Omdat het er pas weer over ging dat templates niet altijd nut hebben, dit topic....
Hoe maak jij je files? Even een paar methodes die ik gebruikt heb:
#1, alleen een index.php met hierin het volgende & dan files met content:
#2, een header en footer die op elke contentpage geïnclude worden:
Header.php bevat dan de doctype, head, begin design etc., en footer het copyright etc.
#3, hier was ik aan bezig maar ben gestopt door topics hier op GoT... een eigen template_parser, heb ik nu ook niet echt een codevoorbeeld van.
Anyway, wat zijn volgens jullie de voor- en nadeln van bovengenoemde methoden? Wat gebruiken jullie zelf en waarom?
Hoe maak jij je files? Even een paar methodes die ik gebruikt heb:
#1, alleen een index.php met hierin het volgende & dan files met content:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| <!--- doctype, head etc. body, begin layout --> <?php switch($_GET['page']) { case about: include('about.php'); break; case blaat: include('aap.php'); break; case tux: include('pinguin.php'); break; case bill: include('microsoft.php'); break; default: include('home.php'); } ?> <!-- footer, layout 'afsluiten', body afsluiten, etc. --> |
#2, een header en footer die op elke contentpage geïnclude worden:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| <?php require_once('includes/header.php'); ?> content <?php require_once('includes/footer.php'); ?> |
Header.php bevat dan de doctype, head, begin design etc., en footer het copyright etc.
#3, hier was ik aan bezig maar ben gestopt door topics hier op GoT... een eigen template_parser, heb ik nu ook niet echt een codevoorbeeld van.
Anyway, wat zijn volgens jullie de voor- en nadeln van bovengenoemde methoden? Wat gebruiken jullie zelf en waarom?
United we stand, and divided we fall