[NIC] Drivers voor Acer Aspire 1300

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:07

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb bovenstaande laptop Deze wordt geleverd met windows XP Home. Zo'n recovery-cd zit er dus bij.

Nou heb ik op die laptop windows 2000 geinstalleerd. Dit vind ik lekkerder werken dan windows XP (owjee, daar komt de discussie). Alles werkt, maar voor de netwerk-kaart kan ik geen drivers vinden.

Toen mijn pa er nog mee werkte, en er dus winXP op stond, heb ik er ooit eens naar gekeken, en er staat me iets van bij dat de NIC die erin zit een ViA-NIC is. Maar 100% zeker ben ik daar niet van.

Heeft iemand hier bovenstaande laptop en weet hij/zij welke NIC er in de laptop zit ingebouwd. Of, weet iemand waar ik de win2000 drivers kan downloaden.

Op de site van Acer leveren ze alleen support voor winXP, dus daar schiet ik niks mee op.

Als allerlaatste redmiddel wil ik pas winXP gaan installeren, maar dan wel XP-Pro. En dan loop ik, denk ik, tegen hetzelfde probleem aan.

Wie helpt me?

Nog even wat sys-specs:
Acer Aspire 1300
AMD Athlon 1600
256MB ram, 20GB HD
dvd/cd-rw combo
VIA ProSavage chipset

[ Voor 11% gewijzigd door sus op 07-04-2004 16:36 ]

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-05 11:40
Ik dacht eigenlijk dat je totaal niet gezocht had, maar het valt idd niet erg mee

Hier staat het 1 en ander aan drivers voor de acer aspire 1300 maar dat is voor windowsxp en geen drivers voor de netwerkkaart

Eve char: Warock <TEST>

Verwijderd

In de 1300 zit een VIA VT6102 Rhine-II.
Zie Hier
Als het m is zijn drivers hier te downen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 17:59 ]

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:07

sus

is druk :+

Topicstarter
tis wat laat, maar toch nog even de oplossing geven. De drivers die malaria geeft zijn inderdaad de juiste drivers. Deze heb je nodig voor win2k en eerder (al heb ik win9x / Me niet geinstalleerd). In winXP wordt de NIC zelf herkend, en zijn er geen drivers nodig.

Slotje :)

[ Voor 7% gewijzigd door sus op 15-04-2004 22:20 ]