Toon posts:

MIDI Delay!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn MIDI keyboard...
Sinds ik een nieuwe pc heb is mijn MIDI ineens heel erg traag geworden.
De data komt volgens mij wel op tijd binnen (metertjes staan meteen uit bij het aanslaan van een toets) maar op de een of andere manier lijjkt mijn geluidskaart de boel te vertragen.
Ik druk namelijk op een toets en zo'n 200 msec (gok) later hoor ik pas geluid.
Je begrijpt dat dit niet werkbaar is ;)
Zowel Cakewalk en Cubase geven het zelfde probleem.
Search geprobeerd maar die vindt 0 oplossingen op "MIDI" ;(
Mijn relevante specs :
Geluid onboard op ASROCK K7S8XE+
Iemand een idee?

Thx alvast...

Verwijderd

Misschien een rare vraag, maar hoe lang is je midi-kabel?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 14:34:
Misschien een rare vraag, maar hoe lang is je midi-kabel?
Helemaal geen rare vraag - heb ik ook eens problemen mee gehad..
Ik had er tot nu toe een kabel van 5 meter tussen hangen, maar op jouw aanraden even het origineel geprobeerd (1.5 meter ofzo)
Helaas het zelfde probleem.
Het is ook wel raar - de invoer lijkt ook te werken (op tijd) alleen de uitvoer....
Ik heb trouwens een sis chipset : C-Media AC97 Audio Device

Verwijderd

Voor 200ms moet je voor midi wel een erg lange kabel hebben ;) :+ Ik heb er iig nog nooit last van gehad met 5 a 15meter.

Kijk eens of je latency's allemaal goed staan ingesteld en of je een lowlatency driver kunt vinden voor die onboard meuk (al zul je dat veelal alleen vinden voor de wat meer op muzikanten gerichtte losse geluidskaarten).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 14:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 14:43:
Kijk eens of je latency's allemaal goed staan ingesteld en of je een lowlatency driver kunt vinden voor die onboard meuk (al zul je dat veelal alleen vinden voor de wat meer op muzikanten gerichtte losse geluidskaarten).
Ehh misschien beetje domme vraag maar hoe vind ik die instellingen - in Cubase of in Windows XP?
Enne - i know dat deze kaart niet het walhalla is, maar ik moet het er mee doen.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:09
Je onboard zal waarschijnlijk geen ASIO of ASIO2.0 ondersteunen. Dan is 200ms helemaal niet abnormaal hoog, helaas zul je dus een 'echte' geluidskaart moeten kopen als je zonder lag wil spelen.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een betere optie als - koop een andere kaart?
En als dat dan echt moet - welke kaart is dan het beste geschikt voor MIDI?

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:09
Een Terratecje is erg geschikt. Je kunt met een beetje strakke PC latencies van 2ms halen :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

Wormaap schreef op 07 april 2004 @ 15:16:
Een Terratecje is erg geschikt. Je kunt met een beetje strakke PC latencies van 2ms halen :)
Indeed Terratec of SB Audigy die heeft ook een uitstekende 1-2ms latency. Ik heb een terratec gehad een SB Live Pro en nu een Audigy II en die voldeden allemaal eigenlijk prima. Je kan ook nog even kijken bij MIDI Ports in Cubase of het iets uitmaakt als je MIDI Echo uitzet. Wellicht een rare suggestie, maar het helpt wel eens :) Ik weet zo niet waar het in Cubase zit maar bij Sonar zit het onder OPTIONS | MIDI INPUT

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 13:56:
Sinds ik een nieuwe pc heb is mijn MIDI ineens heel erg traag geworden.
Was dat daarvoor niet dan :? Dan heeft het geen ruk met latency te maken.

Leg eens uit wat je allemaal doet met het inkomende midi signaal? Stuur je er software synthesizers (zoals VSTi's in Cubase) mee aan? Of doe je er wat anders mee? Nogal belangrijk om te weten eigenlijk, had je best al in je startpost kunnen zetten :)

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Als je metertjes wel uitslaan maar het geluid later pas komt, zit de delay dus niet in de MIDI.

Welk geluid wordt aangestuurd door MIDI?
Heb je het over softsynths of gewoon over de MIDI geluidjes?

Bij mij deed het probleem zich voor toen ik niet de ASIO maar de DirectX gebruikte om geluid te produceren. DirectX is veel te traag voor softsynths.

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:42

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
gebruik je Cubase SX2? daar is ergens een instelling voor, bij mij had ik ook 200 a 300 ms vertraging ineens als ik die nieuw installeerde.. kwestie van ff instellingen nalopen

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• unitzero
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01 13:22
Die vertraging is inderdaad heel gewoon als je MME of Directx drivers gebruikt, en ik denk dat jij dat nu doet. Als je minder latency wil, moet je even op zoek naar ASIO4ALL, een universele driver voor alle geluidskaarten die de vertraging terug kan brengen naar minder dan 10 ms. Dan moet je nog even in Cubase als geluidsdriver 'ASIO' selecteren en dan zou alles met zo weinig mogelijk vertraging moeten werken...

hier is ie
Pagina: 1