Toon posts:

Help, modem doet het niet meer!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week mijn computer opnieuw geinstalleerd. Het modem krijg ik nu niet meer aan de praat. Hij kan er geen stuurprogramma meer voor vinden. Ik heb al een aantal stuurprogramma's gedownload. Deze kan ik wel installeren maar het modem vindt hij nog steeds niet.
Als ik kijk bij systeeminformatie staat daar aangegeven dat de Pci serial controller ook niet goed geinstalleerd is. Zou dit er wat mee te maken hebben?!? Dit ding krijg ik ook al niet geinstalleerd... Wie kan me helpen?

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:10

jurma

simply connecting...

van welke fabrikant is het? welk typenummer is het?
heb je geen cdrom er bij gekregen?

iets meer informatie aub anders kunnen wij (gotters) ook niks beantwoorden

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Als je niet eens vermeld welke modem het betreft, dan had je net zo goed geen topic kunnen starten.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

[rml]FAQ Overige Hardware [ OH] (update 08-03-03)[/rml]

Even het stukje 'Driverrequests' doorlezen...
Og gewoon de serial van de modem selecteren, in google tikken en driver donloaden :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik moet misschien eerst weten hoe ik een pci serial controller moet installeren (het modem is een 56k hsp pnp k56 flex), want ik denk dat het daaraan ligt. Maar hoe kom ik erachter welk stuurprogramma ik daar voor nodig heb?!?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:54

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Die pci-serial controller is waarschijnlijk je modem..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:39

Xanax959

relax...

FlipFluitketel schreef op 07 april 2004 @ 15:00:
Die pci-serial controller is waarschijnlijk je modem..
Zeker weten, je kan bij die "pci-serial controller" kiezen voor het installeren van de stuurprogramma's en dan de drivers van je moden kiezen, of de "pci-serial controller" wissen en de computer opnieuw opstarten. Nieuwe hardware wordt gevonden, om drivers wordt gevraagd, en dan heb jij je modemdrivers al paraat.

Atari portfolio Dos 2.11

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 16:03
56k hsp pnp k56 flex
Da's leuk ik heb hier ook nog zo'n ding liggen. Da's zo'n hele fijne :r software modem. Dat ding werkte (als het al iets deed) bij mij alleen maar onder windows 9x en ME. Voor XP is er volgens mij geen driver geschreven.

Hier heb je een linkje naar de fabrikant.

Aan alles komt een eind.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:54

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Jaapio_B schreef op 08 april 2004 @ 01:45:
[...]

Da's leuk ik heb hier ook nog zo'n ding liggen. Da's zo'n hele fijne :r software modem. Dat ding werkte (als het al iets deed) bij mij alleen maar onder windows 9x en ME. Voor XP is er volgens mij geen driver geschreven.

Hier heb je een linkje naar de fabrikant.
Euhm.. denk dat die heus wel onder XP zal werken.. Kan zijn dat er geen drivers voor zijn, maar dat ze standaard al in XP zitten..

@TS Kijk eens op de chip op het modem wat daar allemaal op staat, wat je tot nu toe gegeven hebt is eigenlijk vrij nutteloze info aangezien dit een standaard omschrijving is.. Dus op die chip kijken en dan fabrikant en andere dingen hier ff plaatsen..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1