Audio tracks na elkaar opnemen via line-in

Pagina: 1
Acties:

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:55
Ik ben gitarist en ik zoek een programmaatje waarmee ik het volgende kan:

Ik wil eerst een stuk begeleiding opnemen. Deze wil ik dan later weer afspelen waarbij ik dan een stuk eroverheen soleer. Ik wil dan het resultaat (dus een mix van deze 2) opnemen. Al dan niet in verschillende tracks, als ik het maar tegelijk weer af kan spelen en terug kan horen.

Ik zoek het liefst een freeware programma (voor windows). Het hoeft niet al te ingewikkeld te zijn, als ik bovenstaande kan doen dan ben ik heel gelukkig. En m'n huisgenoten ook omdat ik steeds beter gitaar kan leren spelen ;)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Misschien kan Cooledit 96 dit doen? Ik weet niet of de shareware versie ook al multitrack aankan.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

CoolEdit 2000 / CoolEdit Pro, tegenwoordig Adobe Audition. Geen freeware, wel reuze geschikt voor wat jij wilt en nog veel meer :P

Freeware: Kristal Audio Engine 16 track @ http://www.kreatives.org/kristal/

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Mfpower
Kristal ziet er goed uit! Dat ga ik eens ff bekijken. Bedankt!

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Audacity is ook een goed programma, zie SF.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• Mfpower
Ik heb zowel Audacity als Kristal geprobeerd. Kwa functionaliteit voldoen ze beide aan wat ik wil, dus daar is niets mis mee. Het enige probleem wat ik met beide progjes heb is dat alles wat ik opneem tijdens het afspelen van de andere track(s) een vertraging van een aantal ms. (of zelfs een hele seconde) krijgt. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Misschien ligt het aan m'n geluidskaart, het is een creative live player 1024. Zo'n oude van voor het 5.1 tijdperk.

Waarschijnlijk ligt het ergens aan een bufferinstelling of iets dergelijks maar ik weet niet waar ik dat in moet stellen (XP).

Of is dit nu heel erg offtopic? :?

[ Voor 18% gewijzigd door Mfpower op 08-04-2004 12:33 ]

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:03
Tenzij ik me heel erg vergis, heeft dit te maken met het ontbreken van ASIO drivers van je geluidskaart. De Live1024 ondersteunt dit volgens mij nog niet, en dan is die lag normaal.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:38
Als je klaar bent kun je toch een van de twee tracks t.o.v. de ander verschuiven, om het goed op de plek te laten komen?? Het neemt de lag niet weg, maar het klinkt wel weer zoals je bedoelde.

• Mfpower
jopie schreef op 08 april 2004 @ 12:52:
Als je klaar bent kun je toch een van de twee tracks t.o.v. de ander verschuiven, om het goed op de plek te laten komen?? Het neemt de lag niet weg, maar het klinkt wel weer zoals je bedoelde.
Dat kan wel maar de exacte latency is niet echt vast te stellen en het lijkt zelfs af en toe te wisselen. Met een beetje gepruts gaat dat wel hoor. Nadeel is dat bij het opnemen het geluid al gedelayed uit m'n speakers komt, wat heel irritant is. Maar gelukkig kan ik m'n gitaarversterker als monitor gebruiken.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Yep, da's inderdaad latency. Ik weet niet precies waarom je daar wel last van hebt. Mijn eerste opnames heb ik gemaakt met een onboard AC97 soundchip en daar had ik er geen last van.
Ik gebruikte wel Nuendo/Cubase, die heeft volgens mij een soort ASIO driver aan boord voor standaard Windows Multimedia geluidskaartjes. Misschien moet je daar eens mee experimenteren, ook kijken of de kaart op full duplex staat.

[ Voor 14% gewijzigd door TheLemon op 08-04-2004 16:05 ]

• Mfpower
Ik heb intussen een oplossing gevonden. Een beetje laat misschien maar op http://kxproject.lugosoft.com/ staan ASIO drivers voor elke soundcard met een EMU chip. Dus ook de oude live's. Tijd om te spelen dus :)
Pagina: 1