Toon posts:

Bijhouden van geopende programma's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik bijhouden, van de 10 mensen die op ons netwerk zitten, welk programma ze hoe lang aan hebben staan.
Dus hebben ze bijvoorbeeld outlook 2 of 3 uur lang aan staan ?

Is er ook een mogelijkheid om vanaf de server te zien(W2K Server) welke url's een gebruiker heeft bekeken.
Waarschijnlijk moet ik dan ergens iets loggen maar kan dat met W2K zelf of moet ik daar externe software voor zoeken.

Mvg.

Bram Zewald

Verwijderd

Je weet dat er nogal strenge privay-wetgevingen zijn met betrekking tot het nagaan van de gangen van je gebruikers?

Je vertelt ons trouwens wel heel erg weinig over hoe je het daar hebt staan. Is die server DC? Gebruik je roaming profiles? Draait er een proxyserver?

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt dat er strenge regels zijn maar als er een sterk vermoeden is dat er misbruik wordt gemaakt van de aangeboden mail en/of internet faciliteiten is het legaal om dit te checken..........geloof ik ;-)

We werken met een proxy en met lokale profielen dus geen zwervende
We hebben een Exchange 2000 server.

Meer nodig ? Ik vertel het graag

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 23:00
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 17:04:
Ja klopt dat er strenge regels zijn maar als er een sterk vermoeden is dat er misbruik wordt gemaakt van de aangeboden mail en/of internet faciliteiten is het legaal om dit te checken..........geloof ik ;-)
Aan geloven heb je weinig in dit soort gevallen. Ik zou eerst eens bij de registratiekamer (tegewoordig heten ze anders -> www.cbpweb.nl ) op de site gaan kijken. Als er geen formeel beleid geformuleerd is (en gecommuniceerd naar de gebruikers) zal je waarschijnlijk weinig mogen, maar meer info aldaar..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 17:04:
Ja klopt dat er strenge regels zijn maar als er een sterk vermoeden is dat er misbruik wordt gemaakt van de aangeboden mail en/of internet faciliteiten is het legaal om dit te checken..........geloof ik ;-0
Niet zonder aan de gebruikers duidelijk te maken dat dit gebeurt en op welke manier dit gebeurt. Dit mag wel anoniem.