dan neem je zo nu en dan pauze, heb je nergens last van
En anders moet je het gwoon forceren, dat heb ik ook gedaan. Daarna heb je er geen last meer van
Masseer de spieren. Maak draaibewegingen met hand en arm. Laat je hele onderarm rusten als je de muis beweegt. Als je een zeurderig gevoel hebt is dat het begin van RSI. NOOIT forceren. Het beste is om met de andere arm de muis te bedienen. Je hebt het na een weekje geheel onder de knie.
Onderschat dit probleem niet. Het vergalt je computerplezier, maar niet alleen dat, je hebt er nog heel lang last van.
Het begint met verharde spieren en pesen, volgende fase is tinteling en verlammend gevoel. Volgende fase is trillen, onvast, geen kracht meer. Je kunt dan niet meer in je hand knijpen.
Hoe weet ik dit allemaal? Ik heb er zelf 2 jaar last van gehad. Ben nu sinds 1 jaar weer pijnvrij.
Nogmaals: onderschat dit niet. Een heel langdurige en pijnlijke geschiedenis.
Je bent gewaarschuwd.
Doe ik ook sinds een weekje......valt opzich best mee. Had er vorig jaar ook last van -> ff een maandje met mn andere hand muizen en toen was het weer over (dacht ik) nu heb ik er weer last van:(Op zondag 17 december 2000 21:24 schreef razoon het volgende:
Het beste is om met de andere arm de muis te bedienen. Je hebt het na een weekje geheel onder de knie.
Verwijderd
Maar ik heb er geen last van hoor.
Verwijderd
RSI komt pas na een paar jaar. Als je wat merkt na een uurtje quaken ofzo. dan zit je in een heel vroeg stadium. Gewoon elk half uur je ff losschudden.
Dan gaat het goed.
Mijn leraal engels heeft een gevoellozewijsvinger. Die heeft teveel geklikt. Hij heeft er nooit problemen mee gehad. En op een ochtend had hij er geen gevoel meer in. Hij naar de dokter. En nee sorry daar kunnen we niks meer aan doen.
Hij kan dus ook niet normaal tikken. Want hij drukt verkeerde toetsen in terwijl hij het niet merkt.
DUS MENSEN LOSSCHUDDEN DIE HANDEN EN ARMEN!!!
Ik had een jongen op school die kon op gegeven moment zijn gulp niet meer dicht doen omdat ie zo'n muisarm had.
Mijn vader kon niet meer wielrennen omdat zijn pols nog zeer deed van het muizen, na twee jaar kruipt ie eindelijk weer op de fiets.
Zodra je pols begint te jeuken moet je stoppen, anders loopt het fout
ieeeepppppp :P
CTRL+P voor printen enzo
CTRL+C enz.
Dit heb ik via via gehoord
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
ALT-F4 is ook een goeieOp zondag 17 december 2000 22:14 schreef jpm.lensen het volgende:
een tip die de "proffesionals" ook geven is meer shortcuts gebruiken
CTRL+P voor printen enzo
CTRL+C enz.
Dit heb ik via via gehoord
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Verwijderd
Dus bezuinig niet op je bureau-stoel, test er een aantal vordat je d'r eentje aanschaft.
't zelfde geldt voor je bureau. hang die op de goede hoogte. (proef ondervindelijk vast te leggen, maar de maten zijn ook bij de arbo danwel de consumenten bond op te vragen.
De laatste belangrijke tip die ik je kan geven is de boel niet krampachtig bedienen.
Dus zorg ervoor dat je de muis goed vast kunt houden en je de toetsen heel losjes kunt indrukken. (dus niet je vingers omhoog hoeft te trekken, om de knoppen los te laten, maar gewoon ontspannen kunt houden.) Hou ook je polsen recht.
dat scheelt een hoop kramp (dus na langere periode... RSI)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
ROFL ::Op zondag 17 december 2000 21:03 schreef RoeLz het volgende:
je moet gaan roken,
dan neem je zo nu en dan pauze, heb je nergens last van
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
Verder is het belangrijk om zo ontspannen mogelijk te zitten. Schouders ontspannen laten hangen. En ja, zoveel mogelijk shortcuts ipv de muis gebruiken.