Toon posts:

mail via form windows2003

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met een intranet en ik heb een formulier gemaakt en als je dat formulier invult en dat er dan een mail word gestuurd naar een e-mail adres. Maar dit moet niet werken via het mailto systeem. Dus de niet dat de outlook van die client word gestart maar via een account van de intranet server.

Weet jij hoe dit kan en of je er evt dreamweaver voor nodig hebt.

De intranet server is een windows 2003 bak.

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-01 08:53
Dan ga je serverside een mailserver moeten aanspreken. PHP is hier een geschikte taal voor, en PHP'en kan je in notepad. Dreamweaver is dus overbodig, tenzij je syntaxhighlighting wil, maar die is er ook in gratis editors.

Skat! Skat! Skat!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

als je de beschikking over Visual Studio .Net hebt is het ook heel snel gemaakt, aangezien windows server 2003 toch standaard over dit framework beschikt.
je kunt dan de lokale mailserver aanspreken en in 1 regel code je mail versturen. Bovendien kun je dan op je formulier gebruik maken van standaard controles, zonder code.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Verwijderd

Het maken van zo'n scriptje is niet het probleem. Ik heb daar eerder mee geëxperimenteerd op zo'n gratis webhostdienst en er zijn ook zat voorbeeldjes te vinden.

Als je PHP gaat gebruiken, moet dat niet geconfigureerd worden zodat de functie mail() (dat was het toch dacht ik) werkt?

Verwijderd

[google=CDONTS]

Als je Win2k3 gebruikt zul je vast ASP tot je beschikking hebben :)
Weet jij hoe dit kan en of je er evt dreamweaver voor nodig hebt.
Dreamweaver is een WYSIWYG editor hoor :? Dit heb je nooit _nodig_ :)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 13:58 ]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:00

Pelle

🚴‍♂️

Je zult er een serverside scriptingtaal voor nodig hebben. Meer iets voor de buren dus :)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Je zult het serverside moeten oplossen, maar dit topic is te vaag om los te lopen.
Lees even de quickstart enzo.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.