[Word] afbeelding verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 850 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04:18
Ik heb ooit in een tabel in word in een kolom een plaatje moeten plaatsen .
Dat heb ik toen gedaan door invoegen te kiezen en als tekstomloop "achter tekst" te kiezen, zo kon men mooi de tabel blijven gebruiken en er ook tekst in kwijt.
Nu moet het plaatje uit de tabel en lukt mij dat niet.
Als ik via de werkbalk beeld voor tekstomloop kies is alles lichtgrijs, ik kan dus geen tekstomloop selecteren. Ik kan ook het plaatje dat ik ooit geplaatst heb niet selecteren, als ik dat probeer selecteer ik de hele kolom.

Wie weet hoe ik het plaatje wegkrijg.

• ErikNL
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-11 08:22
Het zal niet de meest handige oplossing zijn, maar heb net even geprobeerd om hetzelfde probleem te krijgen als jou.. Dat is gelukt...

Om nu het plaatje weg te krijgen:
- Selecteer alles in de cel
- Knip alles uit de cel (CTRL + X)
- Plak alles ergens buiten de tabel (CTRL + V)
- Klik plaatje aan
- Verwijder plaatje
- Tekst weer selecteren
- Knippen en plakken in de betreffende cel

succes ermee!

• miles
Dit werkt helaas niet. In zoverre, ik kan de info uit de cel halen dmv knippen, maar daarna is het plaatje niet aanklikbaar. Ik krijg het dus echt niet weg. Zou het kunnen dat zo’n plaatje op een of andere manier watermerk geworden is? Ik ben niet zo erg thuis in watermerken, kan je die ook verwijderen?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-12 21:58

Coach4All

I'm a Coach 4 All

In welke versie van Word werk je?
95 / 97 / 2000 / 2002 / 2003??

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Het probleem is waarschijnlijk dat je met je cursor niet de juiste plek kunt vinden om het plaatje te selecteren. Dat heb ik ook wel eens: andere elementen (in dit geval de tabel) staan dan in de weg en deze worden geselecteerd ipv het plaatje.

Probeer eens milimeter voor milimeter over het plaatje heen te gaan om te zien of je cursor ineens in zo'n kruis overgaat, zodat je wel het plaatje kunt selecteren. Of selecteer een ander plaatje o.i.d. in het document, en spring vervolgens met de tab-toets naar de volgende selectie, net zo lang totdat het plaatje geselecteerd is. Dan zou je 'm moeten kunnen verwijderen of de instellingen ervan aan kunnen passen.

• miles
Ik werk in Word 2003, dat van die milimeter voor milimeter afwerken ga ik proberen.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Het plaatje bevindt zich op de tekenlaag, en niet op de tekstlaag. Wat je moet doen:
- zorg dat de werkbalk 'tekenen' zichtbaar is.
- klik op het aanwijspijltje op de werkbalk: je activeert dan de tekenlaag
- klik op het plaatje. druk op del. Klaar.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ahrg...
Dit soort problemen heb ik dus echt een gruwelijke hekel aan. Met Word-Perfect kan je het onderwaterscherm openen en gewoon héél je document doorzoeken op ALLE opmaak, codes e.d.
Word werkt best aardig maar schiet enorm tekort in dit soort gevallen. Ik werk noodgedwongen met Word..... en heb daar nog steeds flink de balen van na 3 jaar..... Geef mij WP maar.

Maar goed: een workaround die je iets minder werk gaat kosten dan die pixel-voor-pixel-proberen

Cel-voor-cel gaat wat vlotter.

Weet je in welke cel de afbeelding zit? Zo ja, dan ben je denk ik vrij snel klaar.
Ik heb ne even zitten testen. Dat wil zeggen: tabel aanmaken, afbeelding in één cel plaatsen met als positie 'achter tekst'. Toen in elke cel wat tekst geramd. En inderdaad.... je krijgt die f*cking afbeelding NIET geselecteerd.
Toen heb ik 2 complete cellen geselecteerd waaronder die waar de afbeelding in staat. Toen de inhoud van die cellen verwijderd. En jawel, afbeelding pleite.

De inhoud moet daarna natuurlijk wel terug. Maar goed, 2 cellen moet te doen zijn lijkt me.

Weet je niet welke cel?
Ga dan gewoon eerst de eerste kolom selecteren en verwijderen. Afbeelding weg? Dan weet je dat het één van die cellen was. Zo niet, undo om alles weer ongedaan te maken.
Dan kolom 2 etc. net zolang tot je de juiste kolom hebt. Daarna zelfde grapje uithalen alleen dan met telkens 2 cellen uit die kolom.

Succes.

edit:

Of je volgt Niesje op..... dat werkt nog veeeel beter... geen workaround zo te zien maar normaal gebruik. Werkt goed iig.

Ellendig als je pakket A gewend bent en dan met pakket B moet gaan werken wat totaal anders werkt

[ Voor 10% gewijzigd door WFvN op 09-04-2004 23:01 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Naast de manier van Niesje kan je eenvoudig in VBA een of alle plaatjes verwijderen:
code:
1
2
3
For Each sh In ActiveDocument.Shapes
  sh.Delete
Next sh

Edit:
Als je er maar een wilt verwijderen, kan je eventueel met sh.name de naam opvragen en alleen de juiste verwijderen.
WFvN schreef op 10 april 2004 @ 00:10:
Mja, eenvoudig noem je dat? Voor mij is dat abracadabra maar dan moeilijker :P
Leer mij toveren, leer ik jou VBA gebruiken :Y) :P

[ Voor 31% gewijzigd door F_J_K op 10-04-2004 00:29 . Reden: stomme ShIfT :+ ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

F_J_K schreef op 10 april 2004 @ 00:06:
Naast de manier van NIesje kan je eenvoudig in VBA een of alle plaatjes verwijderen:
code:
1
2
3
For Each sh In ActiveDocument.Shapes
  sh.Delete
Next sh

Als je er maar een wilt verwijderen, kan je eventueel met sh.name de naam opvragen en alleen de juiste verwijderen.
Mja, eenvoudig noem je dat? Voor mij is dat abracadabra maar dan moeilijker :P

* WFvN is n00b op dat gebied

• miles
Inderdaad de gouden tip, werkbalk tekenen!
Thanks.
Pagina: 1