Toon posts:

SCSI performance slecht met MSSQL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Search doet het nog niet, en via google helaas niks gevonden op GOT, dus dan maar een new Topic.

We hebben hier een stuk software wat gebruik maakt van Java en SQL server. Net een nieuwe machine gekocht met 2 SCSI schijven (dual xeon). Wat blijkt is dat de server erg traag was met MSSQL. Ik dacht eerst dat dat te wijten was aan mssql en een dual xeon systeem. Zie topic:

lage performance dual xeon

Na lang testen en zoeken ben ik erachter gekomen dat het aan SCSI ligt. Bij win2003 kan ik bij de SCSI settings van de schijven advanced performance aanzetten. Dit lost mijn probleem op bij win2003.

Win2000 heeft echter hetzelfde probleem. Ik kan deze specifieke setting niet vinden onder win2000. Nou ben ik wel wat tegengekomen bij Microsoft: een sp3 pre patch die dit probleem oplost. Het heeft met de scsi mini port driver te maken:

http://support.microsoft....kb/articles/Q276/2/53.asp

Voor een win2000 met sp1 of sp3 lost dit het probleem op. Installeer ik echter sp4 dan heb ik weer een performance probleem. Nou weet ik van een klant van ons met ide schijven in RAID dat die hetzelfde probleem hebben. Dat is op zich ook logsch aangezien die dezelfde scsi port gebruiken.

Nou is mijn vraag of iemand hier ook ervaring mee heeft en daar misschien een oplossing voor heeft. Ik heb op internet veel gezocht en veel over SCSI gevonden maar eigenlijk niet een oplossing voor mijn probleem

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hmm ik heb wel eens zitten spelen in windows 2000 met zoiets. Wat voor setting is dat bij 2003, geef de benaming eens? Want ik heb hier ergens een tooltje voor windows 2k die zoiets ook kan.

specs

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 15:30
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 15:32:
Nou weet ik van een klant van ons met ide schijven in RAID dat die hetzelfde probleem hebben. Dat is op zich ook logsch aangezien die dezelfde scsi port gebruiken.
Leg dat eens uit? Wat versta jij onder dezelfde scsi port.
Verder is het misschein handig dat je een opsomming maakt van je configuratie. In het andere topic ben ik alleen de proc's tegengekomen, maar niet het merk en type schijven, controller (normaal/raid), mem etc.

Verwijderd

enige wat ik je kan vertellen is dat sinds de introductie van sp4 voor win2k ze een andere scsi driver hebben gemaakt.

wij hadden een san met dubbele scsi paden en na installatie van sp4 was de hele boel omzeep.

na veel onderzoek kwam het eruit dat ms het nodig vond om een ander scsi protocol driver te gebruiken in sp4.....waardoor er een hoop problemen ontstonden.

hoe je er vanaf komt weet ik niet..misschien nieuwe scsi drivers downloaden voor/van je hardware en deze installeren.

succes.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
nicoo, kijk eens naar deze patch en progje:

DSKCache

Er zit een patch in en een executable, dskcache.exe

Hiermee kun je hardrive performance/power instellingen veranderen. Dit gaat via de command prompt:

Afbeeldingslocatie: http://jvb31.jvb.tudelft.nl/gladiool/dskcache/cmd.gif

Dus eerst de patch installeren, en dan kun je dskcache.exe runnen.

Wie weet helpt het.

specs

Verwijderd

Topicstarter
sv1000s ik denk dat je precies de oorzaak van mijn probleem beschrijft. Helaas :(

Gladiool, bedankt voor je tooltje. Ik ga het uitproberen.

Wat betreft de setting van win2003:
Onder de device manager kan je de schijf settings aanpassen. Onder de tab policies kan dan advanced performance aangezet worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 16:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gladiool,

Het werkt hier....onwijs bedankt!! Bij een klant van ons met RAID werkt het helaas niet, kan eventueel aan de drivers liggen. Ga ik verder uitzoeken. Maar voor dit bedankt.
Pagina: 1