Toon posts:

[XP] Documents and settings proberen te verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik hoop niet dat ik heel lastig ben weer zo´n vraag te stellen. Maar die zoek functie werkt bij mij nog niet..........

Ik heb een paar dagen geleden gevraagd hoe ik kan zorgen doormiddel van de regedit dat mijn documents and settings naar D:\ gaan. Dit is allemaal gelukt om het aan te passen nou had ik vanuit een andere pc deze pc benaderd. en niet ingelogd. en de bestaande documents and settings van C:\ naar D:\ gekopieerd maar toen starte hij niet meer door omdat hij geen settings kon vinden. En als iemand weet hoe ik ze wel goed weg zet van c naar d plz let me know. ik heb de FAQ door gebladerd daar staat dat je moet aanpassen in eigenschappen documents and settings maar ik wil allen gebruikers in 1 x

Thnx

moet namelijk dit systeem hebben voorbeeld om een image van te maken

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 13:58 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Je kunt dit aanpassen via een answer file bij het installeren van Windows. Zo heb ik zelf een map C:\Users aangemaakt omdat C:\Documents and Settings zo'n onhandig lange naam is.

Hoe je het achteraf nog kunt aanpassen weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
Dat was het probleem het was een kalle pc. En ik kon niet van te voren al D: formateren dus ik kon niet zorgen dat hij die settings daarna toe weg schreef

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Waarom moet die Docs & Setting perse op D: staan? Is daar een speciale reden voor?

Verwijderd

Topicstarter
Yep de D: word gebruikt om alle data weg te schrijven. Zoals raporten, offerts, enzo. Zodat als er iets mis gaat je alleen van de D: een backup gemaakt wordt, en niet van heel C: met alle programma's en dat je alleen de belangrijke informatie hebt

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:59

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 14:41:
Yep de D: word gebruikt om alle data weg te schrijven. Zoals raporten, offerts, enzo. Zodat als er iets mis gaat je alleen van de D: een backup gemaakt wordt, en niet van heel C: met alle programma's en dat je alleen de belangrijke informatie hebt
Wat je ook kunt doen is gewoon alleen de Mijn Documenten map verplaatsen

[HOWTO]
Right click op Mijn Documenten -> Eigenschappen -> Verplaatsen -> D:
[/HOWTO]

[ Voor 8% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 07-04-2004 14:45 . Reden: @CXNeXO: Te laat :) ]

An Explanation of l33t Speak

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:23

CXNeXo

This behavior is by design.

Geef een rechtermuis knop op "Mijn documenten" op het bureaublad. Kies voor eigenschappen.

In het venster wat je nu ziet kan je de locatie veranderen.

Sim-pel

Ships, nou is die buzz-lightyear me net voor.....grmbl ;)

[ Voor 27% gewijzigd door CXNeXo op 07-04-2004 14:45 . Reden: Tja, edit is de schuld van buzzie :+ ]

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

Verwijderd

Topicstarter
dat kan maar ik heb dat geprobeerd en daarna de documents and settings op C:\ verwijderen omdat ik ze daar NIET meer erop wil hebben maar dan als hij opineuw opstart geeft hij aan dat windows corrupt is en moet ik opnieuw installeren

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:23

CXNeXo

This behavior is by design.

Dat kan wel kloppen, want volgens mij laat hij de user profielen dan nog steeds in c:\documents&settings staan.

Denk dat je dit toch ergens in je register zal moeten veranderen

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Laat de Docs & Settings map nu gewoon op C: staan (Win XP kijkt op deze locatie voor alle gebruikers instellingen (IE, bureaublad etc etc)
Vandaar dat XP niet meer opstart als je de boel weggooit

EN verplaats je Mijn Documenten (Docs) naar de D: schijf

[ Voor 14% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 07-04-2004 14:53 ]

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Met TweakUI kun je de mijn documenten (net als alle andere mijn * mappen) verplaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is de bedoeling. Dat de accounts (dus OOK de settings) op D:\ komen zodat zodra je een nieuwe gebruiker aan maakt hij kijkt naar de DEFAULT USER op de D:\ schijf en meteen alle user settings naar D:\ weg schrijft

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Dan kijk hier maar eens...
To rename or move the "Documents and Settings" folder, use the appropriate method.

User-specific:

This method does not relocate key Windows components. Use this method if you require only user-specific data to be moved. To specify a different folder for the "Documents and Settings" folder after you install Windows for a particular user, follow these steps:

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 14:54:
Dat is de bedoeling. Dat de accounts (dus OOK de settings) op D:\ komen zodat zodra je een nieuwe gebruiker aan maakt hij kijkt naar de DEFAULT USER op de D:\ schijf en meteen alle user settings naar D:\ weg schrijft
dat doe ik ook altijd, ik had er een bat filetje voor willen schrijven, maar die settings staan als binaire data in het register. Dat werd wat veel werk, dus dan maar handmatig.

here's the deal:
log in als admin, en ga naar je registersleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList
in deze sleutel en al haar subsleutels verander je alles wat begint met "Documents and settings" naar de map die jij wil.

Kopieer daarna zoveel mogelijk onderdelen uit de oude documents and settings naar je nieuwe plek, reboot, en log in met een van de gekopieerde accounts. Nu kun je de rest ook kopieren en kan de oude map weg.

best simpel :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Hier een compleet stappen plan. Ik heb het al eens eerder gepost in WOS dus je had de search ook kunnen gebruiken.

Changing Profile location "documents and Settings

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

* elevator aait mutsje - je hebt het ook al eens op GoT gepost - remember? :P
[rml][ 200x]Howto: Plaats van profile veranderen[/rml]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje