Zo'n twee maanden geleden een Internet/Office pc'tje in elkaar geprikt en tot nu toe probleemloos gefunctioneerd.
Maar sinds een dag of twee valt hij soms zomaar uit, of start opnieuw op. Nadat hij is uitgevallen wil aanzetten niet meer, maar na het aan/uit schakelen van de voeding start hij weer op.
Een aantal topics gelezen over reboots als er fouten in het OS zijn, dus in het opstart- en herstelinstellingen menu heb ik "De computer automatisch opnieuw opstarten" uitgevinkt. WinXP geeft overigens geen foutmeldingen (blauwe schermen e.d.)
- Heb memtest gedraaid, die heeft geen errors gevonden
- Met een tooltje de harde schijf getest en die bevatte ook geen errors.
Systeemspecs:
- moederbord: A7V8X-MX
- CPU: AMD Athlon 2200 + @ 1792MHz (standaard)
- 256mb Elixir DDRAM PC2100
- Onboard VGA
- Maxtor 80 GB, 2mb cache
- Voeding: AOpen 300W Silent
Ik twijvelde eerst vooral aan de voeding, maar de voltages zijn binnen de marges.
+12V :12,224
+5V: 4,892
+3,3V: 3,328
Vcore: 1,614
Er draait een up-to-date Norton AntiViruscanner, die geen virussen heeft aangetroffen.
Maar sinds een dag of twee valt hij soms zomaar uit, of start opnieuw op. Nadat hij is uitgevallen wil aanzetten niet meer, maar na het aan/uit schakelen van de voeding start hij weer op.
Een aantal topics gelezen over reboots als er fouten in het OS zijn, dus in het opstart- en herstelinstellingen menu heb ik "De computer automatisch opnieuw opstarten" uitgevinkt. WinXP geeft overigens geen foutmeldingen (blauwe schermen e.d.)
- Heb memtest gedraaid, die heeft geen errors gevonden
- Met een tooltje de harde schijf getest en die bevatte ook geen errors.
Systeemspecs:
- moederbord: A7V8X-MX
- CPU: AMD Athlon 2200 + @ 1792MHz (standaard)
- 256mb Elixir DDRAM PC2100
- Onboard VGA
- Maxtor 80 GB, 2mb cache
- Voeding: AOpen 300W Silent
Ik twijvelde eerst vooral aan de voeding, maar de voltages zijn binnen de marges.
+12V :12,224
+5V: 4,892
+3,3V: 3,328
Vcore: 1,614
Er draait een up-to-date Norton AntiViruscanner, die geen virussen heeft aangetroffen.