Toon posts:

XP loopt vast bij installeren 34 min

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik windows XP pro installeer loopt ie vast bij 34 min dat is op sommige pc's

ik heb op sommige systeem's dat het vastloopt bij 34 min dan zit het ineens vast

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:29

bonzz.netninja

Niente baffi

mm bij liep ie ook vast op 34 min, toen bleek dat als ik niet mijn hdd en cd-rom op ide1 douwde, maar de hdd op ide1 en de cdrom op ide2 hij niet meer vastliep,, gek mar waar

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:50
Dan lijkt het mij dat de installatie-cd niet meer helemaal in orde is. CD schoon gemaakt, gecontroleerd op krassen?

Verwijderd

Topicstarter
op sommige pc's installeert ie wel, het is presies als windows even zwart word en dan nog een X normaal gaat ie dan verder het is zeg maar een beeeldtest ofzo denk ik

Verwijderd

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op 07 april 2004 @ 12:23:
mm bij liep ie ook vast op 34 min, toen bleek dat als ik niet mijn hdd en cd-rom op ide1 douwde, maar de hdd op ide1 en de cdrom op ide2 hij niet meer vastliep,, gek mar waar
kost me dus 2 ide aansluitingen, nouwjah alleen met de instal.. ik zal even proberen maar er moet toch een reden voor zijn

Verwijderd

het is niet zo dat ie willekeurige bestanden niet kan vinden of copieren van de cdrom? Ik heb dat een keer gehad heb me rot gezocht vanalles geprobeerd maar het bleek aan het (nieuwe!) geheugen te liggen. Omgewisseld bij MyCom.

Verwijderd

Topicstarter
maar het is echt altijd op die 34 min (wat is er dan wat doet ie dan)

• Ziroccan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01-2025
Probeer eens om memtest86 uit te voeren: ik heb iets dergelijks gehad en toen bleek het geheugen niet in orde te zijn.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:23
Dan probeerd hij een device driver te installeren voor een apparaat terwijl hij dit niet goed kan detecteren. Vaak is het een pci kaartje. Probeer er eens uit te halen, installeer Windows, en stop hem er weer in als Windows klaar is met installeren. Installeer dan gewoon de drivers.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
dus eigenlijk moet je gewoon even alle kaarten er pas later in doen ik doe nu eerst even de cdrom op andere IDE... als dat niet werkt dan doe ik even geluidskaart en netwerkkaart eruit te halen.... daarna ga ik geheugen controlleren

EDIT: 12:40 ik zit nu al op 33 min :) ik weet nu dus wat er fout ging

je moet met wat oudere pc's denk ik niet de HD en CDROM op 1 IDE

dus je doet tijderlijk even:

IDE0 : HD
IDE1 : Cdrom

dus bonzz.netninja had denk ik gelijk.. maar hij kan nog ergens anders vast lopen dus ik juig niet te vroeg

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 12:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 12:33:
EDIT: 12:40 ik zit nu al op 33 min :) ik weet nu dus wat er fout ging
ehm het ging toch fout bij 34 minuten?
8)7

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

ja vreemd is dat probleem. Ik heb het met mijn nieuwe computer, wilde chipset heb jij? ik sis738 misschien ligt het daaraan. Nouja, iig good lcuk!

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:54

OMD

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 12:58:
[...]

ehm het ging toch fout bij 34 minuten?
8)7
Volgens mij loopt de klok terug nietwaar |:(

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:05
Ik heb dit precies hetzelfde gehad. 34 minuten, verschillende schijven cdrom-spelers en op ide en scsi.

Achteraf bleek het de USB2.0 te zijn.
Die uitgezet in de bios en toen hij liep door.
Ik ben de laatste tijd een beetje lam dus ik heb hem nog niet terug aangezet.
Ook heb ik hoogstwaarschijnlijk niet de laatste bios op me mobo zitten.

Actions speak louder than words

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:27

cky

ik heb het ook, en bij een andere windows cd zegt ie weer dat hgij de product catologus niet kan installeren..
heb ook de HD en cdrom op de primary ide.. de secondary is namelijk stuk...
moet ik het probleem nu zoeken bij men mobo of bij hte geheugen?

niet dat ik dadelijk voor nix een nieuw mobo koop....

Verwijderd

owwww vergeten, sinds win9x verleden tijd is zie ik de setupschermen van windows niet zo gek vaak meer >:)

Verwijderd

Topicstarter
ok de pc draait nu met windows xp leg ligt dus aan :

bij de 34 min gaat ie apparaten zoeken, gooi je cdrom en je hd niet op dezelfde IDE dan komt het goed. zet zoveel mogerlijk uit... windows crasht anders..

DOET HET NU

ps. 33 min betkende dat ie dus doorging :)

• Nightcrawler28
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 23:46
Dit is niet zozeer met het 34 minuten bla bla te maken maar meer met device controle

zoals sluut zegt:
Door Sluuut - Wednesday 07 April 2004 12:32

Dan probeerd hij een device driver te installeren voor een apparaat terwijl hij dit niet goed kan detecteren. Vaak is het een pci kaartje. Probeer er eens uit te halen, installeer Windows, en stop hem er weer in als Windows klaar is met installeren. Installeer dan gewoon de drivers.
Het is een hardware probleem, vaak zit er hardware in je pc die dan niet standaard met winxp wordt ondersteund. Dit gebeurt (bij mij) nogal eens met a merk pcs zoals compaq / HP

een echte oplossing heb ik hier nog niet voor gevonden :(
Ja je kan een ghost image overzetten van een andere pc zo ga je om het hele installeren heen maar ideaal is het niet. en ik krijg het niet via peer to peer aan de gang. zie topic :
[rml][ XP/DOS] Norton Ghost Peer 2 Peer / windows installatie fout[/rml]

] systeem spec's

Verwijderd

Topicstarter
bij mij werkt het gellukkig nu.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 14:26:
ok de pc draait nu met windows xp leg ligt dus aan :

bij de 34 min gaat ie apparaten zoeken, gooi je cdrom en je hd niet op dezelfde IDE dan komt het goed. zet zoveel mogerlijk uit... windows crasht anders..

DOET HET NU

ps. 33 min betkende dat ie dus doorging :)
told ya ;)
wel echt een te vreemd probleem. Volgens mij ligt het aan een soort chipset/hardware/mobo combi ofzo. Komt iig neer dat hij iets om een een of andere manier probeert te initialiseren, maar waar hij niet uitkomt.

Dat van het ide probleem was puur toeval dat dat werkte, ik had toen ik het had inmiddels als 2 dagen verkut met memtests, hdd tests, en pci sloten

Verwijderd

xp met sp1 erin of alleen xp

Verwijderd

Topicstarter
xp met SP1
Pagina: 1