[PC] The Settlers 2 Gold

Pagina: 1
Acties:

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
Ik net een oud spel onder het stof vandaan gehaalt, en eens geprobeert te installeren... Het gaat hier om Settlers 2 Gold Edition.

Alles gaat goed, maar zodra ik opstart krijg ik de volgende melding:
OUTER MAIN LOOP ERROR: No VESA-Driver found!!.

Ik shit ennu... ff wat in die docs gekeken wat mee geinstalleert zijn, moet je een universalvesa driver installeren voor je gfx kaart, ik dat gedaan maar resulteert nog steeds in dezelfde error :'( .

OK andere PC's proberen, nou op de andere bak waar XP Prof op staat werk hij zonder problemen, zelfs op mn oude pentium draaiende onder win98se loopt de boel.

Maar ik wil dus graag hier om mijn win2k Prof met SP4 systeem dat spelletje spelen, heeft iemand een oplossing??

euh...ja

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
niemand met dit probleem??

euh...ja

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Het probleem is mogelijk de win2k install, win2k is NT based en Settlers 2 een dos based spel.
Ik meen dat ik Settlers2 ooit met VDMSound aan de praat heb gekregen in Windows XP, staat in Verwijderd in "Spielerij - Game FAQs" wel info over, als het niet lukt staan er ook wat andere tips om het spel aan de gang te krijgen :)

[ Voor 17% gewijzigd door White Dust op 09-04-2004 10:29 ]

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
ok thnx ik ga t eens proberen

euh...ja

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
ok heb geprobeert wat daar stond:
Heb VDMS geinstalleert, maar daarme krijg ik dezelfde error (VESA).
Daarvoor had ik die DosBox Geinstalleert, daarmee runde het spel wel, zelfs met geluid.... maar dit is zoooo ontiegelijk traag, niet vooruit tebranden (er staat onder info dat je met ctr+f12 etc je speed kunt verhogen, maar dat werkt niet echt).

Dus euh weet iemand hoe ik die onder dosbox sneller laat lopen??

euh...ja