Toon posts:

[XP] Na aanmelden xp herstart de computer meteen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik me aanmeld bij XP start mijn computer meteen opnieuw op. Ook bij Administrator. Ik kom dus niet eens op het bureaublad. Bij windows aanmelden kan je dus de gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Wat vreemd is in dit scherm is dat de annuleerknop niet actief is. Je kunt dus alleen op "ok" drukken.

Wie weet wat er aan de hand is? Virus misschien en welke dan?

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-05 23:06

Zerora

Ik Henk 'm!

Als de pc opnieuw opgestart is, begint dan dezelfde procedure weer?

Misschien kan je een systeemherstel doen.

[ Voor 26% gewijzigd door Zerora op 07-04-2004 10:39 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je denkt dat het door een virus veroorzaakt wordt kun je je computer scannen door bijvoorbeeld hier online te scannen :)

offtopic:
was een beetje kort door de bocht :o

[ Voor 97% gewijzigd door Spider.007 op 07-04-2004 10:54 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad. Ik heb het hele HD-zwikje in een andere XP-computer gehangen om de files te backuppen. Ik kon het namelijk niet oplossen, zodat opnieuw installeren de enige oplossing was
Mwoah, dat vind ik hier eigenlijk overbodig. TS is duidelijk genoeg m.i.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 10:42 ]

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 10:40:
Ik heb hetzelfde gehad. Ik heb het hele HD-zwikje in een andere XP-computer gehangen om de files te backuppen.
Je kan toch ook een nieuwe windows installatie ernaast installen.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Zerora schreef op 07 april 2004 @ 10:43:
[...]

Je kan toch ook een nieuwe windows installatie ernaast installen.
Dat kan ook, maar dat vond ik even wat meer werk. Twee keer windows installeren (want ik ga niet met twee rotte installs naast elkaar draaien) kost toch aardig wat tijd.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

nachtwerkmir,

Welkom op GoT :)
We hebben op GoT een zwikje richtlijnen opgesteld waar een topic aan moet voldoen - samengevat zijn er eigenlijk maar 3 belangrijke punten:
  • Laat in je topicstart altijd even zien wat je zelf al geprobeerd hebt. Waar heb je bv. al op gezocht? Hiermee voorkom je dat wij allerlei dingen gaan voorstellen die jij al lang geprobeert hebt :)
  • Kies een goede topic titel die je probleem kort omschrijft - in Windows Operated Systems zien we daarnaast graag dat je OS tussen vierkante haakjes in je topic titel staat
  • Omschrijf je probleem helder en duidelijk zodat ook voor mensen die jouw probleem niet kennen je vraag begrepen kan worden
Ik pas even snel ej topic titel nog aan :)

Verder - als je eens aanlogt met een andere gebruiker - werkt het dan?
In safe mode?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Welk programma heb je als laatste geinstalleerd? En als je de laatst bekende goeie installatie laadt? (via F8 bij opstarten)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

zijn jullie der weer met 'hou je aan de regels, en bekijk de FAQ's' Manmanman, help deze dan gewoon, in plaats van ze op de vingers te tikken. En wees gerust, je bent niet beter dan anderen, dus je kan ook een gewoon antwoord geven.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 10:40:
Ik heb hetzelfde gehad. Ik heb het hele HD-zwikje in een andere XP-computer gehangen om de files te backuppen. Ik kon het namelijk niet oplossen, zodat opnieuw installeren de enige oplossing was
En heb je het daarmee opgelost?
[...]
Mwoah, dat vind ik hier eigenlijk overbodig. TS is duidelijk genoeg m.i.
Ik vroeg me vooral af of de TS bijvoorbeeld al op virussen gescand heeft; er kan niet verwacht worden dat iedereen alle virussen+symptomen weer op te noemen; een ander ding om te proberen zou zijn om eens in veilige modus te starten enzo :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Spider.007 schreef op 07 april 2004 @ 10:39:
Als je denkt dat het door een virus veroorzaakt wordt kun je je computer scannen door bijvoorbeeld hier online te scannen :)

offtopic:
was een beetje kort door de bocht :o
Hoe kan hij in godsnaam scannen als hij niet eens in zijn pc kan komen.

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
Uh meestal is dit een video driver probleem, ff rebooten met f8 en dan safe modus starten en drivers deinstallen.

Het is maar een vraag als het een illegale key is wil hij wel inloggen maar logt hij ook weer gelijk uit en evt reboot.

Virus lijkt me persoonlijk stug zit al zo'n 10 jaar in de it branche en ben nog nooit zo'n virus tegen gekomen.

Daarnaast is het handig om even in veilige modus je logboeken na te lezen, en die op te zoeken op tech net.

Zo nou moet het wel lukken

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zerora schreef op 07 april 2004 @ 11:03:
[...]

Hoe kan hij in godsnaam scannen als hij niet eens in zijn pc kan komen.
Natuurlijk moet hij eerst zijn computer inkomen; hopenlijk lukt dat met safemode? Anders is een bootable Norton of andere AV tool ook een mogelijkheid :)

---

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al geprobeerd onder veilige modus op te starten maar ook hier krijg ik het scherm "log on to windows", waar dan als username "administrator" staat en er geen password is ingevuld. Op "cancel" kan niet worden geklikt, alleen op ok en shutdown.

Als je ok klikt zie je in een flits "louding your personal settings", gevolgd door "saving your settings" en vervolgens keert hij weer terug naar log on scherm.

Bij een normale start zou hij dan nu direct herstarten.

Voor een virusscan online moet ik eerst windows in.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het probleem is dat er een flink aantal oorzaken kunnen zijn die niet allemaal zijn uit te sluiten:

• Virus
• Spyware
• Defecte driver (lijkt me niet zo logisch)
• Linkje in opstarten folder
• Logout call in registry

Je zult die mogelijkheden 1-voor-1 moeten elimineren. Is dit overigens gebeurd nadat je iets hebt geinstalleerd ofzo? Of is het plotseling zo? Draaide je al een virusscanner?

---

Verwijderd

Toevallig de volgorde van de schijven / cd|dvd spelers veranderd?
(hardwarematig dan)
Als de windir van XP plots veranderd van bijv. C: naar E: heb je exact hetzelfde probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb het nog even goed nagevraagd, (het is dus niet mijn computer).

Het gebeurde na een online virusscan van housecall. Housecall vond blijkbaar 1800 virussen (kazaagebruiker) en na het verwijderen hiervan en het opstarten van de computer is dit gebeurd.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik zonder in windows te komen controleren of de schijven veranderd zijn?

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 10:58
haha ik denk dat je dan zowiezo beter even opnieuw kan installeren (na 1800 virussen!), Er zal waarschijnlijk iets beschadigd/veranderd zijn bij het weghalen van die virussen. En voor ons is het nu een beetje zoeken naar een speld in een hooiberg.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hangt je PC in een netwerk - of kan je hem aan een netwerk hangen?

Aangezien je niet aangelogd geraakt - gaat het de moeite waard zijn om op een andere manier aan je PC te geraken. Over het netwerk (en dan vervolgens via het netwerk je eventlog lezen (start -> run -> eventvwr \\pcnaam)), een nieuwe user aanmaken via het netwerk (start -> run -> lusrmgr.msc -> Connect to ...) e.d. zou nuttig kunnen zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Pff, ok. Ik ga hem maar opnieuw installeren dan. Nu nog even een laatste stomme vraag. Eén schijf is volgebrand met series. Kan ik daar nog op de een of andere manier een backup van maken? Of hadden die gewoon met nero en 30 cd's moeten worden weggebrand.

Kan ik nu nog iets doen om ze te redden?

Verwijderd

Als ze niet op c staan kun je gewoon c formateren en daarop installeren dan blijven ze staan. Staan ze op c dan kun je winXP opnieuw installeren zonder de harde schijf te formateren. Dan blijven ze ook staan.

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 13:07:
Als ze niet op c staan kun je gewoon c formateren en daarop installeren dan blijven ze staan. Staan ze op c dan kun je winXP opnieuw installeren zonder de harde schijf te formateren. Dan blijven ze ook staan.
Dat kan ik niet 100% garanderen dat de data die niet op c staan nog bewaard blijven (ik heb al de vreemdste verhalen over dit soort dingen gehoord). Als het een aparte harddisk is hoef iig geen zorgen te maken. Anders kun je proberen om deze harddisk in andere computer erbij tehangen en op die manier de boel te back-uppen.

Pagina: 1