[power knop] computer gaat niet goed aan

Pagina: 1
Acties:

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Topicstarter
Mijn systeem (check signature voor specs) start niet super op. Het volgende gebeurd:

-druk power knop in
-alles werkt maar geen beeld,ook geen boot piepjes, ledjes reageren ook niet.
-ik druk de reset knop na een seconde 0f 2 in en het zaakje werkt dwz gewoon opstarten zonder problemen

Ik heb nagekeken of de knoppen niet verkeerd staan maar die staan allemaal goed. Heb de search gebruikt en gegoogeld maar niets kunnen vinden. Ook de faq hielp niet. Het werkt wel maar ik vindt het gewoon irritant dat ik hem meot resetten om te kunnen booten.

Het probleem is al zolang ik de computer heb. En ben nu op het punt dat ik het weg wil :+ .

Iemand een idee? Zou het aan de voeding kunnen liggen (350 w)?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Het zou kunnen dat je voeding net niet genoeg +5VSB (5V standby-spanning) kan leveren, en dat door de inzakkende spanning je bord niet opstart.
Als je dan een reset geeft nadat de spanningen "tot rust zijn gekomen" gaat het wel goed. Als je nog een andere voeding hebt, is dat het proberen inderdaad waard (kijk even op de sticker hoeveel A de +5VSB kan leveren, vooral op oudere voedingen kan dat verrassend weinig zijn).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
zal ff kijken, schoot me tebinnen dat ik dit niet had toen mijn ouwe Duron 700 Mhz erop zat.

offtopic:
nee ik koop geen nieuw systeem

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:19

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
misschien blijft je reset knop wel hangen ofzo.
Je zou hem even van je bord af kunnen trekken om te kijken of hij dan wel goed boot.

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
de resetknop is goed ff getest. Ook met een manual start op het mobo hetzelfde probleem. Die waardes kan ik niet vinden...

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
Tot mijn stomme verbazing houd ik het probleem met mijn nieuwe voeding! Een tagan 380 watt. Aan de voeding ligt het dus niet. Moederbord gaat waarschijnlijk de fout in. Met een schroevendraaier starten brengt hetzelde terweeg. Iemand een idee wat het kan zijn (mobo of iets anders) en wat eraan te doen.

Weer ff gegoogeld, maar niets. De faq idem.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:20

Griffin

Is mythical

Heb je al geprobeerd om alle onnodige hardware los te pluggen.
zoals:
netwerk kaart. (als die erin zit.)
geluids kaart
je cd (dvd) fikker

Zo kan je even kijken of je pc dan wel goed op start.

PS: haal niet alles er tegelijk uit. stuk voor stuk. dan weet je als je pc goed opstart waar het aan gelegen heeft.

en als je de mogelijkheid heb een andere mobo proberen.

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
Hmmz alles deed het goed tot de nieuwe CPU erin kwam. De oude heb ik niet meer en een ander mobo heb ik niet.

Verwijderd

ik heb precies het tegenover gestelde probleem. Als ik in XP naar het menu start ga en ik druk op uitschakelen krijg ik vervolgens de mededeling dat ik mijn pc nu veilig kan uitschakelen. Dan duw ik op de uitknop van mijn pc kast. Dan gebeurt er nog niets, dan moet ik op de reset knop duwen en dan pas schakeld de pc zich echt uit. Heel raar probleem.
Omdat ik vaker soort gelijke problemen als in dit topic heb gelezen heb ik er dus maar een andere voeding in gezet. Maar dat helpt dus niet. Het enigste wat er aan de hand kan zijn:
De p.c. is ontwikkeld voor WIN 95.
En nu loopt de p.c. op win XP (sindsdien doet dit probleem zich voort)

Ik heb al gedacht om een nieuwe bios erop te zetten, maar daar ben ik een beetje huiverig voor i.v.m. alle problemen die er kunnen optreden.

Heeft er toevallig iemand nog andere suggesties???

Verwijderd

Het lijkt toch et meest op een cold boot?
Ik zou kijken voor een bios update, tegenwoordig bios updaten is niet echt moeilijk meer met al die live update toestanden, dos hoeft er niet meer aan de pas te komen.

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 12:33:
ik heb precies het tegenover gestelde probleem. Als ik in XP naar het menu start ga en ik druk op uitschakelen krijg ik vervolgens de mededeling dat ik mijn pc nu veilig kan uitschakelen. Dan duw ik op de uitknop van mijn pc kast. Dan gebeurt er nog niets, dan moet ik op de reset knop duwen en dan pas schakeld de pc zich echt uit. Heel raar probleem.
Omdat ik vaker soort gelijke problemen als in dit topic heb gelezen heb ik er dus maar een andere voeding in gezet. Maar dat helpt dus niet. Het enigste wat er aan de hand kan zijn:
De p.c. is ontwikkeld voor WIN 95.
En nu loopt de p.c. op win XP (sindsdien doet dit probleem zich voort)

Ik heb al gedacht om een nieuwe bios erop te zetten, maar daar ben ik een beetje huiverig voor i.v.m. alle problemen die er kunnen optreden.

Heeft er toevallig iemand nog andere suggesties???
Configuratiescherm > Energiebeheer > APM > ondersteuing voor APM inschakelen

offtopic:
Gelieve de search gebuiken en als je er niet uitkomt een eigen topic openen . Welkom trouwens :)
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 12:37:
Het lijkt toch et meest op een cold boot?
Ik zou kijken voor een bios update, tegenwoordig bios updaten is niet echt moeilijk meer met al die live update toestanden, dos hoeft er niet meer aan de pas te komen.
Mijn pc is van dee oudere garde en een update is geen simpele grap bij mij. Maar ga eerst ff boot zonder componenten proberen al denk ik niet dat daar veel uit komt....

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
*update & subtiele kick*

Ik heb de stroomkabel even vervangen dat hielp ook niet... Echter als ik de computer uitzet (egt afsluit) en weer na 5 min aanzet heeft hij er geen last van. Het gaat hier dus om een koude start maar iemand nog een idee?

Ik heb opgestart met de volgende onderdelen
- MSI 6330 Lite
- AMD Athlon Thunderbird 1200 Mhz
- Maxtor 120 GB 8 MB
- nVidia MX 480
- 1 reepje 256 MB PC133

Wilde ook niet helpen.

Verwijderd

Ik blijf me aandringen :)
http://www.msi.com.tw/pro...hp?UID=129&NAME=MS-6330LE

bios flashen. in how to flash the bios.doc staat precies hoe je het doet.
:D
jeee, dr is wel veel gefixt in elke bios release zeg.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 12:53 ]

• Jerdenberg
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-04 11:50
Is het batterijtje op het MB nog goed?

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
Jerdenberg schreef op 09 juni 2004 @ 12:56:
Is het batterijtje op het MB nog goed?
Hmmzz daar heb ik nog niet aan gedacht...ik ga ff zoeken naar een ander. Maakt het nog uit of het precies de zelfde is?
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 12:50:
Ik blijf me aandringen :)
http://www.msi.com.tw/pro...hp?UID=129&NAME=MS-6330LE

bios flashen. in how to flash the bios.doc staat precies hoe je het doet.
:D
jeee, dr is wel veel gefixt in elke bios release zeg.
Is zo eng! :Y) Enne staat nergens een fix voor mijn probleem bij... Maar we proberen um later wel :+
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 12:37:
... dos hoeft er niet meer aan de pas te komen.
DOS is de toekomst! :+ Ik hou van DOS

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
Voor de search vul ik dit nog even in. Nieuw mobo geplaats en start perfect. Na wat leeswerk hier op GoT zag ik dat het oude mobo berucht is om zijn brakke condensatoren en ook die van mij waren brak. Aangezien condensatoren nogal handig zijn bij starten lijkt me dit de oorzaak.

Pagina: 1