Zonnet ADSL-gratis

Pagina: 1
Acties:

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gisteren bij een kennis ADSL-gratis geinstalleerd. Dit is een pakket waar je wordt afgerekend per telefoontik en dus geen abonnement betaald.

De eerste tik (maken van connectie) is het duurste en kost 0,25 eurocent. Het probleem is dat na het opstarten van de computer de adsl verbinding met zonnet automatisch wordt gemaakt. Allemaal leuk een aardig (slim bedacht van zonnet) maar dat kost dus klauwen met geld.

Is het mogelijk de computer zo te configureren dat er pas verbinding wordt gemaakt als hier behoefte aan is. Zonnet heeft wel een window'tje waar je de verbinding mee kunt starten en stoppen maar standaard wordt ie dus gestart.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/richzzz/01

• xantos
  • Niet online
Dat gaat toch over een inbel-verbinding, of niet?? :?

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

xantos schreef op 07 april 2004 @ 12:28:
Dat gaat toch over een inbel-verbinding, of niet?? :?
ADSL en kabel zijn eigenlijk ook 'inbelverbindingen', alleen een router (zoals meestal gebruikt wordt bij ADSL) houdt die verbinding constant vast :)
Als jij via een USB modem gaat, bel je gewoon op deze manier in :)

[ Voor 19% gewijzigd door X-G op 07-04-2004 12:31 ]

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Verwijderd

Volgens mij maakt de pc de verbinding en niet het modem. Dus ik denk dat je hier even moet kijken...

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Hoe is de verbinding bij zonnet dan geregeld??? Ethernet ( dus oftewel tijdens opstarten een leuke broadcast doen en betalen) of USB ( voor zover ik weet wordt dit in windows gewoon gezien als inbel-verbinding...)

• xantos
  • Niet online
D.m.v. USB zal dus wel via een inbel-verbinding lopen. Ik zal er eens naar kijken.

Alvast bedankt.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

Nee, dit gaat niet via een zogenaamde 'inbelverbinding'. :)

Waarschijnlijk heb je nog een oude versie van de software.
Download eens de nieuwste vanaf http://www.e-tech.nu/zon/ en installeer deze.
(Kies voor USB V2 -> Drivers met start / stop)

De verbinding behoort trouwens ook gewoon op 'nooit een verbinding kiezen' te staan, anders gaat het niet werken. ;)

(ADSL Gratis / Budget / Family gebruiken alledrie een ander 'protocol' dan KPN. Deze behoeft geen 'inbel sessie'.)

Maargoed, met die andere drivers moet het ADSL ledje uit gaan bij boot afaik, en zodra je op 'Start ADSL' klikt.. je raadt het al: begint hij te branden. :)

edit:
Ach, vooruit, even directe linkje voor je opgezocht: http://www.e-tech.nu/supp...dhcp_startstop_5maart.exe :)

[ Voor 28% gewijzigd door r0b op 08-04-2004 09:14 ]

• xantos
  • Niet online
r0b schreef op 08 april 2004 @ 09:08:
Nee, dit gaat niet via een zogenaamde 'inbelverbinding'. :)

Waarschijnlijk heb je nog een oude versie van de software.
Download eens de nieuwste vanaf http://www.e-tech.nu/zon/ en installeer deze.
(Kies voor USB V2 -> Drivers met start / stop)

De verbinding behoort trouwens ook gewoon op 'nooit een verbinding kiezen' te staan, anders gaat het niet werken. ;)

(ADSL Gratis / Budget / Family gebruiken alledrie een ander 'protocol' dan KPN. Deze behoeft geen 'inbel sessie'.)

Maargoed, met die andere drivers moet het ADSL ledje uit gaan bij boot afaik, en zodra je op 'Start ADSL' klikt.. je raadt het al: begint hij te branden. :)

edit:
Ach, vooruit, even directe linkje voor je opgezocht: http://www.e-tech.nu/supp...dhcp_startstop_5maart.exe :)
bedankt _/-\o_

Ik ga het morgen meteen proberen...

Verwijderd

Beetje late reactie. Als je een externe usb-modem gebruikt dan kun je deze toch gewoon pas aanzetten als je wilt internetten? Dus geen icoontje op je desktop om aan- en uit te zetten, iets dat ik sowieso niet helemaal vertrouw.

Binnenkort wil ik Zonnet adsl gratis bestellen zodat als ik bij m'n ouders ben ook fatsoenlijk kan internetten. Helaas kon ik het niet bestellen zonder modem. Ik wil geen modem van 69 euro. Een externe usb-modem kan namelijk veel goedkoper. Heb hierover naar zonnet gemaild en hoop binnenkort antwoord te hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 00:00:
Beetje late reactie. Als je een externe usb-modem gebruikt dan kun je deze toch gewoon pas aanzetten als je wilt internetten? Dus geen icoontje op je desktop om aan- en uit te zetten, iets dat ik sowieso niet helemaal vertrouw.
je bedoelt met een schakelaar/knopje? nope, die zit er niet op. nooit trouwens.
maar als je erg para bent kun je natuurlijk de lijn gewoon uit het modem halen :P
Binnenkort wil ik Zonnet adsl gratis bestellen zodat als ik bij m'n ouders ben ook fatsoenlijk kan internetten. Helaas kon ik het niet bestellen zonder modem. Ik wil geen modem van 69 euro. Een externe usb-modem kan namelijk veel goedkoper. Heb hierover naar zonnet gemaild en hoop binnenkort antwoord te hebben.
dat kan niet (ik heb het namelijk ook uitgezocht). je krijgt het modem wel gewoon gratis als je gaat bellen via "zontel" (carrier preselect is dat). dat is koppelverkoop, maar koppelverkoop is in de telecom/internet-wereld nou eenmaal heel normaal.

• r0b

r0b

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 00:00:

Het valt inderdaad aan te raden om de telefoonkabel gewoon uit het ADSL modem te trekken zodra je niet meer wilt internetten. Echter, niet iedereen wil dit. (Goh, wat gek)
Daarom is de software er met start/stop functie.

Verder zal er bij Zon ADSL Gratis niet een router danwel een modem zonder start/stop software geleverd worden, aangezien een gebruiker dan makkelijk vergeet zijn verbinding uit te zetten. (met alle kosten vandien).

Punt is: ADSL lampje aan = betalen.
ADSL lampje uit = niet betalen.

Bij het USB modem dat bij Zon ADSL Gratis geleverd wordt, gebeurt dit via de start/stop software.
Mocht dit niet correct werken / mocht je een andere oplossing willen; dan kan je inderdaad de telefoonkabel uit het ADSL modem halen.

Overigens moet een modem/router voor gebruik met Zon ADSL Gratis de volgende instellingen ondersteunen:

- Encapsulation: RFC 1483 Bridged IP LLC
- VPI: 0
- VCI: 32
- Authentication: CHAP
- Username: <leeg laten>
- Password: <leeg laten>
- DHCP client: Aan

Overigens blijft het de verantwoordelijkheid van de gebruiker om de verbinding aan danwel uit te zetten om torenhoge kosten te voorkomen.

Zo. :)

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 21:04

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

bij hetnet start of what ever betaal je ook per minuut.. hier maken ze gebruik van de speedtouch 500. bij het opstarten word de vraag in een speciaal menu gevraagd of je verbinding wil maken.. zo niet dan schiet het scherm recht is het systeem vak werkt wel leuk op zich

mooie naai streek dat je altijd online bent dan :) bij zonnet

Bedankt alvast

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 00:24:
[...]

je bedoelt met een schakelaar/knopje? nope, die zit er niet op. nooit trouwens.
maar als je erg para bent kun je natuurlijk de lijn gewoon uit het modem halen :P

[...]

dat kan niet (ik heb het namelijk ook uitgezocht). je krijgt het modem wel gewoon gratis als je gaat bellen via "zontel" (carrier preselect is dat). dat is koppelverkoop, maar koppelverkoop is in de telecom/internet-wereld nou eenmaal heel normaal.
Bij m'n ouders moet ik toch altijd de telefoonkabel even uitrollen naar de slaapkamer om te internetten dus in mijn geval is het geen probleem dat er geen aan-uitschakelaar op zit. Dat zontel is voor mij geen optie omdat mijn ouders een bel budget abonnement hebben. Carriers werken dan niet. Maar kun je zontel nemen met adsl gratis zonder gebruik te maken van zontel? In dat geval is er natuurlijk geen probleem.

• r0b

r0b

Welleweerd schreef op 29 september 2004 @ 00:31:
bij hetnet start of what ever betaal je ook per minuut.. hier maken ze gebruik van de speedtouch 500. bij het opstarten word de vraag in een speciaal menu gevraagd of je verbinding wil maken.. zo niet dan schiet het scherm recht is het systeem vak werkt wel leuk op zich

mooie naai streek dat je altijd online bent dan :) bij zonnet
*Wat* geeft je het idee dat het met opzet automatisch aangezet wordt?
Bij duizenden gebruikers werkt het goed en naar behoren, en bij de 'paar' bij wie het niet goed werkt komt dat ineens "omdat Zon het automatisch aanzet." :?

Overigens kost HetNet Start €7,95 per maand, *en* betaal je nog eens per minuut.
Het is maar net wat jij denkt dat goedkoper is.

En mocht het blijken dat je toch redelijk veel internet sinds je ADSL Gratis hebt, dan kan je zo ge-upgrade worden naar Zon ADSL Budget, á €14,95 per maand + 250Mb datalimiet.
etc .. etc.
Pagina: 1