Hallo!
Ik ben hier bezig met 2 tabellen, eentje met alle apparaatjes erin, en een met alle reserveringen voor die apparaten. Omdat het een testfase is, staan alle apparaten er ook werkelijk in, en maar 1 reservering, voor een hele lange tijd.
De bedoeling is dat ik alle niet gebruikte devices op een bepaalde tijd kan uitvoeren, dus ik heb dit gemaakt:
Het zou moeten werken (met mijn roestige SQL kennis
) maar dat doet hij dus duidelijk niet.
Iemand een idee hoe ik het wel werkend krijg?
Alle relevante columns staan in het script vermeld en ja, de naam 'type' is inderdaad gereserveerd. Als dat het probleem is mag je me spanken.
Ik ben hier bezig met 2 tabellen, eentje met alle apparaatjes erin, en een met alle reserveringen voor die apparaten. Omdat het een testfase is, staan alle apparaten er ook werkelijk in, en maar 1 reservering, voor een hele lange tijd.
De bedoeling is dat ik alle niet gebruikte devices op een bepaalde tijd kan uitvoeren, dus ik heb dit gemaakt:
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
| SELECT a.type, a.naam, a.id FROM devices a, reservering b WHERE (a.type = 'laptop') AND b.devid = a.id AND NOT (((1081334314 > b.van) AND (1081334314 < b.tot)) OR ((1081418314 > b.van) AND (1081418314 < b.tot))) ORDER BY a.type ASC; |
Het zou moeten werken (met mijn roestige SQL kennis
Iemand een idee hoe ik het wel werkend krijg?
Alle relevante columns staan in het script vermeld en ja, de naam 'type' is inderdaad gereserveerd. Als dat het probleem is mag je me spanken.