partitie maken in windows

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
hoe kan ik een partitie maken in windows XP?
dat moet toch gewoon kunnnen? lijkt mij
want ik kom er net achter dat ik weer terug moet formatteren...
en ik snap niet waarom ik niet kan repley-en in me vorige topic :?

dus dan maar alvast bedankt.

vr gr daniel

ps tijdens de windows setup moet ik toch ook kunnen partitioneren? maar dat lukt niet :S

Verwijderd

Je zou Partition Magic kunnen proberen, en waarschijnlijk is je oude topic geclosed :P

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-03 15:09

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

waarom lukt het niet geef is wat meer informatie, zoals welke windows je draait. wat je doet. eventueele foutmeldingen etc etc.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
hoe kan ik een partitie maken in windows XP?
Gewoon, met Diskmanagement (Schijfbeheer). FAQ al gelezen?
ps tijdens de windows setup moet ik toch ook kunnen partitioneren? maar dat lukt niet
Da's natuurlijk vervelend, maar hier kunnen we er ook niks aan doen als je niet uitlegt wat er dan precies misgaat.

Verwijderd

DiskPart al geprobeerd ?

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
ik draai XP pro
en ik heb geen idee waarom het niet lukt
heb het idee dat het komt door me raid controller dat die niet geheel word ondersteunt ofzo..... zou iemand FF snel ander een uitlegje kunnen geven hoe ik normaal onder XP een partitie maak ?
volgensmij kom ik echt achterlijk over maar ik kom er FF echt niet uit

alvast bedankt

vr gr daniel

Verwijderd

misschien werkt F6 tijdens de setup van windows wel ? :X

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:50
Pshyto schreef op 07 april 2004 @ 13:07:
ik draai XP pro
en ik heb geen idee waarom het niet lukt
heb het idee dat het komt door me raid controller dat die niet geheel word ondersteunt ofzo..... zou iemand FF snel ander een uitlegje kunnen geven hoe ik normaal onder XP een partitie maak ?
volgensmij kom ik echt achterlijk over maar ik kom er FF echt niet uit

alvast bedankt

vr gr daniel
Uit het gesloten topic van je
Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen?". Daarin staan onderaan een aantal partitioneerprogseltjes opgenoemd. Met PartitionMagic kun je met behoud van bestanden de partitie resizen (maak wel eerst een backup van de belangrijkste bestanden!). Verder kun je in diezelfde FAQ onder "Een paar handige freeware tooltjes" de Partition Resizer vinden, waarmee je partities kunt resizen (duh ).

Ook is er nog google: zoeken bij google naar 'freeware partition resizer'

In ieder geval horen zulke software requests in Software Algemeen, echter dit is zo makkelijk met behulp van de FAQ en Google te beantwoorden: topic dicht

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt niet meer reageren in je vorige topic, omdat deze gesloten is. En deze is gesloten vanwege de niveau van de vraagstelling en de vindbaarheid van het antwoord in o.a. de FAQ.

Welnu, deze gaat ook weer dicht. Het antwoord staat wederom in de FAQ, nota bene in hetzelfde gedeelte dat ik aanhaalde: "Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen?" B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.