Toon posts:

2 werkplekken via 1 computer

Pagina: 1
Acties:
  • 772 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een computer op twee plekken kunnen bedienen. De plekken zijn ongeveer 5 meter van elkaar verwijderd, maar heb op beide plekken eigenlijk een pc nodig (1e plek; administratie, printer, scanner (op deze plek staat de computer) - 2e plek; invoer en opvragen database gegevens). Ik hoef de plekken niet tegelijk te gebruiken.

Kortom; Ik wil één pc aansluiten op 2 monitoren, 2 toetsenborden en 2 muizen.
Zat zelf te denken aan een soort reverse-KVM-switch. Heb die alleen in geen enkele winkel kunnen vinden.

Heeft iemand een idee hoe ik dit makkelijk (goedkoop) kan verwezenlijken?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
USB toetsenbord en nog een USB of PS2 toetsenbord en een USB-muis en nog een USB of nog een PS2 muis :)

edit: monitoren gewoon een dual-head kaartje nemen en je scherm clonen.

[ Voor 34% gewijzigd door sdomburg op 07-04-2004 16:01 ]

Verwijderd

Is het een optie om een toetsenbord + muis via de ps/2 poorten op de PC aan te sluiten en het andere toetsenbord + muis via usb (eventueel een hub) ?

Dan moet je alleen nog iets verzinnen voor je beeld...

edit: net te laat

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 16:00 ]

Verwijderd

sdomburg schreef op 07 april 2004 @ 15:59:
USB toetsenbord en nog een USB of PS2 toetsenbord en een USB-muis en nog een USB of nog een PS2 muis :)
en dat over 5 meter afstand :?
Misschien heb je nog een ouwe bak ergens liggen en kun je iets als Remote Administrator gebruiken.

• sdomburg
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 16:01:
[...]
en dat over 5 meter afstand :?
Misschien heb je nog een ouwe bak ergens liggen en kun je iets als Remote Administrator gebruiken.
2,5 meter als je de computer in het midden zet; dat is te overbruggen met een beetje muis en toetsenbord, en anders is er nog zoiets als ene werkplek waar computer staat alles PS/2 en die USB via een USB verlengkabelltje naar de andere werkplek.

Verwijderd

nou,
bij conrad is een kastje waar je je muis usb toetsenbord en van alles in kon doen
en die dan op je usb kon aansluiten.
dus hebbie alles in een

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 07 april 2004 @ 15:59:

edit: monitoren gewoon een dual-head kaartje nemen en je scherm clonen.
Is het dan zonder meer mogelijk om zonder een switch of iets dergelijks twee toetsenborden en een muis aan te sluiten? M.a.w. zal er geen conflict ontstaan?

• sdomburg
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 20:30:
[...]

Is het dan zonder meer mogelijk om zonder een switch of iets dergelijks twee toetsenborden en een muis aan te sluiten? M.a.w. zal er geen conflict ontstaan?
Nee, zeg ik vanaf een computer waar op dit moment 2 muizen aanhangen ;)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

usb muiszen en toesenborden geen probleem

zorg wel dat als je een monitor kabel van 5 meter koopt dat je een goede koopt die het beeld niet verneukt.
deze zou ik wel schakelen als je deze passief splits dan heb je denk ik teveel verlies
of actief splitsen, maar is weer $$$

Iperf

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 15:05

KneoK

Not in a million lightyears

Draadloos toetsenbordje niets ? Met draadloze muis ? Desnoods bluetooth, mocht het bereik niet schokkend zijn.
Basisstation in het midden en alleen toetsenbord en muis onder je arm.

Met een dual head kaartje heb je ook een oplossing voor je monitor, zoals al gezegd.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb thuis zo'n kastje, kun je 2 keyb. 2 muizen en 2 monitoren aanhangen, ik dacht dat je via een toets ofzo kunt switchen. Als je interesse hebt..... hoor ik het wel !

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:35

_Ernst_

Mark It Zero!

Ik heb een simpele kvm-switch (eminent) die ik nu gebruik met 1 toetsenbord, muis en monitor en 2 computers. Maar je kunt deze ook gewoon gebruiken met 2 toetsenborden op 1 computer.
Probleem is alleen, waar zet je dan die switch neer? In het midden is denk ik het makkelijkst. Je zou ook zo'n switch kunnen gebruiken die om schakeld dmv. een toetsencombinatie maar ik weet niet of dat dat wel werkt met 2 tobo's en 1 computer.

Last.fm

Pagina: 1