Toon posts:

Compact flash geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga naar alle waarschijnlijkheid een Canon A80 aanschaffen. Maar ik wil er nartuurlijk ook direct een geheugen kaartje bij kopen. Kan iemand mij vertellen welk merk het beste is? Want ik heb echt geen flauw idee en kon hier verder ook niet echt veel over vinden.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-02 13:12
Merk maakt volgens mij niet veel uit hoor. Er zijn toch mar een paar fabrikanten die de chips maken.
Ik heb er zelf ooit een gekocht bij de kruidvat en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Merk weet ik er niet eens van.

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
iets met Lex schijnt er goed te zijn :p
en ik heb zelf IBM microdrive 1 GB... ook goed :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke maar niemand kan mij dus even uitleggen of er verschil zit tussen de merken?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 12:51:
Ja oke maar niemand kan mij dus even uitleggen of er verschil zit tussen de merken?
hertogjanbrand, je komt zo wel een beetje lui over, niet echt een tweaker eigen. Heb je bijvoorbeeld al 'even' via Google.com wat gezocht, naar vergelijkingen in reviews?

Ik noem bv de volgende sites:
http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/
Rob Galbraith CompactFlash Performance Database

Daar wordt op een serieuze manier verschillende soorten en merken CF-media vergeleken. En dat had je prima kunnen vinden met wat zoekwerk: Google search op compact flash comparison review

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
thx

• Karlok[JY-616]
  • Laatst online: 01-02 09:02
FireArrow schreef op 07 april 2004 @ 11:37:
iets met Lex schijnt er goed te zijn :p
en ik heb zelf IBM microdrive 1 GB... ook goed :)
Een microdrive gaat niet in een A80 hoor.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 15:53

Acid_Burn

uhuh

Waarom dan niet? Kan die A80 die hoeveelheid niet aan?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Karlok[JY-616]
  • Laatst online: 01-02 09:02
Acid_Burn schreef op 07 april 2004 @ 20:10:
Waarom dan niet? Kan die A80 die hoeveelheid niet aan?
Omdat je die er niet in krijgt.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Verwijderd

Compact flash is naar mijn mening niet hetzelfde als microdrive toch ?

Enneum , brakke compact flash kaarten bestaan naar mijn mening niet ( nieuw dan he ) bekende merken kunnen gewoon meer vragen door hun reputatie, neem gewoon het goedkoopste !! ( wel niet als de prijs de helft scheelt natuurli!jk :s )

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 20:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 20:48:
Compact flash is naar mijn mening niet hetzelfde als microdrive toch ?

Enneum , brakke compact flash kaarten bestaan naar mijn mening niet ( nieuw dan he ) bekende merken kunnen gewoon meer vragen door hun reputatie, neem gewoon het goedkoopste !! ( wel niet als de prijs de helft scheelt natuurli!jk :s )
Nog maar eens dan : Compactflashkaarten 2 /Microdrives zijn iets dikker dan type 1 en passen niet in alle camera's , zijn wel pincompatibel..........

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Brakke compact flash kaarten bestaan misschien niet (hoewel...) maar langzame kaarten bestaan wel. Het hangt natuurlijk een beetje van je camera af of het belangrijk is om snel CF te hebben, maar zelf wil ik niet meer zonder Sandisk Ultra II kaartjes in mn 10D.

• FireArrow
Karlok[JY-616] schreef op 07 april 2004 @ 20:31:
[...]

Omdat je die er niet in krijgt.
CF en CF microdrives zijn evengroot.. je krijgt 'm er dus wel in.
Maar dat is iets anders dan het niet "compatible" zijn met de camera :+

[ Voor 5% gewijzigd door FireArrow op 08-04-2004 23:33 ]

Verwijderd

FireArrow schreef op 08 april 2004 @ 23:32:
[...]

Niet in de A80...........

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 15:53

Acid_Burn

uhuh

FireArrow schreef op 08 april 2004 @ 23:32:
[...]

Het slot in de A80 is dus waarschijnlijk exact op maat voor een CF1 kaart, Microdrive is iets dikker dus past net niet. Tenminste dat begrijp ik uit Flits Flits zijn opmerkingen :)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:19
Van Ken Rockwell, review van de A70 (=A80 met een kleinere sensor):
It only takes the thinner CF card type (CF type I), which means it won't take the fatter microdrive (CF type II).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Acid_Burn schreef op 09 april 2004 @ 00:58:
[...]

Het slot in de A80 is dus waarschijnlijk exact op maat voor een CF1 kaart, Microdrive is iets dikker dus past net niet. Tenminste dat begrijp ik uit Flits Flits zijn opmerkingen :)
Juist........., ben ik toch duidelijk genoeg geweest, het is inderdaad verwarrend met types 1 en 2 en het is pas echt verwarrend geworden sinds sommige fabrikanten hun snellere types ook II gaan noemen ,hoewel het formaat type 1 is............

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:19
I en II is in mijn boekje toch wat anders dan 1 en 2 ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• FireArrow
Tjah.. het is allemaal erg verwarrend vind ik met die CF1 en CF2 kaarten...
Ik hou me er wel buiten O-)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik gebruik zelf zowel een Sandisk Ultra 512MB CF (geen II) en een Ridata 512MB 52x CF. Op FAT32 geformateerd zijn ze overigens wel een stuk rapper in mijn 10D geworden.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-02 13:48

TheBorg

Resistance is futile.

Brakke CF kaarten bestaan dus echt wel. En je mooie foto's wil je dus echt niet kwijt... Ook is er een groot snelheidsverschil.

Interngeheugen.com heeft mooie prijzen. Ik gebruik zelf al een paar jaar Transcend kaartjes, ben ik erg tevreden over. Ze hebben ze nu ook van 45x speed.

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
tazzman schreef op 10 april 2004 @ 11:00:
Ik gebruik zelf zowel een Sandisk Ultra 512MB CF (geen II) en een Ridata 512MB 52x CF. Op FAT32 geformateerd zijn ze overigens wel een stuk rapper in mijn 10D geworden.
Hmm... je bedoelt gewoon onder windows op FAT32 formatteren en dan worden ze ineens sneller? Dat Ultra II geheugen is al merkbaar sneller in mijn 10D, maar nog wat extra snelheid kan nooit kwaad natuurlijk :)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb de Ridata op FAT32 geformateerd en ik merk dat zeker het lezen van de kaart (LCD previews etc) zowiezo sneller gaat. Nu kan het zijn dat de Ridata zowiezo sneller is dan de Sandisk Ultra ... maar beide zijn 6MB/sec dus dat lijkt mij niet.

Ik heb overigens de Sandisk Ultra en Ultra II 512MB CF in mijn 10D geprobeerd maar met 2 burst shots (buffer ineens geheel vol schieten) heb ik bij wegschrijven weinig verschil gemerkt. Dat ligt volgens mij aan de 10D want die camera zelf is gewoon niet heel snel met schrijven.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Heb al verschillende reviews gelezen van CS-kaartjes. En je wordt er om het hoofd geslagen met allemaal theoretische snelheden, allemaal types, Sandisk II, Dane-Elec Xs, ... Maar heb je die snelheid eigenlijk wel nodig ? Zou een Canon PowerShot S1 IS kopen, maar niet om filmpjes mee te maken of rijen foto's na elkaar te schieten (misschien maximaal een tien-tal). Kan de S1 Is met deze kaartjes overweg en zijn de snelheden nodig voor hetgeen ik er mee zou willen doen of kan een gewoon "traag" CF volstaan ?
Pagina: 1