moederbord of videokaart kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb een redelijk oud systeem wat sinds kort niet meer opstart.

Ik heb al vanalles geprobeerd maar niets lijkt te werken. Wat heb ik zoal gedaan:
1) voeding doorgemeten
2) pci-videokaart geprobeerd (geen beeld)
3) de hangen&opstartproblementroubleshooter doorgelezen
4) bootdiskette geprobeerd
5) nog meer wat ik zo snel ff niet meer weet

De fans en harddisk draaien, alleen ik krijg dus geen beeld. Aangezien het een onboard videokaart is kan ik niet testen zonder deze. Vandaar dat ik een pci kaartje geprobeerd heb, maar ook die gaf geen beeld. Ik ben ten einde raad! Wie weet wat ik nog meer kan proberen en wat de oorzaak kan zijn...

Specs:
-mobo: p6set-ml (klik) (micro-atx)
-proc: intel celeron 366 MHz
-geheugen: onbekend 64 mb

[ Voor 12% gewijzigd door willy1986 op 07-04-2004 16:48 ]

• paulman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 10:41
je krijgt dus geen beeld..... maar is dat dan het enige?

komt je pc wel gewoon in windows/start gewoon op? :/

Verwijderd

ik heb net hetzelfde gehad !! bij mij was de voeding brak
al een andere voeding geprobeerd ?
volgens mijn meetresultaten ging de mijne ook nog , maar bleek niet zo te zijn

zoiets kan vanalles zijn eigenlijk ... blijven proberen gewoon

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 17:12 ]

Verwijderd

Heb ik ook een keertje gehad maar bij mij was het mijn moederbord: waarschijnlijk had ik de adapter van het beeldscherm opgeblazen maar voor de rest werkte alles. Wat je is moet proberen: al je spullen op een ander moederbord aanlsuiten en dan proberen wat er gebeurd.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Heb je al geprobeerd alles uit het systeem te halen en dan opstarten? Dat staat er nog niet bij en dat wil nog wel eens de oorzaak zijn van het probleem.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• willy1986
  • Niet online
ok ik heb dus al mijn hele moederbord ontkoppelt van alle kaarten en stekkers.
daarna heb ik alle jumpers doorlopen en daar viel nix op aan te merken

maar het probleem blijft. geen beeld, geen blieb. wel controle diskette.
dus heb ik ook bootdisk geplaatst in de a: maar ook dat werkt niet. k krijg gewoon geen beeld. hij het het beeldscherm niet uit de standby stand!

de voeding is goed!

ik heb de hhd op een andere computer aan gesloten een ook daar is nix mee aan de hand. de cd-rom en diskette heb ik ook tijdelijke tussen uit gehaald, dus ik had alleen voeding+ hhd+moederbord en cpu maar nog steeds niet.

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 16:16

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Tip, haal ff je CPU los, en je geheugen ook, druk je dan voorzichtig maar wel goed weer terug, druk alles even goed aan, of haal het even helemaal los en druk het dan weer goed... Meestal los contact.... stof oid.

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 18:02

Mathizsias

Drizzt

screamteam schreef op 07 april 2004 @ 20:08:
Tip, haal ff je CPU los, en je geheugen ook, druk je dan voorzichtig maar wel goed weer terug, druk alles even goed aan, of haal het even helemaal los en druk het dan weer goed... Meestal los contact.... stof oid.
Niet verstandig naar mijn mening, just my 2 cents :X

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-08 16:05
Over die blieb: je pc geeft toch ook meestal voordat hij voor een bootdisk checked een blieb om aan te geven dat cpu/mem/gpu in orde zijn?
Dat zowel je onboard video als je pci videokaart het niet doen zou erop kunnen wijzen dat je mobo half overleden is, maar dat is nogal moeilijk te checken natuurlijk ;)
Kan je je mem niet in een andere pc ff checken met memtest? dan schakel je weer een mogelijke boosdoener uit.

[ Voor 16% gewijzigd door brouwerpower op 07-04-2004 22:40 ]

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 08:36

DSK

boeiend...

Volgens mij duidelijk je mobo ofwel je geheugen. Probeer dit eens in een andere PC als dit mogelijk is.

Videokaart zal het wel niet zijn, aangezien het niet werkt met on-board & PCIding

Blog (Linux-related)

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 10:56
Had toevallig een paar dagen geleden hetzelfde. Bleek een kapotte netwerk kaart te zijn. Kaart er uit en en toen had ik weer beeld...

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:17

RumaNoV

Folding

Ofwel het moederbord of de processor. Kan je de processor ergens anders testen?

Verwijderd

If your board has a Clear CMOS jumper, please refer to the Clear CMOS steps in the manual. If your board doesn't have such jumper, you can take off the on-board battery to leak voltage to clear CMOS. Please refer to the steps below:
Steps:
1. Turn off power.
2. Disconnect the power cord from MB.
3. Take out the battery gently and put it aside for about 10 minutes (Or you can use a metal object to connect the positive and negative pins in the battery holder to make them short for one minute).
4. Re-insert the battery to the battery holder.
5. Connect power cord to MB again and turn on power.
6. Press Del to enter BIOS and load Fail-Safe Defaults.
7. Save changes and reboot the system.

Verwijderd

als je pc opstart zonder gpu + mem en hij begint niet te piepen is volgens mij gewoon je mobo naar zijn grootje..

• Xino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-06 22:13
Ik heb afgelopen weekend nog hetzelfde probleem gehad. Wat bij mij hielp was de bios batterij er uit trekken toen die doorgemeten en er weer terug in en het hele probleem was weg. misschien heb je er wat aan... ;)

Learn from yesterday, Life today, Hope for tommorow

• willy1986
  • Niet online
Xino schreef op 08 april 2004 @ 09:51:
Ik heb afgelopen weekend nog hetzelfde probleem gehad. Wat bij mij hielp was de bios batterij er uit trekken toen die doorgemeten en er weer terug in en het hele probleem was weg. misschien heb je er wat aan... ;)
ok

dus ik heb mobo+cpu+memo en voeding uit kast gehaald. lan en modem kaart vewijderd van mobo. cmos gecleard d.m.v een jumper en ook nog s door de batterij er uit te halen.

systeem aan maar nog steeds geen beeld! 8)7 memo en cpu zijn goed aangesloten. ik kan helaas niet controleren of ze allebei nog goed werken.
de fan van cpu en voeding draaien. stekkers van front panel zijn goed aangesloten

jumpers zijn allemaal volgens de handleiding nagelopen> k kwam geen fouten tegen.

hoe het begon:
nadat ik deze pc van mijn broer had gekregen heb ik de sims geinstalleer en heb k de pc afgesloten. na het avondeten weer opgestart en toen begon deze ellende.... :(

hopend op een bericht ! met vr gr.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-08 16:13

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

willy1986 schreef op 07 april 2004 @ 16:45:
Ik heb een redelijk oud systeem wat sinds kort niet meer opstart.

Ik heb al vanalles geprobeerd maar niets lijkt te werken. Wat heb ik zoal gedaan:
1) voeding doorgemeten
2) pci-videokaart geprobeerd (geen beeld)
3) de hangen&opstartproblementroubleshooter doorgelezen
4) bootdiskette geprobeerd
5) nog meer wat ik zo snel ff niet meer weet

De fans en harddisk draaien, alleen ik krijg dus geen beeld. Aangezien het een onboard videokaart is kan ik niet testen zonder deze. Vandaar dat ik een pci kaartje geprobeerd heb, maar ook die gaf geen beeld. Ik ben ten einde raad! Wie weet wat ik nog meer kan proberen en wat de oorzaak kan zijn...

Specs:
-mobo: p6set-ml (klik) (micro-atx)
-proc: intel celeron 366 MHz
-geheugen: onbekend 64 mb
ok dit kinkt misschien dom, maar heb je wel in je bios de vidcard op pci gezet
toen je dat pci kaartje erin deed ?, zo niet lijkt me dat het probleem van geen beeld ;)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:50

Nyarlathotep

Crawling Chaos

CrankyGamerOG schreef op 08 april 2004 @ 14:42:
[...]

ok dit kinkt misschien dom, maar heb je wel in je bios de vidcard op pci gezet
toen je dat pci kaartje erin deed ?, zo niet lijkt me dat het probleem van geen beeld ;)
Hij krijgt helemaal geen beeld ;)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• GH45T
  • Laatst online: 06-08 21:43
Heb ik ook ooit gehad met een K7S5A Pro en een athlon 2400+; CPU was toen gewoon dood (niks aan te zien maar wel dood) heb toen RMA gestuurd en gelukkig ook nog een nieuwe gekregen; gelukkig nooit geschilderd op die processor als jullie snappen wat ik bedoel :P. Wat je kunt proberen is je videokaart er uit halen en dan je computer aanzetten, als hij dan hysterisch begint te piepen zal je videokaart wel kapot zijn; anders zal je het toch verder moeten zoeken. succes!

edit:
oh ik zie net dat je onboard vga hebt dan wordt het een heel ander verhaal. Dat wordt zoeken...

[ Voor 11% gewijzigd door GH45T op 08-04-2004 15:03 ]

• GH45T
  • Laatst online: 06-08 21:43
.

[ Voor 100% gewijzigd door GH45T op 08-04-2004 15:06 ]

• willy1986
  • Niet online
memory is ok, maar cpu kan ik niet testen. ik wil mijn andere pc's niet op offeren.
memort is in dimm1 installed en dat moet ook volgens de handleiding voor de "shared grafic blabla"

-------------------
!!!!!UPDATE!!!!!
-------------------

van vrijdag 9 april 2004 om 16:46:

ik heb pc geleend van een basisschool uit dorp. voeding aangesloten op moederbord + alle stekkertjes naar hhd en diskkette. geen verbetering van situatie. ik heb nog steeds geen beeld!!!

dus direct daarna heb ik de cpu uit de socket 370 gehaald en daarvoor in de plaats een een slot 1 intel celeron cpu geplaatst (je weet wel zo'n kaart die je in een bruine sleuf moet schuiven en op die kaart zit de cpu. uiteraard JUMPER verplaatst! hierna opgestart en wat blijkt, geen beeld...... 8)7 8)7 8)7 :( echt om gek van te worden.

nu ga ik de mbram testen op die "gehuurde"pc. hopelijk dat hij hierdoor niet opstart(zonder beeld) en dat ik zo het probleem weet..

stel nou dat de ddr ram kapot is(kortsluiting ofzoiets) kan dat mobo dan kapot gaan??!!!

[ Voor 74% gewijzigd door willy1986 op 10-04-2004 12:22 ]

• willy1986
  • Niet online
schop

Verwijderd

willy1986 schreef op 07 april 2004 @ 19:59:
maar het probleem blijft. geen beeld, geen blieb. wel controle diskette.
dus heb ik ook bootdisk geplaatst in de a: maar ook dat werkt niet. k krijg gewoon geen beeld. hij het het beeldscherm niet uit de standby stand!
kun je niet blind het bios flashen op die manier? Een goed bios heeft een beveiligng dat je altijd nog vanaf A diskette kunt opstarten en blind kunt flashen.
Dus het juiste bios van het moederbord opsnorren, een kale opstartdiskette erin via een andere pc gemaakt met
sys c: a:
en dan blind het bios flashen
bijvoorbeeld intypen:
amifllash.exe bios.bin
en dan ENTER geven.
PC herstarten als je 100 % zeker weet dat ie klaar is...
Pagina: 1