HP Laserjet III print een plaatje in delen

Pagina: 1
Acties:

• O07Goldeneye
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-08-2024
Ik heb een desktop computer met Windows XP en een HP Laserjet III printer.

Als ik een paginavullend plaatje uitprint, dan staat ongeveer 75% van het plaatje BOVENAAN pagina 1 en de rest ONDERAAN pagina 2. De printer print het plaatje niet in zijn geheel op 1 pagina. Schematisch:

______ ______
xxxxxxx
xxxxxxx
xxxxxxx
______ xxxxxxx

Ik kan de printer instellen op 300, 150 en 75 DPI en het probleem doet zich alleen voor bij 300 DPI.
Verder wordt een volledig beschreven pagina in Word wel goed uitgeprint.

Ik heb al geprobeerd drivers te vinden voor Windows XP, maar op de HP website zijn er geen drivers voor XP. En op internet is ook niets te vinden over dit probleem. Ik weet verder niet meer waar ik nog moet zoeken. Heeft iemand een idee? Alvast bedankt voor de reactie.

Gr. van Erwin Zeevaart

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

te weinig geheugen lijkt mij, niet genoeg memory om alle info in 300 dpi te kunnen verwerken, dan doet een paperfeed om geheugen vrij te maken.

gebruik dus een lagere resolutie of plaats geheugen bij.

[ Voor 50% gewijzigd door orca op 07-04-2004 16:50 . Reden: typo ]

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• O07Goldeneye
Lagere resolutie lukt inderdaad wel ja.
Ik zal inderdaad ook eens een plaatje wat in delen wordt uitgeprint, bewerken zodat het minder zwaar is. Kijken of dat wel lukt.

Erwin

• O07Goldeneye
Te weinig geheugen van de printer neem ik aan. Ik wist niet dat je daar ook geheugen bij kon plaatsen.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:00

FastBunny

Give it the Works !

O07Goldeneye schreef op 07 april 2004 @ 16:54:
Te weinig geheugen van de printer neem ik aan. Ik wist niet dat je daar ook geheugen bij kon plaatsen.
Laserprinters wel. Die moeten eerst heel de pagina in het geheugen laden in tegenstelling tot een inktjet. Daarom hebben Laserjets ook veel meer geheugen 1,2 of 8mb bv ten opzichte van een deskjet 256/512kb :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Bij hogere LaserJets gaat dat zelfs om standaard SIMM's, in deze LaserJet III gaat het om helaas een specifiek vormgegeven print met geheugen. Als je geluk hebt is er tweedehands aan te komen.
(Beste is trouwens om tweedehands aan een III-D te komen, dat is van de II en III series toch veruit de mooiste.).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• O07Goldeneye
Bedankt voor de tot nu toe gegeven info. Ik ben in ieder geval een stuk wijzer.

Gr. van Erwin
Pagina: 1