Toon posts:

[Linux] glibc compilen onder kernel 2.6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik glibc 2.3.2 compile onder kernel 2.4.20 dan gaat het goed, onder kernel 2.6.2 gaat het mis. De compile commando's zijn identiek, maar ook als ik specefiek 2.6.2 aangeef gaat 't mis.

Uit m'n glibc-build dir doe ik dit:
code:
1
../glibc-2.3.2/configure --prefix=/target --enable-kernel=2.6.2 --enable-add-ons=linuxthreads && make

Ik gebruik GCC 3.2

Het probleem is dat het compilen oneindig lang duurt. (na 2 dagen compilen op een dual 1Ghz me 2GB ram was hij nog steeds bezig)

Hij lijkt steeds de csu directory opnieuw in te gaan.

Wat kan hier fout zijn?

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Misschien staat het path naar de kernelsource niet helemaal lekker.

Verwijderd

Geeft hij bij tests een fout (misschien vreemd buildscript)? Staat je klok fout (autotools ruziemakerij). Overigens kon je tot kernel 2.6.4 de bijgeleverde headers niet gebruiken om applicaties te compileren wegens een header bug. Het moge duidelijk zijn dat het niet de bedoeling is dat je je current kernel headers gaat gebruiken voor applicatie-compiles (daarvoor heeft glibc haar eigen copietjes). Oftewel: probeer de current 2.6.x eens als het zo niet lukt?

Verwijderd

Topicstarter
kernelsource kan hij vinden. de klok wordt via ntp op snelheid gehouden. :?

Verwijderd

Door een fout in Glibc is het compilen onder 2.6 kernel niet gelijk mogelijk. Kijk eens hier voor een beschrijving hoe het wel kan:

http://www.lfs-matrix.de/...les/kernel-2.6-how-to.txt