maximale fsb gevonden???

Pagina: 1
Acties:

• sjoerdjanson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ik ben nu alweer een tijdje bezig met overklokken
ik heb een mobo van MSI (MS-6728) 865 PE NEO2
DDR geheugen, 1024mb Corsair 400 mhz
ik heb een p4 2,6 ghz, en loop daar nu stabiel mee op 3,2 ghz
daar ben ik super tevreden mee, maar ik wil toch nog kijken of het verder kan.
m'n temperaturen zijn namelijk 33 idle en stressed.
de maximale, maar niet stabiele waarde waarmee ik windows nog opgestart kreeg was een fsb van 250, daarvoor moest ik wel m'n geheugen op 333 mhz zetten. M'n geheugen is op deze fsb snelheid weer 400 mhz. Ik heb de timings van m'n geheugen op 2 3 3 5 8, lager kan gewoon niet op deze snelheid. En m'n voltage is 1.7 volt. En ik weet niet of het veel uitmaakt, maar spread spectrum heb ik op disabled staan. Ik heb dus zo goed als alles geprobeerd. als ik m'n fsb bijvoorbeeld naar 261 breng, heb ik m'n geheugetimings wat losser gezet, m'n voltage maximaal op 1,7 gelaten, maar ook omlaag geprobeerd. en zelfs m'n geheugen op 266 mhz gezet. Ook is er nog de optie om de pc op slow/ turbo of ultra turbo te zetten. Alle 3 geprobeerd. De pc start in alle gevallen nog wel, maar geeft een blauw scherm als windows aan het laden is. Ik denk dus dat ik m'n max heb gevonden, maar misschien dat iemand me kan vertellen of m'n voltage nog hoger kan, of dat er met die spread spectrum iets te bereiken valt.

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:23
tip: probeer het eens.. :)

Ga toch fietsen.

• sjoerdjanson
  • Niet online
dat is mijn grootste probleem, wat als ik het probeer, en m'n cpu gaat eraan. zoveel heb ik er niet voor over.
mijn volgende stap in m'n bios is van 1,7 naar 1,8 volt
en ik durf dat niet zomaar aan, iemand ervaringen?

[ Voor 36% gewijzigd door sjoerdjanson op 07-04-2004 09:47 ]

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Je cpu gaat er heus niet zo aan hoor ... scheitluis :+

Gewoon proberen, maar je moet wel ff oppassen dat je je cpu niet boven de 1.7 volt te eten geeft, want dan kan het wel eens gauw afgelopen zijn ...

Als je cpu het niet meer pakt, bij 1.7 volt, heb je dus je max gevonden idd denk ik ;)

Ik vraag me trouwens af hoe stabiel je op 3,2 ghz draait ... ga eens cpu burnin doen van Sandra ofzo, en kijk hoe lang je dat volhoudt .. ik betwijfel het ! ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Matthijs op 07-04-2004 09:49 ]

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Ik zou wel ff willen weten welke koeling je hebt (ga zelf ook een 2.6 kopen een 33 idle is een mooie temp)

</onzin>

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:25

BioHazard

*\o/*

sjoerdjanson schreef op 07 april 2004 @ 09:42:
dat is mijn grootste probleem, wat als ik het probeer, en m'n cpu gaat eraan. zoveel heb ik er niet voor over.
mijn volgende stap in m'n bios is van 1,7 naar 1,8 volt
en ik durf dat niet zomaar aan, iemand ervaringen?
1.8 uitgaande van lucht koeling. En dat je een Northwood hebt, kan ik je aanraden het niet te doen :X Northwood Sudden Death kan dan optreden bij hoge voltages :) Dan werkt ie gewoon ineens niet meer.

• sjoerdjanson
  • Niet online
Bi0Hazard schreef op 07 april 2004 @ 10:27:
[...]

1.8 uitgaande van lucht koeling. En dat je een Northwood hebt, kan ik je aanraden het niet te doen :X Northwood Sudden Death kan dan optreden bij hoge voltages :) Dan werkt ie gewoon ineens niet meer.
bedankt voor je reactie, dan hou ik het wel bij deze snelheid, ben tog al ruim tevreden.

owjah, ik heb luchtkoeling maar niet de standaard
deze heb ik : mijn cooler

• TheTransporter
  • Laatst online: 15:34
ik zou ook niet hoger gaan als 1.7
Ik heb 20 % overgeklokt en heb zonder [WC] idle temp. van 27 en stressed net aan 40 meestal 39.

• sjoerdjanson
  • Niet online
ik heb net corecenter erop gezet
het geeft aan dat m'n NB (northbridge) 67 graden is
is dit normaal, het lijkt iig normaal....

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

sjoerdjanson schreef op 07 april 2004 @ 12:43:
ik heb net corecenter erop gezet
het geeft aan dat m'n NB (northbridge) 67 graden is
is dit normaal, het lijkt iig normaal....
vin het nogal warm, die van mij zit altijd ruim onder temp van me cpu.
Pagina: 1