Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vraagjes voor "water" gekoelde pc.

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben met een nieuw project bezig om mijn pc volledig gestript aan de muur te hangen. eerst was ik van plan om hem zonder kast aan de muur te spijkeren, maar nu ben ik op het id gekomen om er wel een kast omheen te bouwen en dan van dik plexi dat ik aan elkaar smelt. dit om hem dan vol demi water te gooien zodat hij eigenlijk in het geheel met water gekoeld word.

alleen nu vraag ik me af met wat voor een problemen ik dan te maken krijg. bijvoorbeeld kan ik mijn voeding daar ook ingooien of gaat dat fout? en is er demi water altijd te vertrouwen?

aangezien de search het niet doet vraag ik zo even, zodat ik als ik terug kom van werken meteen aan de gang kan.

*edit: als iemand een faq weet te vinden zou ik het helemaal fijn vinden :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 11:03 ]

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11 21:59
Dit is al vaak langsgeweest... Gaat niet werken. Je water wordt na verloop van tijd vuil en dan krijg je kortsluiting..

[ Voor 3% gewijzigd door AlterMann op 07-04-2004 11:04 ]

Verwijderd

Als de search het weer doet kun je ook zoeken op olie, een in olie ondergedompelde pc. Het schijnt dat er na een tijd teveel metaaldeeltjes in het water komen te zitten, en ander vuil, waardoor het langzaam gaat geleiden..

Verwijderd

Topicstarter
is daar niets op te vinden dat je het water op een of andere manier makkelijk kan verversen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 11:10:
is daar niets op te vinden dat je het water op een of andere manier makkelijk kan verversen?
wat je kan doen , is demi water door een soort van aquarium-pomp laten lopen die het vervolgens ververst door middel van een filter systeem wat je dus ook bij de betere aquara hebt, kost een centje, maar dan heb je altijd schoon water

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 11:28:
[...]

wat je kan doen , is demi water door een soort van aquarium-pomp laten lopen die het vervolgens ververst door middel van een filter systeem wat je dus ook bij de betere aquara hebt, kost een centje, maar dan heb je altijd schoon water
zolang het allemaal maar geen herry maakt, want het komt boven me bed te hangen, zodat ik vanuit me bed kan computeren. :*)

het is nu trouwens een p2 400, maar als ik nog een maandje wacht kan ik er een 2500+ neer hangen. en dan is het wel zonde als hij doorfikt ...

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
Begin er gewoon niet aan. Zoiets is leuk om te maken, maar zodra er ook maar een beetje vuil in komt is het pats boem uit.
Dat vuil hoeft trouwens helemaal niet van buiten af te komen, want de printplaten ed slijten ook al er voordurend water tegen aan zit.
Je kan beter gewone watercooling gebruiken, werkt efficient, en je hebt weinig geluid als je een goed radiator hebt.

Ioniq 5 P45

• farmacop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:41

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

Vind het nogal een onzinnig plan eigenlijk, in olie ondergedompelde systemen bestaan al en dat is bepaald geen sinicure... Onderdompelen in water gaat gewoon niet lukken. Zelfs al zou je de metaaldeeltjes eruit weten te krijgen (gaan niet om metaaldeeltjes, maar ionen) dan zit je nog met de autoprotolyse van water (komt erop neer dat er ionen ontstaan) en dat er CO2 oplost in water en dat levert ook weer ionen op. Samengevat, je wilt geen ionen in je water want dat levert dus geleiding op.... Er zijn andere manieren om een stil systeem te maken dat toch goed gekoeld is. Succes

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-11 22:56

makje

Professioneel prutser

Afgezien van alle problemen die je waarschijnlijk zult krijgen met water in je pc: hoe zou het water dan de warmte kwijt moeten raken door die plexi bak heen?? Als het toch maar een Pentium 400Mhz is dan zou ik je aanraden het bij je originele idee te houden: het hele spul los aan de muur hangen. Dan is een flinke koelblok op je processor voldoende aangezien er dan genoeg koele lucht in je kamer langsstroomt.

Met een forse koeler als bijv een Zalman CNPS6000 of een 7000 (met stil fannetje) moet je dan ook nog wel een Barton 2500+ kunnen koelen lijkt me.

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
nouja het ging eigenlijk om het id. het leek me leuk om het te maken dat ik dat dus op me kamer had hangen. maar als het zo veel problemen geeft ga ik het gewoon los aan de muur hangen en dan zo het lieft zonder fans. maar dat lukt me allemaal wel.

ik zit allen met de voeding. als alles boven me bed komt te hangen en ik kom met me voet omhoog en ik raak dan met me teen in de gestripte voeding, lijkt me minder fijn. :)

ik denk dat ik daar dan wel een kapje op zet.

resultaat kom nog wel eens langs hier, als ik klaar ben.

Verwijderd

ik lees dat je het dus boven je bed wilt gaan hangen, dan is een bak met water boven je kop nou niet echt lekker lijkt me :P

maar wat al vaker gezegd wordt hier, voor die p2-400 kan je gewoon een huge ass koelblok erop zetten inderdaad

als je een cnps7000-(al)cu eraan wilt hangen moet je ff uitkijken dat je em niet raar ophangt aangezien die blokken best zwaar zijn ( heb er zelf nmlk ook een )

wat je kan doen is een groot (hard)bord pakken en daar je moederbord opschroeven, je kan em als een soort schilderij dan aan de muur ( of plafond 8) ) hangen, best gaaf

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 11:55:
nouja het ging eigenlijk om het id. het leek me leuk om het te maken dat ik dat dus op me kamer had hangen. maar als het zo veel problemen geeft ga ik het gewoon los aan de muur hangen en dan zo het lieft zonder fans. maar dat lukt me allemaal wel.
*knip*
^^^^ was hij dus van plan ;)

</onzin>

Verwijderd

Topicstarter
uhm ff kijken, ik heb het even uitgetekend, hier komt het:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~pim.vdbeek/muur%20pc.jpg
http://members1.chello.nl/~pim.vdbeek/muur%20pc.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 13:43 ]

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
Ph33r y00r l33t paint skills :P
Maar hoe wil je je monitor dan vastmaken?

Ioniq 5 P45

Verwijderd

Topicstarter
Spiller schreef op 07 april 2004 @ 13:48:
met een uitschuif arm die zo ook wel eens voor tv's gebruiken, onder die arm monteer ik dan meteen mijn tobo + muis.

ik ga ook nog een soort verstel systeem maken dat ik mijn rug/hoofd leuning van me bed verhogen.

Verwijderd

Spiller schreef op 07 april 2004 @ 13:48:
Lijkt me zo'n TV beugel aan de muur? Of zo'n monitor beugel :z

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:25
gaat niet werken... een filter is niet genoeg
enige is dure industriele olie van 3M ofzo maar ik betwijfel of dit genoeg koelkapaciteit heeft
Er is al eens een topic geweest over een gozer die die olie gebruikte en daar een bierkoeler bij heeft gezet... niet echt veel meer van gehoord... als je een stille pc wilt zonder te veel poespas kan je beter gewoon waterkoeling gebruiken :)
foute forum trouwes... -> Die-Hard Overclocking & Cooling ?

[ Voor 8% gewijzigd door Vandread op 07-04-2004 14:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vandread schreef op 07 april 2004 @ 14:48:
enige is dure industriele olie van 3M ofzo maar ik betwijfel of dit genoeg koelkapaciteit heeft
Er is al eens een topic geweest over een gozer die die olie gebruikte en daar een bierkoeler bij heeft gezet... niet echt veel meer van gehoord... als je een stille pc wilt zonder te veel poespas kan je beter gewoon waterkoeling gebruiken :)
het gaat niet direct over cooling. maar over het modden van die kast, het water in een waterdichte doos gooien is een modproject, maar daar zie ik nu vanaf.

Verwijderd

hoor jij op dit uur van de dag niet te werken henk, zal het eens tegen je baas zeggen of zit ie naast je??

en zoon PII is toch makkelijk passief te koelen??

/Domgelul modus aan/
of je maakt een enorme heatpipe naar je bed en gebruik je je bed als heatsink, heb je altijd een lekker warm bed :p
/Domgelul modus uit/

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 15:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 15:45:
hoor jij op dit uur van de dag niet te werken henk, zal het eens tegen je baas zeggen of zit ie naast je??

en zoon PII is toch makkelijk passief te koelen??

/Domgelul modus aan/
of je maakt een enorme heatpipe naar je bed en gebruik je je bed als heatsink, heb je altijd een lekker warm bed :p
/Domgelul modus uit/
baas zit naast me ;), maar ik ga hem nu ook passief koelen, ik ga vandaag ook alle tekeningen maken omdat jij niet thuis bent straks :)

Verwijderd

Vandread schreef op 07 april 2004 @ 14:48:
IBM gebruikte die vloeistof voor het koelen van een supercomputer

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
ik denk niet dat het goed genoeg koelt, de warmte kan niet weg. bovendien moet je alle dingen met bewegende onderdelen (dus: HDD en cdrom) niet in het water doen, dat werkt uiteraard niet. het lijkt me idd een onmogelijke zaak

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:24
In de diverse andere topics die hier over lopen vroeg ik dit ook al, maar heb nooit antwoord gehad. Ik opper het hier ook maar;
Kan je niet, zodra al je pcikaarten, dimmetjes, en kabeltjes goed zitten.. het zooitje onderdompellen in kaarsvet?

Lijkt me waterdicht af te sluiten, en blijft ook goed zitten zolang t niet te warm wordt.
Pagina: 1