[ASP .NET]Geen rechten meer in eigen wwwroot :?

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 22:40
Hallo, ik heb net Microsoft visual studio .net geinstalleerd om zelf bezig te gaan met asp .net, alleen nu heb ik helemaal geen rechten meer in mijn eigen wwwroot :?

Ik had asp en asp .net al gewoon draaiende en kon zelf met vbscript asp pagina's maken etc... Ook had ik wat voorbeelden (charts) voor asp. net gedownload en de benodigde onderdelen daarvoor geinstalleerd. Nu had ik echter visual studio .net nodig en heb ik dat geinstalleerd, en het viel me al op dat hij de wwwroot heeft veranderd in een gedeelde map waarin de adminastrator volledige rechten heeft... Ik heb voor de zekerheid ook ff mn normale gebruikersnaam toegevoegd omdat ik op deze computer niet kan inloggen als adminastrator, alleen kan ik nu geen enkel script meer uitvoeren in zowel asp als asp. net... Ook kan ik geen dingen veranderen of toevoegen in de wwwroot...
Bij internet information services heb ik gewoon alles normaal ingesteld en dat staat gewoon goed. Heeft iemand met dit probleem ervaring of goede suggesties? Graag een oplossing :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nou, dit lijkt mij geen ASP.NET probleem, maar een rechten probleem van je Operating System. Deze vraag hoort iig niet in Programming & Webscripting. Ik zit te twijfelen tussen Software Algemeen(iis en vs.net zijn immerssoftware) en Windows Operated Systems(rechtensysteem windows).

Ik gooi hem richting de laatste.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• DarkShadow
hmm dan misschien toch nog liever in software algemeen, het probleem is duidelijk ontstaan door de installatie van microsoft visual studio .net... Ik kan niet eens mn asp scriptjes gebruiken :(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• DarkShadow
ff verder info: ik ben nu iis helemaal opnieuw aan het installeren, de installatie van visual studio .net heeft alles in de war gegooid... :( Hopelijk werkt dit, moet eerst de webserver maar goed aan de praat krijgen

• DarkShadow
hmm na het overnieuw installeren van iis werkt het normale asp gedeelte wel weer... alleen wil asp .net nog niet werken...
Pagina: 1