Ik heb een in-memory recordset (dus zonder tabel) van circa 2000 records en 15 velden.
Ik wil deze recordset bewaren en aanpassen, dus wil ik de recordset kopieren zodat ik de tweede kan aanpassen.
Nu heb ik al .clone gebruikt maar ik heb begrepen dat als ik iets aanpas in de gekloonde set de wijzigingen ook in de orginele set worden doorgevoerd. Dat is niet wat ik nodig heb.
Verder heb ik geprobeerd met:
Dit lijkt goed te gaan.
recordcount en fields.count geven de juiste waarden.
Maar als ik een veld ga toevoegen met Fields.append
dat ben ik ineens alle 'oude' velden kwijt en heb ik nog maar 1 veld (de nieuwe)
Nu kan ik twee dingen doen, die me beide niet de juiste oplossing lijken.
1. Ik ga door mijn orgineel heen loopen en kopieer record voor record (per veld?)
2. Ik doe een rstOrgineel.save en vervolgens een rstKloon.open, alleen wordt dit bestand ca. 2 MB groot en duurt het ca. 4 sec. om te saven en 4 sec. om weer te openen.
Wat is de juiste en vooral de snelste manier om een recordset te kopieren?
Graag advies.
Ik wil deze recordset bewaren en aanpassen, dus wil ik de recordset kopieren zodat ik de tweede kan aanpassen.
Nu heb ik al .clone gebruikt maar ik heb begrepen dat als ik iets aanpas in de gekloonde set de wijzigingen ook in de orginele set worden doorgevoerd. Dat is niet wat ik nodig heb.
Verder heb ik geprobeerd met:
code:
1
| Set rstKloon= rstOrgineel |
Dit lijkt goed te gaan.
recordcount en fields.count geven de juiste waarden.
Maar als ik een veld ga toevoegen met Fields.append
dat ben ik ineens alle 'oude' velden kwijt en heb ik nog maar 1 veld (de nieuwe)
Nu kan ik twee dingen doen, die me beide niet de juiste oplossing lijken.
1. Ik ga door mijn orgineel heen loopen en kopieer record voor record (per veld?)
2. Ik doe een rstOrgineel.save en vervolgens een rstKloon.open, alleen wordt dit bestand ca. 2 MB groot en duurt het ca. 4 sec. om te saven en 4 sec. om weer te openen.
Wat is de juiste en vooral de snelste manier om een recordset te kopieren?
Graag advies.