen lijkt mij niet...

@ ajhaverkamp
Je zegt dat je moet finialiseren, dat betekent dus dat ik niet meer op de schijf kan schrijven en dat je hem dat pas kan zien op de pc kan zien. Dat zou dus betekenen dat als je iets wilt bewerken en later weer op een schijfje wilt hebben dat je dan 2 dvd's voor nodig hebt, kan het echt niet anders dat ik het gewoon van een dvd-rw kan halen en later weer eropzet?

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-03 09:18

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Gewoon die DVDRW finalizen... kun je toch gewoon weer erasen naderhand?

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03 13:41

ajhaverkamp

gewoon Arjan

DynaMikeY schreef op 07 april 2004 @ 17:53:
Gewoon die DVDRW finalizen... kun je toch gewoon weer erasen naderhand?
DVDR wissen? Je bedoelt een DVD-RW! Een DVD-R is niet te wissen.

Probeer het nu eerst maar eens even met een DVD-R, kosten ook niks meer, en dan weet je of het wel lukt.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Uh, als je iets finialiseert dan staat alles vast en kan je niks meer wissen hoor!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:48
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 18:05:
Uh, als je iets finialiseert dan staat alles vast en kan je niks meer wissen hoor!
Uh als je een DVD-RW (of +RW) gebruikt zoals hierboven aangegeven kun je hem wel gewoon wissen, ook als je hem finaliseerd. Als je een DVD-r of DVD+R gebruikt is het inderdaad niet meer te wissen, maar ook niet als je hem niet finaliseerd (is dat nederlands trouwens?)
Pagina: 1