Was ik maar een punt dan was ik het einde
code:
1
| %SystemRoot%\explorer.exe /n,/e,f:\ |
waarbij f:\ de map voorstelt
dit moet je dus in je snelkoppeling gooien
[ Voor 22% gewijzigd door MeIsTwisted op 07-04-2004 12:24 ]
Multimonitor is relax :P
Snelkoppeling van Windows verkenner veranderen naar: explorer.exe %locatie%
Signature
%SystemRoot%\ is niet eens nodig, het werkt ook zonder. Ik heb deze koppeling al vanaf Windows 95 (toen dat de standaard snelkoppeling naar de Windows Verkenner was met c:\ als beginmap), maar ik weet eigenlijk nog steeds niet wat /n, /e betekent. Ik vermoed
/n open nieuw venster
/e explore
/n open nieuw venster
/e explore
Dit werkt idd wel maar ik zoek eigenlijk iets dat de boom structuur hoger niet meer getoond wordt.
Ik wil explorer dus in d:\rapporten laten beginnen alsof het deze computer is. En dan die lijst met hd's, netwerk verbindingen, config scherm en. enz. enz. niet meer zien.
En verder dus niets.
Ik wil explorer dus in d:\rapporten laten beginnen alsof het deze computer is. En dan die lijst met hd's, netwerk verbindingen, config scherm en. enz. enz. niet meer zien.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Rapporten
|
+2003
+2004
|
+januari
|
+rapport 1
+rapport 2
+februari
|
enz. |
En verder dus niets.
Was ik maar een punt dan was ik het einde
Dan zal je waarschijnlijk de rechten van die mappen aan moeten passen, zodat je user alleen nog alles onder 'Rapporten' mag lezen en schrijven.
--> rechter muisknop op te verbergen map --> Eigenschappen --> Beveiliging, en dan aanpassen naar wens.
Ik verwacht dat je dat wel per map moet doen. Kijk hier wel mee uit, als je te weinig rechten toewijst kunnen bepaalde programma's misschien niet meer werken....
--> rechter muisknop op te verbergen map --> Eigenschappen --> Beveiliging, en dan aanpassen naar wens.
Ik verwacht dat je dat wel per map moet doen. Kijk hier wel mee uit, als je te weinig rechten toewijst kunnen bepaalde programma's misschien niet meer werken....
de oplossing is volgens mij de volgende
met F:\ de root die je wilt hebben
code:
1
| explorer.exe /n,/e,/root,F:\ |
[ Voor 9% gewijzigd door brehloi op 07-04-2004 23:44 ]
Dat werkt inderdaadbrehloi schreef op 07 april 2004 @ 23:37:
de oplossing is volgens mij de volgende
code:
1 explorer.exe /n,/e,/root,F:\