Flash werkt op PC, werkt niet op Mac

Pagina: 1
Acties:

• tMb
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 20:12
Hallo,

Dit onderwerp kon ik zo snel niet in de search vinden. Ik ben bezig met een site die uit HTML en Flash bestaat. Op de PC werkt alles prima, op de Mac blijft de flashmovie hangen bij het laden.

Nu heb ik geen Mac (de klant waarvoor ik de site maak wel -zo kwamen we er achter) en kan ik de trial-on-error methode niet toepassen (klooien totdat het werkt).

Op internet heb ik wel het een en ander gevonden over verschillen tussen Flashplayers op de Mac en de PC maar er staat niks over een andere interpretatie van Actionscript (het loadingscript is actionscript).

Daarom twee vragen:

1. Kent iemand dit probleem?

2. Wie heeft er een Mac en wil/kan kijken op de site of het bij hem/haar ook misgaat?

URL: www.topformat.com/newjingles/default.html

Thanx alvast.

Groeten,
Bas.

Verwijderd

Hij werkt niet met firefox met flash player 7

krijg de volgende melding:
code:
1
2
A script in this movie is causing Macromedia Flash Player 7 to run slowly. If it continues
to run, your computer may become unresponsive. Do you want to abort the script

gaat iets niet helemaal lekker. In IE doet ie het wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 13:49 ]

• tMb
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 20:12
Aanvulling:

Thanx! Heb Firefox geïnstalleerd en bij mij werkt het ook niet. Nu heb ik in ieder geval een referentie om mee te gaan klooien.

Aangezien Firefox gebruikt maakt van de embed tag (en de Mac browsers ook) en internet explorer van de object tag is het dus niet persé een Mac-PC probleem.

[Update]
Oplossing gevonden. In de embed tag stond "Loop" op uit, in de object tag stond deze aan. Blijkbaar is "loop" nodig voor het script om te werken. Al begrijp ik niet helemaal waarom dan wel.

[ Voor 29% gewijzigd door tMb op 07-04-2004 14:02 . Reden: taalfout ]

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
tMb schreef op 07 april 2004 @ 14:00:
Aanvulling:

Thanx! Heb Firefox geïnstalleerd en bij mij werkt het ook niet. Nu heb ik in ieder geval een referentie om mee te gaan klooien.

Aangezien Firefox gebruikt maakt van de embed tag (en de Mac browsers ook) en internet explorer van de object tag is het dus niet persé een Mac-PC probleem.

[Update]
Oplossing gevonden. In de embed tag stond "Loop" op uit, in de object tag stond deze aan. Blijkbaar is "loop" nodig voor het script om te werken. Al begrijp ik niet helemaal waarom dan wel.
Ik kan niet in je flash-code kijken (en heb geen zin/tijd om te reverse engineeren) maar dit kan goed komen doordat je meerdere frames gebruikt en ergens een animatie of iets dergelijks hebt welke tot het laatste frame loopt. Aangezien de movie dan niet loopt gaat hij niet terug naar frame 1 en wordt eventuele code die daar staat dus niet meer uitgevoerd.

Verwijderd

Firefox maakt gewoon gebruik van de object tag
code:
1
2
3
4
5
<object
type="application/x-shockwave-flash" data="movie.swf" 
width="400" height="400">
<param name="movie" value="movie.swf" />