[Combodrive] DVD/CD-RW: uitschakelen schrijfmogelijkheid

Pagina: 1
Acties:

• CitrusJuicer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 11:39

CitrusJuicer

In Search Of Sunrise

Topicstarter
We krijgen op de zaak nieuwe laptops met Combo drives, dus DVD lezer en CD-RW brander in een.
Nou is dit natuurlijk superhandig, maar op 1 afdeling mogen er dus absoluut geen CD's gebrand worden ivm veiligheid.

Op google heb ik al gevonden hoe je in het register de interne Windows XP brandprogramma kan uitschakelen, maar hoe kan ik voorkomen dat ze bijv. in Nero gaan branden.
Is het zowieso wel mogelijk om alleen het CD-RW gedeelte uit te schakelen?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
zorgen dat er geen Nero opstaat / zorgen dat het niet mogelijk is Nero te installeren ???

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-03 16:04
Kun je in Windows XP niet er voor zorgen dat men geen schrijfrechten op dat apparaat heeft?

Punctuality is the politeness of kings

• CitrusJuicer

CitrusJuicer

In Search Of Sunrise

Topicstarter
ZeRoC00L schreef op 07 april 2004 @ 14:32:
zorgen dat er geen Nero opstaat / zorgen dat het niet mogelijk is Nero te installeren ???
Dit is natuurlijk een oplossing, maar onze systemen zijn niet 100% dicht getimmert.
Gebruikers kunnen dus wel gewoon programma's installeren en dit moet ook gewoon zo blijven.

Is het mischien niet mogelijk om ergens in het register iets uit te zetten zodat er helemaal niet geschreven kan worden, met geen enkele programma?

Verwijderd

CitrusJuicer schreef op 07 april 2004 @ 14:02:
We krijgen op de zaak nieuwe laptops met Combo drives, dus DVD lezer en CD-RW brander in een.
Nou is dit natuurlijk superhandig, maar op 1 afdeling mogen er dus absoluut geen CD's gebrand worden ivm veiligheid.

Op google heb ik al gevonden hoe je in het register de interne Windows XP brandprogramma kan uitschakelen, maar hoe kan ik voorkomen dat ze bijv. in Nero gaan branden.
Is het zowieso wel mogelijk om alleen het CD-RW gedeelte uit te schakelen?
waarom hebben jullie geen andere laptops voor die afdeling aangeschaft dan ?

• CitrusJuicer

CitrusJuicer

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 15:48:
[...]

waarom hebben jullie geen andere laptops voor die afdeling aangeschaft dan ?
Heeft met geld te maken.
Is namelijk een redelijk groot bedrijf met meer dan 5000 werknemers, waarvan 80% laptop gebruikers.
Dus als er 1 type laptop wordt gekocht, scheelt dat in de kosten. Verder is het ook een groot voordeel voor de spare voorraad.
Op dit moment werken we met 3 verschillende types/merken, en dat is erg onhandig, je moet dan voor elk type een spare voorraad hebben.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:27
misschien kun je contact opnemen met de fabrikant van die drive, misschien kun je die drive flashen met een DVDROM-firmware ofzo? Maar ja, je geeft zelf al aan dat die laptop niet 100% is dichtgetimmerd, en waar een wil is, is een weg.....

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

CitrusJuicer schreef op 07 april 2004 @ 15:55:
[...]

Heeft met geld te maken.
Is namelijk een redelijk groot bedrijf met meer dan 5000 werknemers, waarvan 80% laptop gebruikers.
Dus als er 1 type laptop wordt gekocht, scheelt dat in de kosten. Verder is het ook een groot voordeel voor de spare voorraad.
Op dit moment werken we met 3 verschillende types/merken, en dat is erg onhandig, je moet dan voor elk type een spare voorraad hebben.
Handigste en 100% dicht is natuurlijk bij leverancier gewoon enkel dvd drives aanschaffen om de laptops waar het om gaat..... lijkt mij het snelt en betrouwbaarst ?

Verwijderd

Voor het branden wordt een fellere laseroutput gebruikt. Wellicht dat die hardwarematig te limiteren valt?

• CitrusJuicer

CitrusJuicer

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 17:22:
Voor het branden wordt een fellere laseroutput gebruikt. Wellicht dat die hardwarematig te limiteren valt?
Ja zoiets dacht ik al.
Het is dus iets hardwarematigs of er moet aan de drivers gekloot worden...

• CitrusJuicer

CitrusJuicer

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 17:00:
[...]

Handigste en 100% dicht is natuurlijk bij leverancier gewoon enkel dvd drives aanschaffen om de laptops waar het om gaat..... lijkt mij het snelt en betrouwbaarst ?
Is natuurlijk wel de beste oplossing, maar het is of alleen dvd of alleen combo.
Prijs is bij alleen de DVD speler hetzelfde maar de levering duurt wel langer, en tijd hebben we namelijk niet :(

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
En vergeet niet dat het ook niet mogelijk mag zijn om van cd te bootten, want dan zou je met een knoppix cd elke softwarematige beveiliging omzeilen.
Gewoon dvd-drives er in.
Begin een inkoop-actie waar we die combodrives kunnen kopen voor de prijs van een dvd-speler, dan ben je zo van die drives af :) en je hebt je geld om de nieuwe te kopen.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Pagina: 1