Vandaag kwam ik erachter dat mijn internet (adsl lite van zonnet) wel heel erg langzaam was, het downloaden van een plaatje duurde enkele minuten. Ad-aware gedraait, meer HD ruimte gecreeerd, pc uitgezet, weer aangezet en hij deed weer normaal. 5 minuten later was het weer afgrijselijk sloom. Met moeite naar speedtest.nl gesurft, mijn download bleek maar 4.7kilobyte per seconde te zijn. Mn laptop maar aangesloten op dezelfde kabel om te kijken of het daaraan ligt, maar daar ging alles nog soepel, net zoals op de rest van de pc die aan de E-tech router hangen. Mn upload klopt nog wel, mn ping is 11, volgens mij ook wel normaal, maar het ligt dus aan mn download. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
toevallig een of ander p2p programma draaien?
Localhost is where the heart is
op www.sysinternals.com kun je een programmatje vinden (tcpview) waarmee je kunt zien wat er allemaal gebeurd qua connecties. (het is ongeveer het zelfde als netstat in een dosbox intikken, maar met iets meer info).
waarschijnlijk kun je hiermee de veroorzaker wel vinden. Zo niet, post even een lijst met lopende processen (met xp, 2000 je 'task manager' (ctr-shift-esc) en met win9x moet je ff procesxp downloaden vanaf dezelfde website
waarschijnlijk kun je hiermee de veroorzaker wel vinden. Zo niet, post even een lijst met lopende processen (met xp, 2000 je 'task manager' (ctr-shift-esc) en met win9x moet je ff procesxp downloaden vanaf dezelfde website
[ Voor 35% gewijzigd door SilentStorm op 07-04-2004 18:00 ]
Inmiddels ben ik mijn volledige netwerk kwijt, hij kan het netwerk al niet meer vinden, geeft aan dat de netwerkkabel verbroken is. Op mn laptop nog steeds geeft mn eigen kabel geen enkel probleem, PC werkt ook niet op andere kabel. Door mij getrokken conclusie: Netwerkkaart is overleden.
voor je je netwerkkaart uit de deur doet (gokje: realtek?) zet bij de eigenschappen van dat ding (advanced) je transportsnelheid / type op 10mbit/half duplex en kijk wat ie doet
heh, minder goede kwaliteit netwerkkaartjes hebben best wel vaak last dat ze niet op max snelheid werken. spread the word
en geen probleem hoor
Pagina: 1