Toon posts:

Fan failure detected Compaq ML350

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een compaq ML350 D02/F02. De fan op de achterkant van het systeem is kapot en ik heb een nieuwe gekocht. De fan heeft drie draadjes: Een + een - en een temperatuur/ draairotatiesnelheid meter. Als ik het aansluit op mijn compaq mainbord dan geeft ie de volgende foutmelding:

1611 System Fan Failure detected
Critical fan failure detected

Het systeem wordt vervolgens opnieuw opgestart. Ik heb een nieuwe ventilator gekocht en die nieuwe schijnt niet te werken.
Weet er iemand of er een oplossing is voor dit probleem? :? Is het niet mogelijk die fan failure detecties uit te schakelen? Een nieuwe fan kost me circa 160 euro wat ik eigenlijk veel te veel vind :( Waarom kan ik geen andere erop aansluiten?

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03:18
Omdat het speciaal compaq is.
Die fans zijn helaas niet standaard.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Kun je in de bios niet kijken naar de tresholds ofzo?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

160 euro voor fan's lijkt me ietwat overdreven. Gebruik Google eens, waarschijnlijk hebben ze gewoon een paar draadjes omgewisseld.

Verwijderd

idd compaq noemt dat thermal management ofzow.
als je dat kan uitzetten dan ben je al weer ff verder.

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar. Ik heb kortsluiting gemaakt met de draadjes van de koeler :'( Nu is het systeem kapot. Hij start niet meer op en de ledjes op het mainboard gaan effe aan en dan uit. Toch bedankt voor de reacties ;(

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 15:39:
Laat maar. Ik heb kortsluiting gemaakt met de draadjes van de koeler :'( Nu is het systeem kapot. Hij start niet meer op en de ledjes op het mainboard gaan effe aan en dan uit. Toch bedankt voor de reacties ;(
Sterkte ermee. Doet ie het ook niet meer zonder die koeler erop?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas niet. Er zitten ledjes op het mainboard en die gaan effe aan en uit als ik de voeding erin stop.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 15:39:
WTF ? je hebt net een server vern**kt ? Djeez. 8)7

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

KillerAce_NL schreef op 07 april 2004 @ 15:44:
[...]

WTF ? je hebt net een server vern**kt ? Djeez. 8)7
Inderdaad.. is niet niets. Hoop niet dat het een belangrijke bedrijfsserver is zonder support voor je.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt ja ik baal er ook van. Verbaast me niets als ze me er uit gooien. Kan het helaas niet meer terug draaien. Ik ben een }:O en een loser :X

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 15:50:
Klopt ja ik baal er ook van. Verbaast me niets als ze me er uit gooien. Kan het helaas niet meer terug draaien. Ik ben een }:O en een loser :X
Misschien een tip :P Laat het stukje 'ik heb kortsluiting gemaakt' weg in je verhaal ;) Is beter voor je beroepsstatus :+

Maar ff zonder gein. Wel klote voor je, extra les voor de volgende keer, heel voorzichtig zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt FastBunny. Wel een prijzig kaartje hangt er aan. Misschien iemand nog een Compaq Proliant ML350 677 Mhz te koop?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 16:17:
Bedankt FastBunny. Wel een prijzig kaartje hangt er aan. Misschien iemand nog een Compaq Proliant ML350 677 Mhz te koop?
Kijk even bij NTS.nl, altijd mooie 2de hands servers voor mooie prijsjes... Je kan het ding nog met winst aan jezelf verkopen :p
BTW als't ding echt bedrijfskritisch is toch even aan iets zwaarder denken...

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 10:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mmmm een leer voor een volgende keer, als het een bedrijfs server is neem support op je hardware. Mocht je dat, om wat voor reden dan ook niet willen, werk dan met orginele onderdelen, dus in dit geval gewoon een fan bij Compaq bestellen of een echt vervangende fan en niet zomaar een standaard fan bestellen en plaatsen. Met een server waar productie mee gedraaid wordt mag je gewoon geen risico lopen.

Maar inderdaad zoals TS al zegt "gedane zaken nemen geen keer".

Ik hoop voor TS dat de schade beperkt blijft en dan bedoel ik richting zijn adres en niet de server ;) ...

In iedergeval heel veel suc6

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 07-04-2004 16:27 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een van de redenen dat we sinds kort geen merken als compaq of ibm als server leverancier hebben maar mainboards van asus met een Pentium 4 met hyperthreating. Ik heb gebeld voor een simpele koeler die dus circa 160 euro kost Stelletje afzetters :( We nemen vanaf nu geen service contracten meer af maar bouwen onze eigen servers. Tegenwoordig kun je als bedrijfsserver gewoon naar een gewone PC zaak gaan en je server met losse onderdelen bouwen. Vooral als er Linux opstaat. Dat draait als een tierelier :Y)
Pagina: 1