[Geforce] Bij spellen enkel artifacts

Pagina: 1
Acties:

• DouweEgberts
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 01:04
Ik had eergister ook al een bericht gepost in SPV met betrekking tot Deus Ex 2. Helaas ben ik er achter gekomen dat het bij elk spel voorkomt.

Windows loopt prima, maar zo gauw ik een spel start verandert het beeld binnen een minuut naar allemaal gekleurde hokjes en na een tijdje reboot de pc. Iemand heeft mij verteld dat dit "Artifacts" zijn, maar kon me niet verder helpen.

Iemand enig idee hoe dit mogelijk is??

Specs:

Nvidia Geforce TI 400
2200 XP+

ps. mijn 3,3V rail heeft een afwijking van meer dan 10 %, kan dit er iets mee te maken hebben?

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-08 14:52
Heb je de kaart overgeklokt?

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:00

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik denk dat het geheugen van je beeldkaart een beetje stuk is... Probeer anders de kaart in een andere pc.

ik denk dat het een geforce 2 is? heeft misschien zijn tijd wel gehad... anders kan je proberen het kaartje terug te clocken, als hij dan wel goed doet, is je kaart stuk...

[ Voor 46% gewijzigd door Jellabie op 07-04-2004 14:02 ]

De Nederbelg !

• DouweEgberts
Mijn kaartje is niet overgeclocked en het is een geforce 4, maar ik vermoed ook inderdaad dat het geheugen brak is.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:00

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

DouweEgberts schreef op 07 april 2004 @ 14:10:
Mijn kaartje is niet overgeclocked en het is een geforce 4, maar ik vermoed ook inderdaad dat het geheugen brak is.
geforce 4 ti400 bestaat volgens mij niet, ti4200,4400,4600 wel.

Maar probeer de kaart even in een andere pc..

De Nederbelg !

• DouweEgberts
Sorry, ik bedoel inderdaad 4400, andere pc, zelfde probleem. Brakke kaart dus?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:24

Tachyon

pop the glock

ps. mijn 3,3V rail heeft een afwijking van meer dan 10 %, kan dit er iets mee te maken hebben?
Zeker wel. Dus je 3.3v daalt onder de 3.0v?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-08 16:05
Toen mijn geheugen brak was gaf hij vanaf het booten allemaal rare tekens. Je zou denken dat dat ook bij jou zou moeten gebeuren, aangezien je videokaart alle geheugenchips gebruikt bij 'normaal' gebruik in windows.
Ik had ergens gelezen dat het ook aan je core kan liggen. Misschien krijgt die idd te weinig prik ofzo. Bij een corecrush kan je ook last krijgen van zulke problemen.

[ Voor 33% gewijzigd door brouwerpower op 07-04-2004 22:19 ]

• DouweEgberts
Hey jongens, allemaal bedankt, heb ff een nieuwe 450 wat voeding gehaald en hij loopt als een tierelier.

@Tachyon: Hij zat op 2,6 - 2,8 :S

• DouweEgberts
Goed, ik maar denken dat het opgelost was, gister en vandaag de hele dag farcry gespeeld, knalt ie er net weer uit. Ik was zo dom om m'n asusprobe niet aan te hebben, zal hem nu ff laten draaien en dan zal ik daar ff de resultaten van posten want ik snap er niets meer van.

Verwijderd

ik zou na al die reboots etc ook windows er maar eens opnieuw opzetten

• DouweEgberts
De asusprobe geeft geen fluctuaties weer.

@neo: Heb gisteravond windows xp + sp1 erop gezet en sindsdien is het twee keer voorgekomen....

Moet ik trouwens van de nvidia site de International of de US english drivers hebben???

Zijn er uberhaupt bugs bekend voer 56.72???

[ Voor 34% gewijzigd door DouweEgberts op 08-04-2004 12:10 ]

Pagina: 1