Ik ben druk bezig met het lezen van een boek over Active Directory management en loop tegen een onduidelijkheid aan wat betreft de functie van Site Link Bridges.
Ik citeer:
Hoe moet ik dit bridgen zien? Er wordt gemeld dat bridged network transitief zijn.
BV (de cost van de site links staat hieronder weergegeven):
site a <---- 3 -----> site b <---- 4 -----> site c
In geval dat site B totaal niet te bereiken is zal dit dan worden:
site a <---- 3+4 =7 -----> site c
Dus een "nieuwe" connectie met een cost van 7. Is dit wat "men" bedoelt met Site Link Bridges?
Hoe gaat het dan verder met Bridgehead Servers? Mijn boek geeft aan dat het bv nodig kan zijn in een firewalled omgeving om een Bridgehead server aan te wijzen zodat al het inter site verkeer via deze server loopt. Werkt dit ook nog steeds in een fully routed network (waar dus alle site links automatisch bridged zijn)?
Wie legt uit ?
Ik citeer:
Ik begrijp dat alle site links automatisch gebridged worden (standaard) in een fully routed network (alle sites kunnen met elkaar communiceren) en dat je zelf site link bridges kunt aanmaken voor een niet fully routed network."By default, when more than two sites are linked for replication and they all use the same transport, the site links are bridged in terms of cost, assuming that the site links have common sites.
When site links are bridged they are transistive.
Hoe moet ik dit bridgen zien? Er wordt gemeld dat bridged network transitief zijn.
BV (de cost van de site links staat hieronder weergegeven):
site a <---- 3 -----> site b <---- 4 -----> site c
In geval dat site B totaal niet te bereiken is zal dit dan worden:
site a <---- 3+4 =7 -----> site c
Dus een "nieuwe" connectie met een cost van 7. Is dit wat "men" bedoelt met Site Link Bridges?
Hoe gaat het dan verder met Bridgehead Servers? Mijn boek geeft aan dat het bv nodig kan zijn in een firewalled omgeving om een Bridgehead server aan te wijzen zodat al het inter site verkeer via deze server loopt. Werkt dit ook nog steeds in een fully routed network (waar dus alle site links automatisch bridged zijn)?
Wie legt uit ?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum