Toon posts:

[XP/2000]Met meerdere users tegelijk inloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs wilde ik via remote desktop connection inloggen op een andere laptop in het netwerk. Dus ik had een gebruikersaccount op die andere laptop gemaakt, en probeerde daar remote in te loggen.
Nu was daar al iemand ingelogd, en ik kreeg de melding dat de andere gebruiker eerst moest uitloggen? Ik dacht dat je onder 2000/XP meerdere accounts tegelijk actief kon laten zijn? Of is dit iets anders? Zonee, hoe zet ik dat weer aan?
Bij voorbaat dank!

Verwijderd

Dit is afaik niet mogelijk, maar met de komst van SP2 voor XP schijnt het mogelijk te zijn

Verwijderd

Topicstarter
Dus de ander moet uitloggen? Hier op het werk wordt het ook gebruikt om servers remote te bedienen. Zit me af te vragen of je dan wel met meerdere gebruikers tegelijk op een machine kan.

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ja, met de server versies van Windows kan je wel met meerdere gebruikers tegelijkertijd op een pc met remote desktop. :P

Verwijderd

Topicstarter
8)7 vandaar de verwarring....

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:56

gwystyl

Beugeltje dan maar?

En lokaal kan je wel met meerdere users ingelogd zijn, alleen zie je dan uiteraard maar één desktopomgeving, de programma's van de andere aangemelde users draaien op de achtergrond en zijn te zien in je taakbeheer

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar ben ik nog steeds niet uit. Ik heb dat ooit uitgezet maar weet nu niet meer hoe je dat terug aanzet.

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dat heet Fast User Switching (Control Panel -> User Accounts -> Change the way users log on and off). Je kan het alleen aanzetten als je computer niet lid is van een domein en volgens mij moet je ook gebruik maken van het welcome screen en werkt het dus niet met de classic logon.

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 13:41
Met de remote desktop hoeven de andere gebruikers niet uit te loggen. Zij kunnen dan gewoon geen gebruik meer maken van de pc. Net alsof je gewoon op die ene pc werkt. Zij zien dan alleen nog maar een zwart scherm.

Was ik maar een punt dan was ik het einde

Pagina: 1