[XP/DOS] Norton Ghost Peer 2 Peer / windows installatie fout

Pagina: 1
Acties:

• Nightcrawler28
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 23:46
Hallo,

Sins een tijd heb ik een mooie compaq presario 725ea laptop met een nieuwe hardeschijf ik kan geen softpak restore meer doen met deze nieuwe Harddisk

Nou wil ik dus een gewone xp installatie doen maar deze blijft hangen.
ik krijg de melding IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. DIt heeft volgens de MS site te maken met niet competable hardware. Nou heeft er ook XP gestaan op deze machiene (vanuit fabriek) maargoed ik kom hier niet verder mee. kan ook niet zo ff 123 hardware los trekken in een LAPTOP he. iemand hier ideeën voor?

Dus wil ik een ghost image overzetten van een verse XP installatie.

Nu maak ik met norton ghost 2004 twee bootfloppys aan op de PEER-to-Peer optie.
ik vul daar voor floppy 1 als IP in : 192.168.0.20
en voor Floppy 2: 192.168.0.21
en bijde het submask: 255.255.255.0

Nu start je 2 pcs op en zet (de laptop) in peer to peer > slave mode
en de vaste pc in peer to peer master mode

alleen nu kunnen ze elkaar niet vinden? iemand idee waarom niet?
heb het geprobeerd met een crosscable en ook via een 100mbit hub.
maar geen succes.

kan er maar niet achter komen waarom ik ze niet kan connecten?
en weet iemand toevallig andere software waar je simpel 2 pc aan elkaar kan hangen en data van hdd naar hdd kan versturen? dit kan ook een oplossing zijn namelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Nightcrawler28 op 07-04-2004 11:36 . Reden: typo's en aanvulling ]

] systeem spec's

Verwijderd

Voor zover ik weet, moet de ghost server worden gestart vanuit windows en niet vanaf een bootdisk.

Met de floppy connect je naar de server toe, en dan gooi je de image over.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan zodat het OS in je topic titel staat (in dit geval zet ik er DOS neer omdat de Ghost variant die je wil gebruiken onder DOS draait) :)
nightcrawler schreef op 07 april 2004 @ 10:45:
Sins een tijd heb ik een mooie compaq presario 725ea laptop met een nieuwe hardeschijf ik kan geen softpak restore meer doen met deze nieuwe Harddisk
Wat is de reden waarom je niet de recovery CD van Compaq zelf gebruikt?

• Nightcrawler28
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 23:46
Ik gebruik de recovery cd niet omdat de standaard disk niet werkt met schijven die
a) alle partities cq low level format gehad hebben.
b) nieuwe harddisk die de schijf niet standaard ondersteunen. de coverycd geeft dan melding onbekend systeem. dit kan je in de garantie termijn op laten lossen door een andere soort recovery disk te bestellen maar als ik dat nu wil kost dat een hoop $$$

Maar ik wil doodgewoon een netwerk peer to peer doen in ghost en dat wil gewoon niet.
op DHPC (er draait hier een linux server in het netwerk) deeld die het vaak niet uit aan ghost (wat trouwens met MS NETSHARE command ofzo werkt) en als ik het statisch zet met bovenstaande gegevens vinden ze elkaar ook niet.

] systeem spec's