Fortis online banking via Mozilla

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Hallo,

Op dit moment gebruik ik op de meeste computers hier thuis Internet Explorer. Alleen ben ik momenteel aan het migreren naar een nieuwe netwerkomgeving en dan zou ik het liefst het hele gezin aan Mozilla willen introduceren, oftewel het verplicht stellen daarvan.

Één van de weinige obstakels waar ik tegenaan loop is Online Banking van Fortis Bank. Deze maakt van het oude systeem gebruik waarbij er een pasjeslezer is die verbonden is met de computer.

Hiervoor wordt een bepaalde plug-in gebruikt die blijkbaar alleen werkt met Internet Explorer. Ik probeerde het net in Mozilla maar dan start die hele plug-in niet eens, dus dat is vrij zinloos.

Fortis Bank zelf zegt inderdaad dat het niet zal werken en geven aan dat ze (net als alle andere banken) binnen een jaar overgaan naar een nieuw systeem waarbij de kaartlezer gewoon los is. Hier maak ik zelf ook al gebruik van via ABN/AMRO. Online Banking zal dan wél gewoon werken via alle browsers.

Het is misschien een vrij zinloze vraag, maar heeft er iemand toch nog tips? Ik denk dat ik Mozilla gewoon als default browser instel en dan een icoon met Online Banking die Internet Explorer opstart.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem, ik gebruik zelf FireFox als standaart browser, maar voor online banking van Fortis gebruik ik Internet Explorer. Daar het ik gewoon als startpagina gemaakt.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Wat is er dan zo speciaal dat het niet wil werken met mozilla? type scripts etc?

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-08 10:21
Hmm, ik ben bang dat je zult moeten wachten tot Fortis overgaat op een nieuw systeem. Op internet las ik dat dat het 3e kwartaal zal gebeuren.
[...]Hieruit voortvloeiend kunnen wij aan u meedelen dat Fortis Bank medio 2004 (naar verwachting in het derde kwartaal) een vernieuwd Online Banking pakket ïntroduceert.[...]
Tot dan kun je het beste doen wat je zelf al voorstelt: Mozilla als default browser en dan op het buroblad oid een snelkoppeling naar de fortis site via IE.

Jammer er nog steeds sites zijn die niet echt multi-browser compatible zijn, gelukkig gaat Fortis er wat aan doen :)
edit:
Ik ben traag :P
SSH schreef op 07 april 2004 @ 12:49:
Wat is er dan zo speciaal dat het niet wil werken met mozilla? type scripts etc?
Uit zijn verhaal maak ik op dat het een cardreader is die je op je seriële-poort oid aansluit en dat een Explorer-plugin deze uitleest.

[ Voor 22% gewijzigd door Mac_Cain13 op 07-04-2004 12:54 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Mac_Cain13 schreef op 07 april 2004 @ 12:52:
Uit zijn verhaal maak ik op dat het een cardreader is die je op je seriële-poort oid aansluit en dat een Explorer-plugin deze uitleest.
Juist :).

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou eens kunnen proberen met de Mozilla ActiveX plug in? :)
Pagina: 1