Toon posts:

Overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een K8Vdeluxe moederbord en ik wil de FSB overclocken van 200 naar 220, maar als ik de FSB in de Bios naar 2200 zet dan doet me PC raar.
Dan loopt de PC vast in Aquamark en bij 3dMark.

Hieronder de Specs:

Kingston 1024MB PC3200 HyperX AK2.
Videokaart Sapphire 9800XT
Amd 64 3200+
HDD 200Gyg Maxtor
360 Watt voeding van Chieftech.

Weet iemand hoe ik het beste de FSB kan overclocken??
Moet ik dan ook de timings van het geheugen enzo veranderen??

De Cpu temp is tussen de 45 en 48 graden.
Er zit een Zalman 7000 series op.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 15:16 ]

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:57
Ik hoop dat je bedoelt van 200 naar 220 FSB.

Lees ook dit even door.
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat bedoel ik.. hehe foutje :P 8)7

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25

job

je moet ook niet zomaar de fsb even 20 omhoog gooien.
doe het rustig in stapjes van 1 mhz.
krik eventueel wat voltages bij. (let op wat je doet, je cpu is zo kapot)
let op de dividers (simpelweg je fsb omhoog betekent dat je geheugen ook te snel gaat lopen)

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het is ook geen FSB maar frequency, en lees eerst even de faq door.

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Verwijderd

hmm helaas is overclocken niet zo simpel als jij nu hoopt.

Het niet kunnen halen van een overclock kan met verschillende facktoren te maken hebben. Zeker bij het overclocken van je FSB gaat alles mee agp slot, geheugen, pci sloten harddiskcontrollers, cdromspelers alles. Als dus één van die componenten het niet red gaat het al de mist in.

Zoenzo kun je proberen alles geheugen timings zo los mogelijk te zetten, alle optimalisaties uit, agp op 4 etc om je fsb op te krikken. Hierna kun je langzaam proberen dingen weer aan te zetten en hoger te zetten net voordat ie instabiel wordt...

Het is helaas dus niet een questie van je fsb 20 mzh verhogen en verwachten dat alles in één keer goed gaat.

Verwijderd

Zoals Damster al aangeeft je kunt moeilijk in een keer 20 mhz erop gooien... Ook zou het mogelijk kunnen zijn dat je wat met de voltage van je cpu moet gaan knutselen, maar dat ligt ook aan de overklokbaarheid van de cpu.. Hetzelfde verhaal geldt voor je geheugen... Dus doe nou maar een paar (echt een paar dus 2) mhz per keer en als ie dan vastloopt kun je altijd proberen om de voltage wat hoger te zetten... dit een aantal keren doorlopen en dan kom je er meestal wel achter tot hoever de cpu te clocken is... veel succes

• TheTransporter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:34
je kan hem best in een keer 20 omhoog zetten als je maar aan de rest denkt en ook je voltage stukje omhoog miss dat hij stabieler word. Als je dat laatste doet loopt hij misschien al niet meer vast in 3dmark enzo.

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

beetje heel erg basic dit he?? lees ff de faq door en dan ben je al een heel stuk verder...

((toch raar dat er nog zoveel mensen serieuze antwoorden geven op overduidelijke search vraagjes :? ))

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

intuliegend schreef op 07 april 2004 @ 20:18:
beetje heel erg basic dit he?? lees ff de faq door en dan ben je al een heel stuk verder...

((toch raar dat er nog zoveel mensen serieuze antwoorden geven op overduidelijke search vraagjes :? ))
Ofschoon het basic is en de search veel tips zal opleveren is het 'not done' zo te reageren. Plaats dan een TR en post niet.

Geheugensteuntje

ARME AOW’er

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 15:14:
Ik heb een K8Vdeluxe moederbord en ik wil de FSB overclocken van 200 naar 220, maar als ik de FSB in de Bios naar 2200 zet dan doet me PC raar.
Dan loopt de PC vast in Aquamark en bij 3dMark.
[...]
Stoere gast die z'n FSB op 2200 zet ;)
Ik neem aan dat je ook hierr 220 bedoelt.

Zoals anderen al zeiden, lees de FAQ eerst eens een keer door, en schroef je FSB met stapjes van 1-2 Mhz op, niet in eens 20 Mhz erbij.

Frogstar#2151

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Voor overclocking basics kun je inderdaad het beste de FAQ van dit subforum doornemen ;)

Dit behoor je trouwens toch telkens te doen eer je een topic in een bepaald subforum opent. Zie ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

IcemanHS, het Athlon 64 platform heeft geen fsb meer, maar het heet de HTT-bus. Bovendien loopt die normaal op 200MHz voor de huidige Athlon 64'ers, en is het aan te raden om deze met kleine stapjes omhoog te zetten. Neem inderdaad de faq bovenaan dit subforum eens goed door, en verdiep je in de basics van je hardware en het overclocken, zoals cooling, volts, memtimings, etcetera. Succes :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.