Toon posts:

Epson EMP TW200; Ervaringen en info gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt mijn HT te gaan completeren met een beamer/projector.

Al zoekende vond ik de Epson EMP TW200. De features en mogelijkheden van deze projector sluiten goed aan bij mijn wensen en de omstandigheden van mijn ruimte.

Deze ruimte is nl. aan de zuidkant, met redelijk grote ramen en de gordijnen verduisteren erg matig. Mijn ook viel op deze beamer omdat hij 13000 lumen geeft, waardoor die in deze ruimte (op 4 mtr) bruikbaar zou kunnen zijn.

Maar al zoekende vond ik geen goede (lees: onafhankelijke) reviews. En ook de search op GoT leverde geen hits op bij de zoekterm "Epson EMP TW200" (update: Search bleek op het moment van posten stuk). Vandaar dit topic.

Ik wil GoTters die ervaringen met deze projector hebben vragen deze met mij, en anderen te delen. Het gaat er voornamelijk om hoe deze projector presteerd voor gebruik in HT situaties, dus beeldkwaliteit (streaking/halo's etc) en het geluid tijdens gebruik. Ook andere opmerkingen zoals over aansluitingen etc. zijn welkom.

Ik heb hieronder voor de volledigheid even de features medegepost.

Beeldformaat: 4:3, 16:9
Projectiemogelijkheden: Front/Rear/Ceiling Mount
Video systemen: NTSC, NTSC4.43, PAL, M-PAL, N-PAL, PAL60, SECAM
Video resolutie: N/A
PC compatibiliteit: VGA 640 x 480, SVGA 800 x 600, XGA 1024 x 768
Extra features: Zoom Ratio: 1 - 1.5
Optical system: Dichroic Mirror Separation & Prism Combine Method

Techniek: LCD
Panelen: Matrice active de type TFT polysilicium
Lens: F=2.1 - 2.8
Contrast ratio: 800:1
Uniformiteit: 90 %
Horizontale frequentie: 15 - 92 kHz
Verticale frequentie: 50 - 85 Hz

Lens shift range:
- Vertical: 100% max. (upward), 50% max. (downward),
- Horizontal: 50% max (left and right)
Keystone Correction Vertical: -15 to +15 degrees
Lock function: Key-lock, Child-lock, Focus-lock, Zoom-lock

Minimale projectie afstand (m) 0,9
Maximale projectie afstand (m) 13,65
Minimale beelddiagonaal (m) N/A :?
Maximale beelddiagonaal (m) N/A :?

Ingangen computer: 1 x Mini D-sub 15pin
Ingangen video: 1 x Mini DIN 4pin, 3 x RCA, 1 x Composite Video, 1 x RGB Video
Ingangen overig: 1 x USB-typeB (RS-232c)

Geluidsniveau: 37 dB
Gewicht (kg): 5,3
Hoogte (mm): 134
Breedte (mm): 440
Diepte (mm): 320

Stroomverbruik
260 Watt

Lamp: 200 Watt UHE
Levensduur (uren): 3000

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 17:41 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
VB --> AVH

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de gevraagde move :)

(beetje dom op de foute plaats gepost, een beamer = een beeldkanon, maar voor HT moet ik idd in AVH zijn . . . )

Verwijderd

Hij's hier getest naast een Sanyo Z2.
De reviewer vindt dat deze projectoren dicht bij elkaar liggen maar kiest zelf voor de TW200. Dit door de AB en het menu, niet echt de prestaties.

Trouwens, in die prijsklasse ook al eens gekeken naar de Panasonic PT-AE500E?

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Zoek anders eens op de amerikaanse naam van dit ding.

daar heet hij Epson Cinema 200

off topic..wat heeft iedereen toch met die pana? :/ denk een beetje teveel reviews gelezen en te weinig de eigen oogjes gebruikt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 00:42:
Hij's hier getest naast een Sanyo Z2.
De reviewer vindt dat deze projectoren dicht bij elkaar liggen maar kiest zelf voor de TW200. Dit door de AB en het menu, niet echt de prestaties.

Trouwens, in die prijsklasse ook al eens gekeken naar de Panasonic PT-AE500E?
Thx, nog niet naar de Panasonic gekeken, maar ff nog een vraagje ze hebben gecalibreerd. Hoe gaat dat in zijn werk, of komen ze dat voor je doen als je hem koopt bij bv. BeamerDiscount. Want het scheelt nogal wel,- en niet gecalibreerd.

Verwijderd

Ik denk dat de meeste bedrijven een prijs hanteren die geldt voor levering met fabrieksinstellingen en dat calibratie extra kost of dat ze het niet eens kunnen.
Calibratie kan zowel op de zaak als thuis maar dat laatste kost je wel extra. Op de zaak laten calibreren kost zo'n € 75,-.

Wat ze dan doen is met een test DVD allerlei patronen en (vnl.) gray-scales projecteren en deze dan meten. A.d.h.v. de meetresultaten worden de instellingen op de projector aangepast (waar je later dus niet meer moet aankomen).
Je kunt ook zelf met een test DVD wat instellen maar je bent nooit zo nauwkeurig als met een calibratie met professionele apparatuur (vooral kleur-temperatuur en gray-scales zijn moeilijk op het oog aan te passen).
Dit is wat ik ervan heb begrepen (heb onlangs m'n eigen projector besteld: de pana ;) )

Verwijderd

Ik heb er vorige week 1 aangeschaft voor mijn werk en er in 't weekend overdag de F1 op gekeken ;)
Dit was wel vanaf 2 meter en niet gezoomd (dus misschien 1,5m. diagonaal beeld) in een half verduisterde ruimte met luxaflex (niet helemaal tot onder dicht) en op een witte muur. Ik vond het beeld mooi genoeg om te kijken maar als ik het vergelijk met het beeld 's avonds in het donker dan is er toch wel een groot kwaliteitsverschil, toen werd het nl. pas echt een film ervaring.
Je moet er ook rekening mee houden dat die 1300 ANSI Lumen alleen is met de Dynamische beeld instelling en daarvan zijn de kleuren niet zo mooi als met de Theater instelling.
Deze Epson EMP-TW200 is overigens ook gecalibreerd voor aflevering.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties. Ik heb nog een maand voor het vakantiegeld komt, en ik ga beslissen. Al jullie reacties neem ik dan mee.

In ieder geval ga ik op zoek naar een dealer waar ik 'em ff goed kan "inkijken" met LotR DVD's. Daarnaast zal ik proberen om af te dingen, in zoverre dat die de gekozen projector voor me calibreerd.

Voolopig, als ik me op jullie reacties e.d. baseer, is mijn keuze lang niet slecht.

/me zal jullie op de hoogte houden over de keus en melden wanneer hij zich in het gezelschap van de HomeTheater bezitters mag scharen

@remark, jij hebt er een, maakt die veel geluid in bedrijfstoestand ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 12:50 ]

Verwijderd

@G_M_C: in theater mode hoor je hem haast niet, in dynamic mode hoor je hem wel maar niet storend. Als je hem bijv. aan het plafond hangt zal je er zeker geen last van hebben.

Verwijderd

bij pricejapan.com kan je hem krijgen voor EUR 1,842 echt een top projector de Epson tw200.
Pagina: 1