dubbele verbinding tussen switch, mogelijk en zinvol?

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RealBase
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 22:12

RealBase

Just laughin'

Topicstarter
Ja gezocht en niets gevonden (kan er misschien ook aan liggen dat de search down is :P maar alsnog via google niets gevonden)

ik heb binnekort een netwerk met twee switchen die via een uplink met elkaar verbonden zijn. Nu hebben beide switchen als het goed is nog een poort over.
Is het zinvol om daar een extra uplinkkabel (crosslink) tussen te doen om zo de snelheid te bevorderen? (dus dat die switchen via twee kabels met elkaar verbonden zijn)?

Life is like a BOX of Chocolates, You'll never know what the HELL you're gonna get......

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 23:34

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Werkt niet op een standaard/goedkope switch, je creeert dan een lus en je switch vliegt in de stress. Een dure merkswitch (bv Cisco) kan dit wel, daarbij kun je poorten bundelen.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Het lijkt me sterk. Dan zou die switch moeten denken, de ene poort is nu bijna op z'n max, laat ik nu maar de andere poort gebruiken.

EDIT: het kan dus blijkbaar wel op de duurdere switches 8)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 11:49 ]

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 17:44

Super_ik

haklust!

als je een managable switch hebt die trunking of bonding ondersteund, kun je dit op bijde switchen aanzetten jah. :)

zoek s op trunking of bonding

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Volgens mij doen die intel kaarten het ook! dus stel dat je 2 poortjes uit je switch, router zou halen, en op je 2 nics zou zetten, kan je ergens in je driver aanzetten dat ie moet bonden! Kan alleen vanaf win2k.

• RealBase
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 22:12

RealBase

Just laughin'

Topicstarter
tnx, ik zal eens even kijken wat voor switch ik ga kopen, even een afweging maken tussen prijs/snelheid

Life is like a BOX of Chocolates, You'll never know what the HELL you're gonna get......

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:52
en gewoon 2 HP's nemen, en de Gb poort gebruiken?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Pagina: 1