[CM] Plexiglas figuur laten oplichten

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 22:14

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Mijn window-mod is bijna klaar, alleen loop ik me suf te piekeren hoe ik een rand van ~5mm langs de edge kan laten oplichten. Door enkele LED's/CCFL's aan de zijkant te plaatsen en het acrylglas te bewerken weet ik dat het licht naar buiten wordt weerkaatst, bij enkele casemods hier is dat erg goed gelukt (o.a. die van Falcon). :)
Ik heb maar ruimte voor 1 laag van 4mm acrylglas, hoe kan ik dit het beste bewerken: gewoon opschuren of een gleuf frezen of... ???

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

misschien een glowstring langs de rand van het plexi lijmen. een glowstring is maar 2mm dik (volgens mij nog iets minder, heb het zelf in mijn keyboard zitten) en waarschijnlijk wel netjes om je window heen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
hmm, is opzich ook wel een idee ja, thnx :)

Maar ik hele mooie creaties hier gezien op het eerder genoemde principe en wil het liefst daar mee verder..

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-05 11:43

Hayfork

Drinkin&Boardin

ledjes in de zijkant... CCFL erlangs... glowstrings... TL-buizen :P

gleuf frezen idd... gaatjes boren tot 1 mm ofzo... krassen met een passer...

veel oplossingen

[ Voor 32% gewijzigd door Hayfork op 07-04-2004 12:38 ]

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 11:24

RicX

Het leven is geen ponypark

Hoe ik het doe... En ervaring wijst uit dat dit het beste uitziet, is ledjes langs de zijkant, en het figuur gewoon uitzagen met een figuurzaag. Wel opletten dat je stukjes nog gewoon vast laat zitten (hoeven maar klein te zijn). Enige minpunt: Je kunt geen fan in het raampje meer zetten, want dat maakt met toch een teringherrie !!! ;)

>:) GReetZz RiX >:)

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103226

gewoon een beetje spelen...

persoonlijk vind ik de ledjes in de zijkanten erg prettig.. heb je 0,0 verlies van t licht...misschien dat er met een ccfl wat verlies optreed (+ledjes zijn goedkoper als een ccfl :) )

mbt t bewerken... ik heb de ervaring dat wanneer je t opschuurt oid je t beste resultaat krijgt... dus gewoon met een steentje in de dremel heel licht t oppervlak krassen... meerdere kleuren in de tekening..meerdere lagen...

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar is het niet zo dat bij het gebruik van ledjes het licht minder goed verdeeld is als bij bijvoorbeeld een glowstring? Een glowstring geeft namelijk wel heel mooi egaal licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-06 16:11
maar een glow stirng geeft minimaal licht t.o.v. (goede) leds

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

met led's is t even zoeken naar een goede verdeling...
tis een voordeel dat je er op elk momentje 1 bij kan stoppen :)
ander voordeel dat de gaatjes die je boort om de ledjes in te proppen gelijk het licht uit de leds breken en je dus niet die kleine hoek overhoud die normaal bij een led is..

mijn ervaringen zijn dus goed, goede licht verdeling ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Thnx voor de info all :) Het komt er dus op neer waar ik eigenlijk op gehoopt had... Het wordt dus opschuren en LED's toevoegen :) Heb het net met een stukje acrylglas geprobeerd: het werkt niet helemaal naar me zin maar het is wel het meest praktisch.

Trouwens over het aansluiten van de LED's: het worden er flink wat en om nou voor iedere LED een weerstandje te solderen... Ik had dacht ik ergens gelezen dat als je ze in serie verbind dat je ze dan direct op een 12V lijntje kan plaatsen? Wat is een LED, 1,5V? Kan ik dus 8 led's x 1,5V = 12V, dus 8 in serie geschakelde LED's direct op 12V plaatsen? :? Of krijg ik dan vuurwerk :P

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablerichy935
  • Laatst online: 05-05-2022

cablerichy935

there is more 2 come

Maar even voor de duidelijkheid, dit wil jij?
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~m.voskuyl/laptop/Window1.jpg
Ik weet niet wie dit gemaakt heeft (de search doet het niet)
Nou....

Parallelschakeling van LED's is niet altijd aan te raden. Omdat er altijd kleine verschillen zijn in de productie (fouttoleranties en dergelijke) zullen je LED's in sommige gevallen niet allemaal even fel branden bijvoorbeeld.
Als de situatie het toelaat, is het altijd verstandiger om voor elke LED een eigen weerstandje te pakken.
Serieschakeling is geen probleem, zolang je maar je voorschakelweerstand in de gaten houdt. Een voorbeeld van seriële en parallelle opstelling: Het AMD-logo in LED's
of..volgens mij staat hier duidelijker uitleg.(beter goed gejat dan slecht verzonnen)

dit is ook een leuke optie om eens te kijken

[ Voor 13% gewijzigd door cablerichy935 op 07-04-2004 23:20 . Reden: moest ff plaatje zoeken B) ]

wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://forum.tweakzone.nl/topic/21419
topique over mijn gemodde voeding, zitten 12 rode leds in, inc voorschakel print voor de weerstanden.. zoiets kan je dus ook doen... printje ergens...

de randen zijn geschuurd en daardoor lichten ze op...
als je een logo oid in de zijkant wilt neem je gewoon een steentje in je dremel (voor de randjes) en een schuurmachine oid voor de vlakken, teken een figuurtje, niet te diep uit schuren/frezenmijn ervaring is dat een lichte opruwing van t materiaal t beste werkt... 3mm diep uitfrezen dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
cablerichy schreef op 07 april 2004 @ 22:04:
Maar even voor de duidelijkheid, dit wil jij?
[afbeelding]
Ik weet niet wie dit gemaakt heeft (de search doet het niet)
Nou....
Dat is PRECIES wat ik bedoeld! :9~ Damn die heeft dat goed voor elkaar zeg! :o Weet je niet toevallig of die persoon dat ook gewoon geschuurd heeft?? En zijn dat nou High Brightness LED's of gewone standaard LED's, want deze gast heeft een puik werkje neergezet hoor! _/-\o_

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kram335
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-11-2020
Silentpuma schreef op 08 april 2004 @ 22:35:
[...]

Dat is PRECIES wat ik bedoeld! :9~ Damn die heeft dat goed voor elkaar zeg! :o Weet je niet toevallig of die persoon dat ook gewoon geschuurd heeft?? En zijn dat nou High Brightness LED's of gewone standaard LED's, want deze gast heeft een puik werkje neergezet hoor! _/-\o_
Als ik me niet vergis heeft die kerel het gewoon voorzichtig met een dremel uitgegraveerd. En als ik me niet vergis heeft ie een tijd geleden z'n hele casemod gepresenteerd hier op GoT.

Ik heb ook zoiets gedaan met m'n window, heb er een draak met de dremel in gegraveerd. Ik heb em laten oplichten door er wat van die standaard laserleds die te koop zijn op te richten. Ik ben namelijk niet zo'n goeie met solderen en leds aan elkaar braden. Ook heb ik een glowstring rondom geprobeerd, maar dat werkte echt voor geen meter, die was echt veel en veel te zwak. Je zag zelfs niet dat er een glowstring zat rondom, laatstaan dat ie de draak oplichte...

Voorbeeldje van m'n case... Het resultaat is niet zo goed als dat van Simmayor, maar ik ben er tevreden mee...

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/N496R0N362PM

[ Voor 3% gewijzigd door kram335 op 09-04-2004 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Ziet er ook goed uit hoor :) Hm, schuren, graveren... Het komt er dus op neer dat je het oppervlak gewoon wat ruwer moet maken. Alleen zit ik er nu nog mee of ik high brightness LED's zal gebruiken en hoeveel want die krengen zijn nogal duuur... :X (4,50 eur voor een 5600 mCD LED :/)

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Idd opschuren.. dan schijnt het licht er niet meer doorheen, maar tegen de opgeschuurde laag aan, waardoor hij wordt verlicht.
Niet te grof schuren, dan kan het licht er niet meer mooi doorheen, maar ook niet te fijn.
[nattevinger]Korreltje 4 á 600 ofzo?[/nattevinger]

Ik zou 1st je figuur aftekenen met stift. Dat lichtjes ingraveren.. en vervolgens binnen de lijntjes inkleuren (=ruw schuren). Viltstift veeg je er weer af met een vochtig doekje (dus geen permantent marker gebruiken ;))

[ Voor 30% gewijzigd door frickY op 09-04-2004 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipje81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-06 08:46
Veel lieden zandstralen hun figuur in het plexi..is wel ff zoeken naar iemnad die dat kan maar de voordelen zijn:
1 je gaat niet te diep waardoor het licht niet meer doorgelaten wordt.
2 Je krijgt mateffect dat qua egaalheid nooit met een shuurpapiertje te evenaren is.
3 Makkelijk te maken; pak wat folie snij in negatief je figuur uit en plak het folie op het plexiglas en stralen maar...je kunt nooit uitschieten (heeeel belangrijk)
In de onderstaande link staat een mod waarin foto's van de diverse stappen staan :
[rml][ CiP] van bigtower naar micro ATX[/rml]

[ Voor 5% gewijzigd door flipje81 op 09-04-2004 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablerichy935
  • Laatst online: 05-05-2022

cablerichy935

there is more 2 come

Ik heb hem gevonden!!! (de search deed het weer)
http://gathering.tweakers...ind/poster/40736/messages

nou ik hoop dat je hier wat aan hebt O-)

wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Thnx all, ik ben weer een stuk wijzer geworden _/-\o_ Dat zandstralen geeft wel een super goed resultaat zeg! :9~ het diamant-graveren is wat makkelijker te bewerkstelligen maar ik denk dat ik toch maar eens gaat rondvragen of ik het ergens kan laten zandstralen want dat geeft gewoon het beste resultaat :)

Use the Search Luke...

Pagina: 1