Knowledgebase - how to? (IIS-NT4)

Pagina: 1
Acties:

• hans_debruin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-07-2025
Hallo,

Ik ben bezig met het maken van een knowledgebase.

Alles staat nu in (Word) documenten op een netwerk share. En als je een oplossing zoekt dan is het nu niet makkelijk te vinden. Het wordt ook steeds groter, dus als iemand een probleem heeft en op die share een oplossing zoekt dan is hij nu afhankelijk van de naam van het document en dat zegt ook niet altijd wat.

Op dit moment heb ik 2 mogelijkheden:

1- een braindump-database. Dit is een access database met een aantal memo velden waar plaats is voor kleine oplossingen. Ongeveer zoiets als een forum, maar dan kleiner. Gewoon een webpagina met invoervelden waar je een nieuwe braindump kan doen als je iets ontdekt hebt. En een zoekfunctie om die database te doorzoeken.

2- Windows NT4 server met indexing service. Dit indexeert alle documenten en dan kan je op een webpage een query doen om die catalog te doorzoeken.

Deze beide dingen staan op een website met 2 invoervelden waarmee gezocht kan worden op een van de mogelijkheden.
Die access database werkt wel goed. Dat is niet het probleem.

Waar ik problemen mee heb is die crappy indexing service van NT4. Hij doet het wel redelijk, maar als je iets zoekt dan geeft ie een lijst met documenten weer, maar die kan je niet aanklikken omdat het pad naar die documenten niet klopt. Het pad is dan de huidige folder waar je query.asp in staat.

Ik gebruik hier de standaard voorbeelden die microsoft levert (issamples).

Die catalog van Indexing Service daar kun je ook helemaal niks mee doen. En als ik iets zoek dan is het resultaat op bepaalde momenten iedere keer anders.

Ik vind het dus niet zo geweldig die service.

De documenten staan niet op de IIS server maar op een File&Print server. Eigenlijk moet de indexing service daar zoeken. Maar om te testen heb ik ze lokaal op de webserver gekopieerd, maar dat maakt niets uit.

Ik heb al van alles geprobeerd, maar het probleem blijft. De documenten staan in de catalogus, maar het pad er naartoe klopt niet op de webpage (query.asp).

Mijn vragen:

- Is er een alternatief? Ik ben nu gebonden aan NT4 server. Ik zou graag over gaan op windows 2000 server maar dat kan nu niet.
Ik las ergens iets over omega (http://freshmeat.net/projects/xapian/) is er iemand die ervaring heeft hiermee?
Weet iemand nog andere software waarmee je indexing kan doen?

- Is Indexing Service van windows 2000 echt veel beter? Ik heb gelezen dat ze het eenvoudiger gemaakt hebben.

- Heeft iemand nog betere ideeen voor een knowledgebase?

Het is niet mogelijk om al die documenten in een database te zetten. Dit is te veel werk en er zitten vaak plaatjes enzo in die je niet zo makkelijk in een database stopt.

Veel tutorials zijn er niet te vinden over IIS of Indexing Service. Meestal alleen reclame voor trainingen.

Ik zit nu een beetje vast en ik hoop dat iemand kan helpen.

Alvast bedankt.

Knerds rule the world!!!

Verwijderd

Ik las ergens iets over omega (http://freshmeat.net/projects/xapian/) is er iemand die ervaring heeft hiermee?
Jijzelf in dagelijk gebruik ;) Gathering of Tweakers gebruikt namelijk die engine. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 17:35 ]

• hans_debruin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-07-2025
Kewl! Maar gebruikt Tweakers.net ook losse documenten dan?

Ik dacht dat het een grote database was...

Ik heb inmiddels geleerd dat het met PHP werkt. En dat het draait op Linux.

Ik heb wat gedownload, maar dat zijn Linux tar files. Die moet je dus eerst compilen enzo (./configure, ./make install, etc.)

Ik ben net een beetje thuis in asp, en heb dus eigenlijk niet zoveel trek om nu weer over te schakelen op php.

Asp voor Linux is niet echt zo te vinden. Sun heeft wel wat voor Unix, maar da's natuurlijk niet echt ideaal.

Kan je er wat meer over vertellen? Is deze catalogus wel te benaderen?

Knerds rule the world!!!