Amd 2000+ Mobile @ 2500Mhz (250x10) / Shuttle AN35N Ultra 400 / Adata Vitesta DDR500
[rml][ OC] Barton mobile overclock resultaten[/rml] Staat het antwoord wel in de openingspost
Let er dus op dat je de juiste versie hebt.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
als ie pin-compatible is past ie wel
sowieso passen mobiele amd-procs wel dachtik
er is zelfs op DOC een topic over het overklokken van mobile-bartons in je desktop omdat die niet gelockt zijn
sowieso passen mobiele amd-procs wel dachtik
er is zelfs op DOC een topic over het overklokken van mobile-bartons in je desktop omdat die niet gelockt zijn
edit:
sneller leren typen
sneller leren typen
[ Voor 10% gewijzigd door Puppetmaster op 07-04-2004 12:27 ]
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Over het algemeen geldt: als jouw mobo de FSB, multipliers en voltages kan leveren, dan is er niks aan het handje (behalve bij PPGA/FCPGA/FCPGA2 CPU's, maar da's een ander verhaal). Wellicht dat de CPU niet correct wordt herkend door de BIOS, maar dat doet niks af aan de functionaliteit, mits je alles correct handmatig hebt ingesteld
Waaruit maak je op dat de CPU instabiel zou zijn? Ik vind het namelijk een heel vreemd verhaal; heb nog nooit meegemaakt dat een CPU maar 'half' werkte. Zo'n ding doet het óf wel, óf helemaal niet.
Als die laptop instabiel is, zou ik eerst eens zoeken naar andere oorzaken, want de CPU is het vrijwel zeker niet.
Als die laptop instabiel is, zou ik eerst eens zoeken naar andere oorzaken, want de CPU is het vrijwel zeker niet.
Wat je wel in de gaten moet houden: jouw mobo levert minimaal 1,65v aan die proc. En die mobile is bedoeld voor 'slechts' 1,45v. Nou zal hij van die minimaal 1,65v niet zo'n heel erge last hebben, maar let er wel op dat je hem niet te lang laat draaien in je bord als het past, want zo'n notebook proc vindt het niet zo fijn als hij ineens van 1,45v op 1,65v moet werken
Wat betreft de instabiliteit van je laptop, neem dit eens door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Ik denk dat je idd wel gelijk hebt, ik denk dat het eerder aan de koeling ligt, want dit notebook word zo heet dat ik er ei op kan bakken.koraks schreef op 07 april 2004 @ 12:27:
Waaruit maak je op dat de CPU instabiel zou zijn? Ik vind het namelijk een heel vreemd verhaal; heb nog nooit meegemaakt dat een CPU maar 'half' werkte. Zo'n ding doet het óf wel, óf helemaal niet.
Als ik eerlijk ben: ik had het notebook toch al uit elkaar liggen en vroeg me af hoever dit ding te klokken was op mijn moederbord.
Ik denk dat ik het gewoon maar niet probeer! Mijn baas zal niet blij zijn als ik de proc door middel van overklokken in de vernieling help
Amd 2000+ Mobile @ 2500Mhz (250x10) / Shuttle AN35N Ultra 400 / Adata Vitesta DDR500
Dat zou inderdaad een oorzaak van instabiliteit kunnen zijn. Maar de vraag rijst dan: heeft het probleem altijd al bestaan, of is het er pas sinds kort? In het laatste geval kan alleen een slechte koeling niet de oorzaak zijn; het apparaat heeft immers goed gewerkt. Wat dan wel aan de hand kan zijn is dat door de langdurige hitte bepaalde componenten beschadigd zijn geraakt (elco's zijn een heel goede kanshebberIk denk dat je idd wel gelijk hebt, ik denk dat het eerder aan de koeling ligt, want dit notebook word zo heet dat ik er ei op kan bakken.
Ah, dat is al een veel logischer redenAls ik eerlijk ben: ik had het notebook toch al uit elkaar liggen en vroeg me af hoever dit ding te klokken was op mijn moederbord.
Ik denk dat overklokken niet het eerste probleem is waar je tegenaan loopt. Zoals eerder is opgemerkt draait deze Mobile op een lagere spanning dan zijn desktop-equivalent. Dit betekent dat, ook als je de cpu niet overklokt, deze proc een stuk warmer zal worden dan in de laptop het geval was. Zorg dus voor een goede koeling en houd de core temperatuur goed in de gaten.Ik denk dat ik het gewoon maar niet probeer! Mijn baas zal niet blij zijn als ik de proc door middel van overklokken in de vernieling help
Verwijderd
In principe is dat 'probleem' te ondervangen met een omgekeerde voltmod en goede koeling/airflow. Voor een mobile K6-2+ heb ik dat indertijd gedaan door een weerstand op een jumper te plaatsen - bij huidige jumperless bordjes zul je het direct bij de mosfet-aansturingsIC's moeten doen.Zoals eerder is opgemerkt draait deze Mobile op een lagere spanning dan zijn desktop-equivalent. Dit betekent dat, ook als je de cpu niet overklokt, deze proc een stuk warmer zal worden dan in de laptop het geval was. Zorg dus voor een goede koeling en houd de core temperatuur goed in de gaten.
Als je een Asus-Nforce2 bordje hebt, zit er ook COP (CPU overheat protection) op, welke de PC uitschakeld bij te hoge CPU temperaturen. In dat geval kun je het zonder al teveel risico proberen.
Omdat de proccessor zeer waarschijnlijk gewoon goed is, heb ik maar besloten om de AMD 2000+ Monile maar weer in de Notebook te bouwen.
Toch heb ik wel nog een vraag. Hoort eigenlijk in een ander topic, maarja
Het probleem van instabiele en traaaage notebooks heb ik dus meer op mijn werk, en altijd betreft het de Compaq Evo 1005 of 1015 met AMD procs.
Ik heb hier bv. zelf een AMD 1900+ en dit ding voelt aan als een oude Pentium3
Alle AMD's worden zeer warm
Is dit een bekend probleem bij deze notebooks, is er wat aan te doen, of moet ik voortaan maar voor Intel notebookjes gaan?
Alvast bedankt weer
Toch heb ik wel nog een vraag. Hoort eigenlijk in een ander topic, maarja
Het probleem van instabiele en traaaage notebooks heb ik dus meer op mijn werk, en altijd betreft het de Compaq Evo 1005 of 1015 met AMD procs.
Ik heb hier bv. zelf een AMD 1900+ en dit ding voelt aan als een oude Pentium3
Alle AMD's worden zeer warm
Is dit een bekend probleem bij deze notebooks, is er wat aan te doen, of moet ik voortaan maar voor Intel notebookjes gaan?
Alvast bedankt weer
Je moet zowiezo nooit de performance vergelijken met een desktop. Een laptop is altijd langzamer, vooral door de hardeschijf welke maar 4200 toeren is (in de meeste gevallen). Traagheid is zeer relatief aangezien een vol register, temporary internet files van 2Gig en de hardeschijven bijna vol met weinig ruimte voor paging iedere pc traag maakt. Instabiel komt meestal door een kapotte geheugenmodule (genoeg info hierover op GoT).
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Pagina: 1