hoi ik heb een access applicatie gemaakt alleen wil ik nu nog een zoek functie er in hebben.
ik heb 2 velden gemaakt :
1 invoer veld txtZoek
1 keuzelijst kzl_zoektabel
in de keuzelijst staan alle velden(van 1 tabel) in de database en in txtzoek komt de expressie te staan waar gezocht naar moet worden.
nu had ik de volgende functie gemaakt:
opzich werkt het wel alleen krijg ik elke keer een pop-up venster (parameter waarde opgeven) dat vraagt om een waarde terwijl ik deze al heb ingevoerd
ik heb 2 velden gemaakt :
1 invoer veld txtZoek
1 keuzelijst kzl_zoektabel
in de keuzelijst staan alle velden(van 1 tabel) in de database en in txtzoek komt de expressie te staan waar gezocht naar moet worden.
nu had ik de volgende functie gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Private Sub knpzoek_Click() If IsNull(Me![txtZoek]) Or (Me![txtZoek]) = "" Then MsgBox Me.kzl_zoektabel, vbOKOnly, "verkeerde zoek criteria!" Me![zoektekst].SetFocus Else 'Performs the search using value entered into zoektekst 'and evaluates this against values in the tabels you selected in var Me.Filter = Me.kzl_zoektabel.Value & "=" & Me.txtZoek.Value Me.FilterOn = True End If End Sub |
opzich werkt het wel alleen krijg ik elke keer een pop-up venster (parameter waarde opgeven) dat vraagt om een waarde terwijl ik deze al heb ingevoerd
M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12