HT-addict in spe
werkt dat niet , dan heb je je UTP kabel verkeerd gekrompen.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Op deze manier kan je twee aansluitingen maken met 1 kabel.
Punctuality is the politeness of kings
ja voor als je stekkertjes gebruikt, maar niet iedereen heeft direct door dat het met de wcd's precies hetzelfde werktdreamscape schreef op 07 april 2004 @ 14:39:
Het gaat om een dubbele verbinding uit één kabel. Staat volgens mij redelijk duidelijk in de faq, trouwens...
zeker aangezien die dingen over het algemeen niet in de jusite volgorde van pinnetejs aangesloten wordt, dus even doormeten of goed opletten.
Ja, inderdaad... sommige willen gewoon oranje, groen, blauw, bruin inclusief de witten en draaien dan zelf het blauw/groen stuk om...Erkens schreef op 07 april 2004 @ 14:40:
[...]
ja voor als je stekkertjes gebruikt, maar niet iedereen heeft direct door dat het met de wcd's precies hetzelfde werkt
zeker aangezien die dingen over het algemeen niet in de jusite volgorde van pinnetejs aangesloten wordt, dus even doormeten of goed opletten.
[ Voor 1% gewijzigd door dreamscape op 07-04-2004 14:54 . Reden: typo ]
Punctuality is the politeness of kings
sorry.
HT-addict in spe
wat is er moeilijk aan om het schema te volgenHenkyDoodle schreef op 07 april 2004 @ 20:13:
euhh.. ik kom er op deze manier niet helemaal uit.
sorry.
Ik doe dit niet elke dag, you know.
HT-addict in spe
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Moest ff omrekenen naar een wcd.
HT-addict in spe
HT-addict in spe
als je het correct aansluit op de wcd kan je natuurlijk de normale kabels gebruikenHenkyDoodle schreef op 08 april 2004 @ 23:27:
kan ik trouwens gewone standaard utp stekkertjes (die dus al gebrouwen zijn met 4 pair) op de wcd aansluiten? Of moet ik die ook allemaal aanpassen?
lijkt me nogal logisch, daar zijn die dingen immers voor gemaakt.
Ik zal morgen es bezig gaan.. moet lukken, dacht ik zo.
HT-addict in spe
Wand Contact Doos
Quod licet lovi, non licet bovi
Dat kan niet aan het feit liggen dat ik qua stekkertjes iets niet goed heb gedaan he?
HT-addict in spe
Verwijderd
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Hij krijgt ook geen verbinding op 100 mbit..
HT-addict in spe
dream on-ScuL- schreef op 11 april 2004 @ 17:54:
ik weet niet wat je nou precies gedaan hebt maar als je de 8 aders van 1 kabel gebruikt voor 2 verbindingen op lange afstand dan is het eerste wat je inlevert snelheid
praktijk ervaring? neuh, je zegt gewoon wat je denkt, tja daar help je niemand mee.
Kan je een schema'tje maken van hoe je het nu aangesloten hebt?HenkyDoodle schreef op 11 april 2004 @ 17:41:
nou, de eerste verbinding is er.. maar de snelheid zuigt vele konten![]()
Dat kan niet aan het feit liggen dat ik qua stekkertjes iets niet goed heb gedaan he?
Verwijderd
En dus dat het gewoon niet gaat werken.
nee, idd je hebt helemaal gelijk, mijn netwerk is ook niet vooruit te branden, als ik een iso van 650meg wil verzetten moet ik altijd een minuut wachtenVerwijderd schreef op 12 april 2004 @ 17:48:
Niet aan te bevelen. Grote kans dat je inductievorming krijgt.
En dus dat het gewoon niet gaat werken.
Verwijderd
Je zou het eens moeten testen door alleen de ene socket te gebruiken (de andere helft van de kabel dus niet).Erkens schreef op 12 april 2004 @ 19:09:
[...]
nee, idd je hebt helemaal gelijk, mijn netwerk is ook niet vooruit te branden, als ik een iso van 650meg wil verzetten moet ik altijd een minuut wachten
goh, echt slim ben je ook niet he?Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 20:09:
[...]
Je zou het eens moeten testen door alleen de ene socket te gebruiken (de andere helft van de kabel dus niet).
ik haal met gemak 100mbit, of ik nu die 1 socket gebruik, of die andere of allebei tegelijk
Maar als je eigenwijs wilt blijven en het niet gelooft prima, maar kom dan niet hier onzin verkopen
voor gbit gebruik je wel alle draden.WimB schreef op 12 april 2004 @ 20:15:
Kan je dan gewoon 2 PC's op één UTP aansluiten? Waarom zitten er dan 8 draden in een UTP ipv 4?
[ Voor 20% gewijzigd door Erkens op 12-04-2004 20:16 ]
probeer je even aan de kleuren te houden
Verwijderd
UTP is ontworpen voor algemene communicatie, niet specifiek voor 10/100 m/b netwerkkaarten. Deze gebruiken maar vier aders ( tot 100 m/b).
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 23:17 . Reden: aanvulling ]