Toon posts:

Zyxel modem + port forwarding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

bij deze even een schets van mijn probleem. Ik heb dus een zyxel 650 multi pc modem en ik heb er 3 pc's aanhangen. 2 windows machines en 1 linux (debian)

wat ik nu wil instellen is poorten forwarden via de optie "NAT" in het modem. Nu doe ik dit voor de windows machine poort 4000-6000 en Emule geeft me netjes een high id. dus het werkt zou je zeggen.

Nu wil ik voor de linux bak hetzelfde doen. op die bak draait op poort 666 een proftpd server. nu stel ik bij NAT in het modem in dat poort 666 t/m 666 moet worden geforward naar de linux bak. echter dit werkt niet.

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

alvast bedankt

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-05 09:22

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Dan zal het toch wel niet goed instellen. Kijk nog maar is een keer naar je instelling.

Ps. hoe constateer je dat het niet werkt?
Pss. Gebruikt een ftp connectie niet 2 poorten 1 voor commando's en de ander voor datacommunicatie?

[ Voor 28% gewijzigd door Master_Egg op 07-04-2004 11:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Master_Egg schreef op 07 april 2004 @ 11:55:
Dan zal het toch wel niet goed instellen. Kijk nog maar is een keer naar je instelling.

Ps. hoe constateer je dat het niet werkt?
Pss. Gebruikt een ftp connectie niet 2 poorten 1 voor commando's en de ander voor datacommunicatie?
Instellingen blijf ik naar kijken. Punt is dat het op de windows doos wel werkt en op de linux doos niet...

erg vaag

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

bij het tabblad security kan je ftp verkeer blokkeren van je wan naar je lan. Kijk daar is naar.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 08:06

mjl

Ugh

Kijk eens in de FAQ van zyxel.nl. Je moet een aantal securities uit zetten (ftp-wan-lan setings etc.) en eventueel een loopback aanzeten om het vanaf je thuisnetwerk te kunnen testen.

-------

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

voor nat loopback aanzetten

telnet naar 192.168.1.1

menu 24
menu 8

>ip nat loopback on
>exit