Toon posts:

[Dreamweaver] hotspotlijn verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in Dreamweaver MX een image map gemaakt, die mbv behaviors/swap images een geweldig roll-over effectje geeft endie doorlinkt naar verschillende pagina's (zie http://www.starkprojecten.nl/forcefive). Als ik op 1 van de hotspots klik, zie ik kort het lijntje dat ik voor de hotspot getrokken heb, waarna de nieuwe pagina opent. Tot zover geen probleem. Wanneer ik vanuit de geopende pagina echter terugga met mijn 'vorige' button van mijn browser, staat de zwarte hotspotlijn vast in beeld. Een lelijk gezicht. (N.B. Wanneer ik via de 'home' button terugga, is er niets aan de hand).

Heeft iemand een suggestie hoe ik die hotspotlijn kan verwijderen?

Alvast bedankt,

Simone

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 10:11

blizt

Wannabe-geek

Gooi in je css eens iets als dit:
code:
1
2
3
4
5
6
a:visited
{

border:0;

}

Lijkt me meer CSS dan software dit...

United we stand, and divided we fall

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je suggestie. Heb het geprobeerd, maar werkt niet. Maar ik sta inderdaad op de verkeerde plek van het forum met mijn vraag. Ga op de goede plek nog eens proberen....

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:47

Pelle

🚴‍♂️

Dit is meer W&G, maar daar zou hij dichtgaan, dus ik doe of ik met mijn goede been uit bed ben gestapt ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
    document.onmousedown = function() {
        if (document.all) {
            for (i in document.links) {
                document.links[i].onfocus = document.links[i].blur;
            }
        }
    }

Dat haalt die IE-border weg als je op een link hebt geklikt :)

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

- blaat, laat maar sorry -

Echter is dit voor niet-muizers niet de oplossing, dan zal de border wel zichtbaar zijn.

[ Voor 146% gewijzigd door dominic op 09-04-2004 12:06 ]

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
Hai Pelle,

Ik was even de kluts kwijt omdat ik geen reply meer kon posten onder W&G, maar ik had jouw antwoord hier nog niet gezien. Ben nieuw op het forum en probeer de regels zo goed mogelijk te volgen, dus dacht door het topic te verhuizen het juist goed te doen. Excuses. Wat bedoel je met "daar zou hij dichtgaan" op W&G? Omdat het onderwerp daar al vaker behandeld is? Ik heb gesearchd maar kon nix vinden.

De suggestie van Willem169 (onClick="this.blur();") werkte perfect, dus ben al enorm geholpen. Ik ben nog niet zo'n html-expert (zoals je ongetwijfeld al hebt gemerkt), maar ben aan het leren. Op welke plek in de html zou ik jouw voorgestelde code moeten zetten?

Thanks

Simone

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Tussen javascript-tags ergens in de head van je pagina. Zorg er dan wel voor dat het in een functie staat die pas aangeroepen wordt als de pagina helemaal geladen is (via onload-tag van de body of via window.onload in javascript).

Maar goed, je bent geholpen in ieder geval :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 12:07:
Hai Pelle,

Ik was even de kluts kwijt omdat ik geen reply meer kon posten onder W&G, maar ik had jouw antwoord hier nog niet gezien. Ben nieuw op het forum en probeer de regels zo goed mogelijk te volgen, dus dacht door het topic te verhuizen het juist goed te doen. Excuses. Wat bedoel je met "daar zou hij dichtgaan" op W&G? Omdat het onderwerp daar al vaker behandeld is? Ik heb gesearchd maar kon nix vinden.

De suggestie van Willem169 (onClick="this.blur();") werkte perfect, dus ben al enorm geholpen. Ik ben nog niet zo'n html-expert (zoals je ongetwijfeld al hebt gemerkt), maar ben aan het leren. Op welke plek in de html zou ik jouw voorgestelde code moeten zetten?

Thanks

Simone
s1m0ne, als gebruiker kun je het topic niet verplaatsen. Dat kan een moderator echter wel; en je kan een move aanvragen via een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif Topicreport. Het op meerdere plaatsen posten van 1 vraag wordt niet gewaardeerd.

De reden dat je met het zoeken (op GoT neem ik aan) niets kon vinden is omdat de search er eventjes uitligt, je vindt dus helemaal niets :D

De code van Pelle kun je overigens overal in je code opnemen tussen script tags :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Spider.007 schreef op 09 april 2004 @ 13:00:
De code van Pelle kun je overigens overal in je code opnemen tussen script tags :)
Het kan wel, maar het is absoluut niet netjes. Loop het nou niet verkeerd voor te zeggen ;)
Javascript hoort gewoon in de head van je HTML.
Pagina: 1