Het openen van een applicatie in een browser

Pagina: 1
Acties:

• Tjikoschutte
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 21:41
Ik wil graag voor het intranet dat wij hebben, zorgen dat je een x-aantal programma's kan starten. Deze zijn van te voren al geinstalleerd.

Nu als ik normale links leg naar bijv een snelkoppeling dan wilt hij de exe of snelkoppeling gaan downloaden. Hoe kan ik zorgen dat hij direct de applicatie opent.

(ik wou zoeken op het forum maar volgens mij ligt de functie er nu uit)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit kan door een (bijvoorbeeld) vb script te maken dat dit voor je doet. Vervolgens zet je je domein in de veilige zone. Er bestaat ook een alternatief wat ik ooit helemaal heb uitgetikt.. maar nu even niet kan vinden.

het komt erop neer dat je een bepaalde extentie automatisch laat openen door een applicatie van jezelf; die een actie uit dat bestand haalt. Dit zie je veel bij PCM cd's enzo :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Tjikoschutte
Dan ga ik toch nog een beetje lastig doen O-)

Maar heb je wat voorbeelden?
(ik heb google gezocht/phpfreakz gepost) maar ik kom er niet uit :((((

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Laat eens horen wat je allemaal al gevonden hebt dan? :) Eigen inzet wordt gewaardeerd. Heb je al gekeken of je toevallig PCM cd's hebt liggen ofzo? Daar kun je de applicatie met voorbeelden zo vanaf jatten :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

R2D3 schreef op 07 april 2004 @ 09:35:
Dan ga ik toch nog een beetje lastig doen O-)

Maar heb je wat voorbeelden?
(ik heb google gezocht/phpfreakz gepost) maar ik kom er niet uit :((((
[rml]Active Desktop - Hier is ie [ Deel 4][/rml]

hier komt het een paar keer voor.

je moet dan werken met filesystemobject. anders msdn voor hoe die werkt

Multimonitor is relax :P

• Tjikoschutte
Neeh jammer genoeg heb ik hier niks liggen :(.

Dit zijn wat links die interresant leeken maar ik kreeg het niet zo
aan de praat.

--------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.skyzyx.com/scripts/dtree.php
http://www.phpfreakz.nl/f...rum=1&iid=364411#id364451
--------------------------------------------------------------------------------------------

dan ben ik nog dit script tegen gekomen voor notepad.(link is dood)

---------------------------------------------------------------------------------------------
<SCRIPT type="text/javascript" LANGUAGE="JavaScript">
function executeCommands(inputparms)
{
var oShell = new ActiveXObject("Shell.Application");
var commandtoRun = "C:\\Winnt\\Notepad.exe";
if (inputparms != "")
{
var commandParms = document.Form1.filename.value;
}

oShell.ShellExecute(commandtoRun, commandParms, "", "open", "1");
}
</SCRIPT>

</HEAD>
<BODY>
<FORM name="Form1">
<CENTER>
<BR><BR><H1>Execute PC Commands From HTML </H1>
<BR><BR>
<File Name to Open:> <Input type="hidden"
name="filename"/>

<input type="Button" name="Button1"
value="Run Notepad.exe" onClick="executeCommands()" />
----------------------------------------------------------------------------------------------------

• Tjikoschutte
Ik heb nu een scriptje geprobeerd, maar die doet het alleen maar als ik hem niet vanaf de webserver op roep.

En dat andere script heb ik een plugin nodig om verder mee te kunnen werken. En er stond wel een link maar die is dood :(

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Clientside webgeneuzel -> Webdesign & Graphics :)

Professionele website nodig?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Zoek is naar headers in php..... Dan kan je zeggen wat je aan het opstarten bent.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

R2D3 schreef op 07 april 2004 @ 11:08:
Ik heb nu een scriptje geprobeerd, maar die doet het alleen maar als ik hem niet vanaf de webserver op roep.
[...]
Zoals ik al zei moet je de webserver aan je veilige zone toevoegen; anders heeft hij namelijk geen rechten om dat te doen :)
disjfa schreef op 07 april 2004 @ 13:26:
Zoek is naar headers in php..... Dan kan je zeggen wat je aan het opstarten bent.
Hoe bedoel je dat precies? Wat voor header zou hij door moeten geven, en met wat voor nut?

---

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:03

Pelle

🚴‍♂️

Tsja, ik vind dit meer iets voor SA eigenlijk, hier in W&G gaan we er ook nie tzoveel mee kunnen :)

Verwijderd

Je zult daarvoor een stukje client-side script moeten maken.

code:
1
2
3
4
  dim shell
  set shell=createobject("wscript.shell")
  shell.run "notepad.exe"
  set shell = nothing

Voor de precieze parameters die de run-method allemaal accepteerd zul je ff op het net moeten zoeken.

Houd er wel rekening mee dat dit een unsafe objet is, en dat het op een standaard IE niet zal lopen. je zult de optie in IE die het starten van unsafe code beheert moeten wijzigen op iedere client die gebruik gaat maken van je menu.
Pagina: 1